Gå til innhold

TIS tilgjengelig på nettet igjen - Sticky?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Manualen er delt i forskjellige kapittel, hvorav det første er mye generell informasjon, og du er nok på feil sted. Prøv å bla litt i menysystemet til venstre.

Dette er fabrikksmanualen BMW selv leverer, med komplett prosedyre for å rive det mekaniske i en bil til småbiter og montere igjen. Den største "svakheten" er at den gjerne henviser til diverse spesialverktøy som man ofte ikke trenger.

Du har også et tilsvarende system for det elektriske anlegget, men den har jeg ikke funnet på nett på en stund.

Klarer fortsatt ikke å finne stort sett mer en generell, og mye om feil motor. Så mulig jeg bruker den helt feil, og ikke finner frem.

Stor takk om noen gir link til f.eks. bytte av motor, bytte av plugger, bytte av kam, og bytte av katalysator på en 320si -06.

Skrevet

Er ikke lik 320si N45 i det hele tatt. Mulig mer lik 1,6 N45 i 1-serien? Så er et eksempel på at en bør være litt våken som jeg nevnte tidligere for å være sikker på at det som står faktisk gjelder bilen en skrur på.

Akkurat her ser en enkelt at det ikke stemmer pga bilder. Men om en plutselig er på en manual uten bilder kan en stå i garasjen å klø seg litt i hodet.

Men uansett en veldig kjekk nettside.

Skrevet

Selvsagt bør man se på rett bil. Men at det er større feil i det oppslagsverket har jeg vanskelig for å tro. Det kan være forskjeller på US og europeiske modeller som gjør det i ditt tilfelle.

Hvis du skaffer det egentlige TIS og de øvrige programmvarene kan du søke opp på chassinr.

Skrevet

Er ikke slik som haynes bøker da, at dem bruker visse bilder flere plasser for illustrasjon, da ting er "ganske likt"?

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk

Skrevet

Hei,

Hvor finner man de forskjellige henvisningene til rett tiltrekningsmoment? F.eks Technical Data 11 71 1AZ, det står mange forskjellige slike men jeg kan ikke finne disse henvisningene verken når jeg søker i Tis eller Google.  Noen som vet og som også har en tabell for standard moment for muttere?

Skrevet

Se helt ute til venstre og nederst på skjermbildet. " 4. Tightening torque"

I det egentlige programmet er det direkte snarveier mellom funksjoner/henvisninger. Dette som er lagt ut åpent har ikke all funksjonaliteten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...