Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på service nr 2 med min F11. Den har nå gått 58000 feilfrie km. Bilia skal ha 10000 kr for denne servicen. Er ikke det litt i overkant mye? Er usikker på hva de gjør på denne servicen men det er vel bytte av olje og oljefilter? Kanskje bremseveske?

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Jeg skal ha min inn på service (to års kontroll) i mai, her er prisen satt til kr.3500,- inkludert motorolje (Mobil 1 ESP), filter og bytte av bremsevæske.

Skrevet

Kan du ikke bare se i iDriven hva som skal gjøres? Men 10000 høres mye ut uten at jeg har skjekket priser på service på f10.

Skrevet

Jeg skal ha min inn på service (to års kontroll) i mai, her er prisen satt til kr.3500,- inkludert motorolje (Mobil 1 ESP), filter og bytte av bremsevæske.

Dette blir din andre service altså? Det er jo en hovedservice. Dette hørtes fryktelig billig ut, hvor er dette? Mener at det kun er olje, oljefilter og bremseveske som skal gjøres ja...

Skrevet

Kan du ikke bare se i iDriven hva som skal gjøres? Men 10000 høres mye ut uten at jeg har skjekket priser på service på f10.

Som jeg klarer å se er det kun olje og bremseveske ja...

Skrevet

Skal på service nr 2 med min F11. Den har nå gått 58000 feilfrie km. Bilia skal ha 10000 kr for denne servicen. Er ikke det litt i overkant mye? Er usikker på hva de gjør på denne servicen men det er vel bytte av olje og oljefilter? Kanskje bremseveske?

Bilia er dyrt. E60en min har stått der i snart 3 måneder, det skjer ikke akkurat ting heller. Hvor skal du ha den på service? Hadde holdt meg langt unna Bilia Follo ivertfall.

Skrevet

Bilia er dyrt. E60en min har stått der i snart 3 måneder, det skjer ikke akkurat ting heller. Hvor skal du ha den på service? Hadde holdt meg langt unna Bilia Follo ivertfall.

Bruker vanligvis Bilia Hønefoss og har vært fornøyd med de men er ikke fornøyd med prisene deres...

Skrevet

Hei, ønsker ikke å legge ut firmanavnet her, men det er et renomert Mercedes-Benz, Peugeot og Mitsubishi verksted som også har BMW konsesjon. Jeg er blitt kjent med verkstedet gjennom mine nye Peugeot biler.

Skrevet

Bruker vanligvis Bilia Hønefoss og har vært fornøyd med de men er ikke fornøyd med prisene deres...

Da er det jo greit. Jeg skal ivertfall aldri ha bilen min på avdelinga i Follo ivertfall :P

Skrevet

Be om å få en liste over hva som gjøres og byttes i prisforslaget deres, og sammenlikne med hva iDriven sier du skal ha gjort i nermere fremtid (kan hende den kun varsler ett par ting, men alt som det ikke er så lenge igjen med vil de prøve å ta samtidig, da det er kjipt å ha hatt bilen på service og 3mnd senere så skal den inn igjen og ha mer service)

Skrevet

Er nok inkludert olje og filter,drivstoffilter,mikrofilter,luftfilter,de to siste er ca 1000.- pr del,blir vel bytte annenhver eller tredjehver oljeservice,bremsevæskeservice,den er ca 1000,og ved annenhver oljes.Kjøretøy-kontroll er ca 1000.-Kan også være fremre klosser/skiver,disse blir byttet etter kjørte km.

Vet en her som hadde F10 og måtte ut med 13500.- på 50000km inkl bremser foran.

Skrevet

Ring nå rundt til noen andre, for det var dyrt! 3.000 for oljeservice på sekser (8,25 liter olje) og 1500 for bremsevæske skifte er det meste jeg selv har betalt hos BMW. Kompis av meg ga 3.500 for akkurat det samme hos BMW, men på en firer diesel. Kan anbefale BMW CCN medlemskap, da får du en grei rabatt hos BMW.. 

• 3 months later...
Skrevet

Hei dere, er selv ny eier av en F11 520d. Kjører dere 30000 km intervall på motoroljen? Eller skifter dere en gang i mellom? Har på følelsen av at turboen ville sette pris på det.

Skrevet

Du burde vurdere service avtale på den, kjøpes på verksted med leveres av BMW. Jeg fikk 60.000 km fri service til 6500 på F10n jeg hadde. Utvidet på 60k med nye 6500,- må kun dekke skiver og klosser selv. På F06n kom det på 15500 frem til 120.000 km:). Jeg fikk også servert 10k på 50k km servicen på F10n, betalt 0 da jeg hadde service avtale!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...