Gå til innhold

Wicky sin Mercegarasje! S211/w211/C126 500SEC


wicky124
 Share

Anbefalte innlegg

tror aldri jeg har lappet ett dekk...noensinne....

Tror du av alle personer bør lære deg det, sikkert 40 dager til neste dekkpunktering :P

 

Skjønner ikke hvordan du får det til :P Sikkert gjort noen forbanna som legger spikere på veien hver gang du kommer kjørende hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke huske at det har skjedd med meg, faktisk. Jeg kjørte for mange år siden rett på en fortauskant ut av en rundkjøring. Liten dunk. Så pungterte dekket. Også kjørte jeg i 10-15 km/t fra Sinsenterrassen til Grenseveien midt på natta mens folk var ute i gatene og drakk og pekte og lo. Det er det nærmeste jeg kommer punkterting hvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg aldri rotet meg inn før, kanskje like greit :P men nå har jeg altså klart å rote meg inn på bimmers-forumets eneste(?) mercetråd! :P

Har vel levd i frykt for å rote meg borti livet ditt (nei ikke i frykt for deg wicky, bare det merkelige livet ditt) men er vel for sent nå :P

 

Punktering har jeg heldigvis opplevd et fåtall ganger, men mtp kjørelengden din i året så skulle det nesten bare mangle at du punkterer så mye! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Punktering av barnevogn er vel ikke akkurat ett ukjent fenomen.

Spesielt på vogna wicky har valgt. Med fire faste hjul sliter man veldig på de bak hver gang man svinger.

 

 

Har prøvd vogn med svingbare hjul..EKKELT! Er glad i vogna vår... classy <3

 

Men litt tøft at man sliter bakhjula....haha :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke huske at det har skjedd med meg, faktisk. Jeg kjørte for mange år siden rett på en fortauskant ut av en rundkjøring. Liten dunk. Så pungterte dekket. Også kjørte jeg i 10-15 km/t fra Sinsenterrassen til Grenseveien midt på natta mens folk var ute i gatene og drakk og pekte og lo. Det er det nærmeste jeg kommer punkterting hvertfall

 

 

Er glad jeg har sånn veihjelp as.. de har hjulpet meg en del for å si det slik :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg aldri rotet meg inn før, kanskje like greit :P men nå har jeg altså klart å rote meg inn på bimmers-forumets eneste(?) mercetråd! :P

Har vel levd i frykt for å rote meg borti livet ditt (nei ikke i frykt for deg wicky, bare det merkelige livet ditt) men er vel for sent nå :P

 

Punktering har jeg heldigvis opplevd et fåtall ganger, men mtp kjørelengden din i året så skulle det nesten bare mangle at du punkterer så mye! :P

 

 

Hey ESSeeee... :P Er skeptisk til denne tråden, derav få updates...oppdaterer bare nedturer...så bimmersfolka kan se at også mercedes kan bryte sammen :P

 

Men ja.... 70tusen i året på E klassen alene..så kan man legge til alle de andre bilene jeg har hatt siden februar 2013....Er nok oppe i 100tusen kjørte kilometer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var kameratpris ja...

 

Selve kollapsen sist var relatert til slitte skiver og klosser... selv om jeg bytta dem for ett år siden... Så regner med det er ett defekt stempel i kalippern som har ødelagt alt...klossene hadde detti av på innsiden...

 

Men jeg må også bytte begge belger og dempere bak, nye dempere foran. 4 skiver og klosser, olje og filter på motor gir og diff... overhale 4stk dyser og fuelrailen med tilhørende pakninger og toppdekselpakning. Samt nye innstegslister og deksler i interiøret....

 

 

Blir en dyr høst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men etter denne servicen er det vel 4-5år til neste gang det må brukes så mange tusen kroner på bilen :)

 

_____________________________________

 

Apropo lappet dekk...

 

post-42422-0-31466000-1410122943_thumb.j

 

Hvorfor stresse med å lappe det selv og bli sliten og skitten når G-sport gjør det for 69kr ink ny slange? :P

 

_____________________________________

 

Og siden E klassen er ute av drift blir det CLKen som gjør jobben som familiefrakter...

 

post-42422-0-61208100-1410122949_thumb.jpost-42422-0-68164200-1410122941_thumb.jpost-42422-0-01344100-1410122948_thumb.jpost-42422-0-87020300-1410122944_thumb.j

 

ålreit trangt baki der med vogn og bilstol..Som egentlig er bytta ut til en større modell..Men siden CLK ikke har isofix så får vi bare bruke denne imens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...