Gå til innhold

Wicky sin Mercegarasje! S211/w211/C126 500SEC


wicky124
 Share

Anbefalte innlegg

Ja det er nettopp det alle går rundt og tror, har selv dette inntrykket også men blir overrasket når jeg hører at bilene er i bruk hos instanser som Politi til de har gått 500 000 km. Men for all del, vi vet jo ikke hvor mye de har vært på verksted :)

Som en liten kuriositet så ligger faktisk E60/61 bedre an enn 211 E-klasse på feilstatestikken. Har blandt annet vært litt skriverier i Auto Motor und Sport om akkurat dette, Audi ser faktisk ut til å holde seg bra så der kan vi se hvor feil rykte "jungeltelegrafen" kan gi.

"Audi og BMW mer driftsikkre"

attachicon.gifimage.jpg

attachicon.gifimage.jpg

Og dette sier ADAC sin statestikk over hvor driftsikkre disse bilene er :)

attachicon.gifimage.jpg

Det er mye mulig det, pris har også sikkert litt å si :)

En jeg kjenner har en 88/89 Ford Econoline 7,3 diesel. Den har gått mellom 400 og 500 nå. Den har blitt kjørt til Portugal og Afrika (Marokko) og lignende flere ganger. Kjørt både sommer og vinter. Bilen brukes ofte på både korte og lange turer. Bilen har aldrig vært på et verksted. Alt vedlikehold har han selv tatt hjemme i hagen sin.

Sikkert ingen Merce eller Bmw som har gjort det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er den ENESTE grunnen til at jeg synes det er ok å kjøre den nye Volvo 240'en.. At den er original og ser ordentlig ut :)

Vet ikke om jeg er enig i at E39 er den nye 240en, synes nå 240 stadig er like populær i rånemiljøet jeg da. Men E39 har tatt over rollen til E34 som rånebil, disse er jo nå dessverre oppbrukt og ungdommen ser ut til å ha tatt steget videre. Når dette er sagt så ser jeg fortsatt like mange med grått hår som de med capsen bak frem bak rattet i E39, vil nå si at det fortsatt er en real "gubbebil" om man lar senken, neonlysa og Wunderbaumen ligge på hylla :)

En jeg kjenner har en 88/89 Ford Econoline 7,3 diesel. Den har gått mellom 400 og 500 nå. Den har blitt kjørt til Portugal og Afrika (Marokko) og lignende flere ganger. Kjørt både sommer og vinter. Bilen brukes ofte på både korte og lange turer. Bilen har aldrig vært på et verksted. Alt vedlikehold har han selv tatt hjemme i hagen sin.

Sikkert ingen Merce eller Bmw som har gjort det :)

Amerikanere gir ordet "skuddsikker" en ny mening :) Se bare på hvor mange millioner Ford Crown Victoria som ruller rundt med millioner av kilometer på tellerverket, disse bilene med Windsor V8ern på 4,6 liter er mer skuddsikker enn alt BMW og Mercedes har laget tilsammen. Først går bilene 500 000 km som politibiler med den julingen det innebærer, så går de ytterligere 500 000 km som taxi før de sendes til Midtøsten og går ytterligere 500 000 km i 50 varmegrader og støvete klima... De er så enkle og solide, de er så gammeldagse i konstruksjonen og alt er overdimensjonert da de ikke har tatt hensyn til å spare vekt og forbruk. Kunne jaggu tenkt meg en "Crownvic" (som de kalles over there), bare så synd at man får en fin LCI E60 til samme prisen når avgiften er betalt her i noldusnorge :)

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de ser bra ut i hvitt føler jeg..Er dog folie på denne..sølv under :)  Interiøret er en smakssak...virker litt mer...spinkel iforhold til f.eks X5 fra samme periode... Men ved direkte sammenligning med X5 virker det klart at MLen er mer "robust" og mindre personbilaktig faktisk..Grove skruer og krok-innfestninger... Åpne områder under setene etc...

 

MLen har dog en låsbar våpenbeholder under passasjerstolen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...