Fredrik 90 Skrevet April 15, 2015 Share Skrevet April 15, 2015 Den nyere MBen som imponerte meg mest var A-klassen, den var veldig ok å kjøre, passe tigh og overaskende sportslig til å være en fremhjulstrekker. Interiøret er som på en Audi, veldig fint å se på men kjipt å ta på og her ligger BMW laaang foran. Fikk også prøve facelift GL med luftfjæring, veldig behagelig og luksuriøs bil. Hadde C-klasse av forrige generasjon (204?) som lånebil i ett par dager, en veldig fin bil å se på og veldig grei å kjøre. 250 CDI motoren var sterk som bare det, føltes som om det var langt mer en 204 hester i den. Største skuffelsen var E-klassen av 212 generasjon, har kjørt både preface og nå nylig en facelift 250 CDI og det er traurige greier. Veldig komfortabel når man kjører rett frem på hovedveien, men det er F10 også og den tar svinger på en nydelig måte i tillegg. Her burde MB skjerpe seg om de skal hevde seg i klassen igjen.. Selv foretrekker jeg MBer ifra før 1985, etter det så lagde de bare biler som alle andre. Der har BMW vært flinke til å holde på DNAet, iallfall frem til i dag.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet April 15, 2015 Share Skrevet April 15, 2015 (endret) Syns w212 ser meget pen ut. Synes også den er hærlig og kjøre og får en mye bedre følelse av den enn en foreks. en v60.. Men jeg kjører fint lite nye biler. Holder meg til 2001 og nedover Er trossalt det som er interessant Endret April 15, 2015 av Skulebollen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet April 15, 2015 Share Skrevet April 15, 2015 (endret) Syns w212 ser meget pen ut. Synes også den er hærlig og kjøre og får en mye bedre følelse av den enn en foreks. en v60.. Men jeg kjører fint lite nye biler. Holder meg til 2001 og nedover Er trossalt det som er interessant Ja 212 er en pen bil, en kamerat har en E220 CDI facelift med full AMG styling og den ser ganske bra ut. Han valgte denne over F11 pga innvendig plass, MBen er ikke så kompakt inni som BMWen. Er jo nettopp derfor jeg digger BMW interiøret da men folk er forskjellige i smaken, skal det sies at han nettopp hadde E92 M3 også da så MBen er kun familiefrakter Men søren heller, får ikke godfølelsen av å ratte Merce altså...nesten så jeg trives bedre i VW altså. Er noe med de sære løsningene de har, alle funksjoner på en hendel, stjerna i glaninga på panseret, sært automatgir på rattet og fotbrekk. Men en 126 SEC hadde jeg fått godfølelse av å ratte, det bare vet jeg at jeg hadde Endret April 15, 2015 av Fredrik 90 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet April 16, 2015 Forfatter Share Skrevet April 16, 2015 FredrikE24 : var du på klubbkveld på lillestrøm altså? Si ifra neste gang så joiner jeg.... Er helt ålreit med forskjellige meninger her, er jo det ett forum er til jeg er enig... F10 er en bedre bil enn en w212 som en bruksbil... men når det gjelder supermodellene (amg / m5) så vinner merca ifølge mine meninger på følelser og morro-faktor... 0-100 tidene er ikke alltid viktigst Svigers har kjøpt en splitter ny E klasse facelift 250cdi 4matic...såååå deilig bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet April 16, 2015 Share Skrevet April 16, 2015 Mor har 250 cdi 4matic Denne har dog automatgiren i midtkonsoll. Jeg synes det ser utrolig mye bedre ut med girspaken på rattet. Får en utrolig clean midtkonsoll.. Men syns godt den kunne vert litt mer påkostet innvendig. Men hærlig motor da Til sitt bruk. Diesel er jo diesel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet April 16, 2015 Forfatter Share Skrevet April 16, 2015 Da har hun kanskje ikke den nyeste faceliften? Innvendig er F10 mye "dyrere" om man kan si det...feelingen på knappene er bedre hos mercedes, men bmw har en helhetlig storhet i interiøret på femmer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet April 16, 2015 Share Skrevet April 16, 2015 Lokallag Oslo ble invitert til klubbkveld ja Skal si ifra neste gang Var veldig lav terskel på prøvekjøring, var bare å prøvekjøre så mye en orket Fikk også prøvesitte GTS AMG.. Fy flate for en skute.. Skulebollen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet April 16, 2015 Forfatter Share Skrevet April 16, 2015 Har aldri turt å bli med...for mange eldre og ukjente mennesker der...og de er veldig "nei vi snakker ikke med ukjente utlendinger"..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet April 16, 2015 Share Skrevet April 16, 2015 Da har hun kanskje ikke den nyeste faceliften? Innvendig er F10 mye "dyrere" om man kan si det...feelingen på knappene er bedre hos mercedes, men bmw har en helhetlig storhet i interiøret på femmer. nei hun har første facelift. Synes den er mye penere. Dog ikke amg pakke så litt kjedelig bil. Men kunne selv virkelig tenkt meg w212 med amg pakke, tror faktisk før jeg ville hatt den enn f10 rettåslett grunnet utseende. f10 er en nydelig bil men ble fort litt "kjedelig" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet April 16, 2015 Share Skrevet April 16, 2015 Skal man se på utseende så hadde jeg valgt 212, hadde den enda vært som en 210 eller 124 å kjøre Jeg synes alle Mercedesmodellene jeg kjørte igår var veldig sportslig orientert.. F1-giring på alle biler, sportsseter, feite ratt, råe motorer, girkasser med enormt mange gir, svære hjul. Det er ikke slik jeg vil at en Mercedes skal være Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet April 16, 2015 Forfatter Share Skrevet April 16, 2015 E klassen er mer elegant...f10 er fetere inni.... og tøffere /råere uttapå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fahad Skrevet April 16, 2015 Share Skrevet April 16, 2015 (endret) Det jeg liker med bmw m sport biler er at de ikke endrer utseendet utvendig på bilen, fangeren er alltid den samme kun litt endringer på lykter bak osv. Mens mercedes har vane for å endre nesten totalt på hele fronten ved hver eneste facelift som kommer ut, da blir ofte den første utgaven seende ut som en mye eldre model. Endret April 16, 2015 av Fahad Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet April 16, 2015 Share Skrevet April 16, 2015 Det jeg liker med bmw m sport biler er at de ikke endrer utseendet utvendig på bilen, fangeren er alltid den samme kun litt endringer på lykter bak osv. Mens mercedes har vane for å endre nesten totalt på hele fronten ved hver eneste facelift som kommer ut, da blir ofte den første utgaven seende ut som en mye eldre model. "Never change a winning team" er det noe som heter BMW har svært sjelden gjort store forandringer på sine faceliften, rett og slett fordi bilene i utgangspunktet har vært så godt gjennomarbeidet. BMW har derimot som de fleste andre gjort forandringer under skallet i form av å utbedre teknikken. Ellers når det gjelder utseende på 212 kontra F10 så er det jo BMW folka mot MB folka tydligvis, jeg synes jo F10 er ren walk over 212 når det kommer til design utvendig og innvendig. Men det forutsetter at man sammenlikner M-sport mot AMG og non M-sport mot vanlig (vet ikke om MB kaller standard 212 noe). Personlig så synes jeg aldri E-klassen vært MB sitt sterkeste desigkort, W124 var bare døll, W210 er utrolig kjedelig, W211 er ok med facelift men jeg får litt sånn Ford Scorpio MK2 feeling over fronten på den... Men MB har andre designperler på samvittigheten som CLS, SL, CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet April 20, 2015 Forfatter Share Skrevet April 20, 2015 Har som sagt vært på utkikk etter en billigbmw... men de er virkelig råtne... Endte opp med en ny merce...igjen... E200cdi ble solgt...den var rett og slett for dau! men selgern...joa...hun var en artig liten rasist.... haha fyfaen aldri møtt en mer idiot før... "nei du kan ikke prøvekjøre på motorveien for jeg vil ikke betale bompengene" og "jasså skal du ringe til noen for å sjekke? er det fettern din eller? skal du ringe faren din også eller?" eneste grunnen jeg gadd å bruke tid på henne var fordi bilen var 30k billigere enn markedsverdien... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skårholen Skrevet April 20, 2015 Share Skrevet April 20, 2015 Du er så hemmelighetsfull Wicky, fortell hva du har kjøpt nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå