Gå til innhold

Lading av batteri fra motorrom på bil med batteriet montert i bakskjerm

john dylan
 Share

Anbefalte innlegg

Det går bra og det er også meningen... Dette har jeg gjort i mange år, kjør på, er ikke behov for å åpne bak mot formoding av at du bruker en enorm lader. Bruker du en standard elektronisk hjemmelader så er du trygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen Skal helst lades fra motorrom da strømmen går direkte til batteriet,ved en feil på lader eller strøm så slipper du å ødelegge bilens elektronikk,også tryggere å bruke når du har lader tilkoblet ved diagnose ,eller har på alarm og dørlåser over natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du lader fra motor så sitter det en sikring før batteriet,det er dette som gir den ekstra sikkerheten for bilens elektronikk,men med dagens smart ladere tror jeg det ikke er noe problem å lade bak.Legger til at jeg har lest dette på andre forum og er ingen (lade) ekspert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke tatt sjansen på å lade bak, uansett hvor smart laderen er. Skjønner egentlig ikke hvorfor man skal gjøre det når det er så god tilgang i motorrommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del billige ladere leverer pulserende likestrøm. (simpel diodeløsning)

Det er dette som kan ta knekken på elektronikken.

En sikring betyr ingenting for dette, så om du lader bak eller foran har ingen betydning.

Bare pass på å ikke skru på tenning, i mens du lader, så er du en del tryggere uansett.

Hvis du vil være 100% sikker på å ikke ødelegge noe, kobler du fra batteriet når du lader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen problem å bruke startkabler bak.

Bare husk å koble kablene på det tomme batteriet først.

Når kablene er koblet til, la batteriet lade i noen minutter, før du prøver å starte.

Det finnes kabler med ett slags filter på, men jeg er usikker på om det har noe særlig betydning.

Det viktigste er kraftige startkabler, med skikkelige klemmer.

Jeg bruker kabler beregnet for lastebiler, og har aldri ødelagt noe elektronikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...