Gå til innhold

Tråden om E38


APedersen
 Share

Anbefalte innlegg

Tenkte det kunne være på tide med en egen E38 tråd :)

______________________________________________________________________________________________________________

 

Her kan vi prate generelt om E38 - Egne biler, inspirasjon, tekniske spørsmål etc.

 

post-62858-0-50054100-1394536044_thumb.j

 

Vi har også en facebookgruppe vi kan relatere til denne gruppen:

 

https://www.facebook.com/groups/1390881904496510/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den står enda.. Driver å diskuterer førverdien på bilen siden det ble delt skyld og halvparten blir dekt av motparts forsikringsselskap. Og siden motparts forsikringsselskap glemte av saken i en stund skjer ting ganske fort nå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E38 728ia + 2tonn på slep (kapellhenger til bil) = 1,4l mila :P

Ikke billig, men legger nok igjen kapellet neste gang :P (mindre luftmotstand)

Behagelig tur var det dog :P

728i er overraskende frisk med 2tonn på slep.

Til sammenligning ligger jeg på 0,85l mila ved vanlig langkjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper e38 er utmerket trekkbil jeg. Har tenkt på å ettermontere krok men har bare blitt med tanken hittil. Tipper 740n blir ekstremt tørst med henger :0

Går på 0,9xx på pen langkjøring mener jeg p huske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje noen her vet om noen som fikser pixler i instrumentet?

Har noen dårlige pixler der.. Er litt væravhenging bla.. Irriterende. Men tør ikke å røre så mye borti dette selv. Skjønner hvordan de kommertil å gå... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper e38 er utmerket trekkbil jeg. Har tenkt på å ettermontere krok men har bare blitt med tanken hittil. Tipper 740n blir ekstremt tørst med henger :0

Går på 0,9xx på pen langkjøring mener jeg p huske

 

 

er utmerket ja, kjørt angt med henger med bil på 2 ganger nå, og angrer ikke et sekund på at jeg monterte hengerfeste.

 

igrunn var det 2 grunner til at jeg kjøpte e38'n

 

29000kr (billig :P)

hengerfeste som tålte 2tonn ca, så kunne dra e30 på de fleste biltraller (har tatt BE lappen i ettertid)

 

viste seg dog at bilen ikke hadde hengerfeste lell, men har lappen som sier hvordan demontere det avtagbare festet og bakafanger til feste med deksel, men ikke noe feste :P

 

men endte opp med å kjøpe feste med fast krok (2 bolter så er kroken av) for 3k nytt, fungerer utmerket, tåler 2100kg festet, men bilen er bare regga for 1975kg elns

 

 

Kanskje noen her vet om noen som fikser pixler i instrumentet?

Har noen dårlige pixler der.. Er litt væravhenging bla.. Irriterende. Men tør ikke å røre så mye borti dette selv. Skjønner hvordan de kommertil å gå... :P

 

 

har noen dårlige pixler jeg og :P ofte ser jeg ikke km stand engang, men andre ganger er det krystallklart :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må nesten ha originalt hengerfeste med lokk i fangeren jeg.  koster vell litt nytt, men burde være mulig å få tak i brukt. 

 

 

så det lå en plugg bak ene baklykta, vet du kansje om denne er for strøm til kroken?     -eller må man trekke kabler til lysmodulen eller noe slikt? 

 

 

740n kan trekke 2175 ihht vognkortet iallefall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...