Gå til innhold

Fikk feil ABS føler E39 -97

mrvelander
 Share

Anbefalte innlegg

Tok diagnose på bilen for en snau uke siden og det viste seg at høyre fram var defekt. Dro på biltema og handlet denne føleren og fikk tydligvis feil føler av personen på delelageret. Gikk inn på nettet senere og fikk opp dette.

Lengde [mm]: 859

fra årsmodell: 199809
Monteringsside: bakaksel
nødvendig stykktall: 2

Selv om jeg oppgav reg.nummer.. og nevnte at det var en -97modell. Da er frågan.. Hva er forskjellen på disse? Han fyrn mente at følerne er helt like bortsett fra lengden.. men jeg "fikk den" til og passe og den sitter korrekt, men fortsatt feilkode.. Da jeg byttet bak engang i tiden forsvant abs lyset etter 10meter med kjøring. ikke denne gangen.. Gir dem forskjellig signal? Eller er det noe annet som er galt også tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på føler bak og fremme, de følerne som sitter bak, har en halvmåneformet utførelse med en flat side, mens de som sitter foran er runde.

Hvordan du har fått en føler som hører til bak til å fungere foran skjønner ikke jeg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg som bommet da jeg limte inn..

Denne skulle jeg ha;

http://biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Bremsesystem/Bremsestyring/ABS-giver/ABS-SENSOR-BMW-65610/

Men fikk denne istedet;

http://biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Bremsesystem/Bremsestyring/ABS-giver/ABS-SENSOR-BMW-65608/

Jeg må også bare stoppe han som mener at <ikke originalt> fungerer dårlig for det er bare vild spekulasjon, jeg har tidligere byttet ABS bak, og valgte biltema og det gikk helt fint!

Har nå kjørt diagnose, og slettet og testkjørt og feilen kom tilbake med engang, så jeg reiser til biltema så fort som mulig og prøver å bytte. Skjønner fortsatt ikke hva forskjellen er på -96-97 VS. -98+ Det er ihvertfall ikke samme signaler virker det som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må også bare stoppe han som mener at <ikke originalt> fungerer dårlig for det er bare vild spekulasjon, jeg har tidligere byttet ABS bak, og valgte biltema og det gikk helt fint!

Jeg sier ikke at ingen av de uorginale ikke fungerer, men at det ofte er en gjenganger at uorginale ikke virker skikkelig.

Har vært mange tråder her på forumet der folk har byttet fra ikke fungerende uorginal til orginal, som da fikser problemet.

Men dette gjelder selvsagt ikke alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...