mrvelander Skrevet Mars 15, 2014 Share Skrevet Mars 15, 2014 Tok diagnose på bilen for en snau uke siden og det viste seg at høyre fram var defekt. Dro på biltema og handlet denne føleren og fikk tydligvis feil føler av personen på delelageret. Gikk inn på nettet senere og fikk opp dette. Lengde [mm]: 859 fra årsmodell: 199809Monteringsside: bakakselnødvendig stykktall: 2 Selv om jeg oppgav reg.nummer.. og nevnte at det var en -97modell. Da er frågan.. Hva er forskjellen på disse? Han fyrn mente at følerne er helt like bortsett fra lengden.. men jeg "fikk den" til og passe og den sitter korrekt, men fortsatt feilkode.. Da jeg byttet bak engang i tiden forsvant abs lyset etter 10meter med kjøring. ikke denne gangen.. Gir dem forskjellig signal? Eller er det noe annet som er galt også tro? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Mars 15, 2014 Share Skrevet Mars 15, 2014 Har du prøvd å resette feilkoden manuelt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrvelander Skrevet Mars 15, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 15, 2014 Nei har ikke tilgang på diagnose verktøyet, er det en måte å gjøre dette på uten PC ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Mars 15, 2014 Share Skrevet Mars 15, 2014 Nei må ha diagnose utstyr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrvelander Skrevet Mars 15, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 15, 2014 Ok, får teste det først. Ellers så blir det å bytte delen igjen.. huray:p Men dem burde vel gi likt signal? Eller er det noe forskjell i Ohm på 97 vs 98+? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Mars 15, 2014 Share Skrevet Mars 15, 2014 Nå er det vel også sånn at uorginale sensorer ofte ikke virker godt nok, og at man fortsatt får feilkode.. Sent from my Nexus 4 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Mars 15, 2014 Share Skrevet Mars 15, 2014 Det er forskjell på føler bak og fremme, de følerne som sitter bak, har en halvmåneformet utførelse med en flat side, mens de som sitter foran er runde. Hvordan du har fått en føler som hører til bak til å fungere foran skjønner ikke jeg?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrvelander Skrevet Mars 15, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 15, 2014 Hei jeg som bommet da jeg limte inn.. Denne skulle jeg ha; http://biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Bremsesystem/Bremsestyring/ABS-giver/ABS-SENSOR-BMW-65610/ Men fikk denne istedet; http://biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Bremsesystem/Bremsestyring/ABS-giver/ABS-SENSOR-BMW-65608/ Jeg må også bare stoppe han som mener at <ikke originalt> fungerer dårlig for det er bare vild spekulasjon, jeg har tidligere byttet ABS bak, og valgte biltema og det gikk helt fint! Har nå kjørt diagnose, og slettet og testkjørt og feilen kom tilbake med engang, så jeg reiser til biltema så fort som mulig og prøver å bytte. Skjønner fortsatt ikke hva forskjellen er på -96-97 VS. -98+ Det er ihvertfall ikke samme signaler virker det som. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Mars 15, 2014 Share Skrevet Mars 15, 2014 Jeg må også bare stoppe han som mener at <ikke originalt> fungerer dårlig for det er bare vild spekulasjon, jeg har tidligere byttet ABS bak, og valgte biltema og det gikk helt fint! Jeg sier ikke at ingen av de uorginale ikke fungerer, men at det ofte er en gjenganger at uorginale ikke virker skikkelig. Har vært mange tråder her på forumet der folk har byttet fra ikke fungerende uorginal til orginal, som da fikser problemet. Men dette gjelder selvsagt ikke alle. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Mars 15, 2014 Share Skrevet Mars 15, 2014 Er vel bare å kjøpe noe annet enn feiltema. Så virker det nok Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Mars 15, 2014 Share Skrevet Mars 15, 2014 Kjøpte selv nylig en Abs føler fra Tema, den målte jeg ledningsbrudd i så jeg skal levere den tilbake neste gang jeg er hos dem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrvelander Skrevet Mars 16, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 16, 2014 Ingen som kan svare på hva forskjellen er og hva som er riktig ohm? Hadde vært litt spennende å bare teste. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Mars 16, 2014 Share Skrevet Mars 16, 2014 Ikke E39, men sikkert noelunde samme resultater: http://blog.bavauto.com/14248/bmw-diagnosing-abs-faults-warning-light-e36-3-series-and-others/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrvelander Skrevet Mars 19, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 19, 2014 Takker Haug! Flott link! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stephan2506 Skrevet Mars 19, 2014 Share Skrevet Mars 19, 2014 er det sånn at man må ha begge skruene på sensoren for at den skal fungere ordentlig ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå