Gå til innhold

Lurer på erfaringer med div mindre bilforhandlere i/rundt Oslo


*MrB*
 Share

Anbefalte innlegg

Som emne sier. Det koker over av mindre forhandlere i Osloregionen. Jeg lurer litt på om noen har erfaring med noen av disse. Det er for mange til å skrive i emnefelt, så beklager noe diffus tittel.

 

Forhandlerne det dreier seg om er:

-EB Auto

-Ringerike Bil

-Jarles Bil & MC (Edit: I Hønefoss)

-Auto Bærum

 

Takknemlig for alle tilbakemeldinger. Fant fint lite om disse på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes jo ikke bra ut i det hele tatt. Men Jarle J/Bil og eiendiom i Askim er vel ikke samme mannen som Jarles Bil & MC i Hønefoss? (Jarle Bangren)?

 

Tviler, kjenner sønnen til han som eier Jarles Bil i Askim, og tror han kun har sitt eget firma i Askim :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Tviler, kjenner sønnen til han som eier Jarles Bil i Askim, og tror han kun har sitt eget firma i Askim :)

Han i Askim heter Jarle Johnsen så det er ikke samme mann.Hadde jeg vært han i Hønefoss så tror jeg att jeg helt seriøst hadde vurdert navneskifte på firmaet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 years later...

Ringerike Bil AS i Hønefoss - litt dårlig erfaring

Ringerike Bil AS
Adresse: Veienkollen 23, 3517 Hønefoss
Web: www.ringbil.no

Vi kjøpte nettopp en Volvo V60 2013 av denne forhandleren.

- Forsøkte å gjøre et raskt søk på nettet på Ringerike Bil før jeg dro dit for å se på bilen, men fant bare tre tråder på Google uten konklusjon. Derfor har jeg fått tak i passordet til mitt gamle brukernavn her slik at jeg kan dele min erfaring.

Jeg ble litt skuffet over handelen fordi bilen ikke var ordentlig rengjort etter bilklargjøring, og slark i dørfestet var ikke utbedret slik som avtalt. (Dette var viktig for meg fordi jeg stilte dette som en betingelse før kjøp. Det var ikke mulig å prute noe på bilen ellers). Bilen var ikke vasket innvendig, og ikke inni dørkarmer osv.

Selger var ikke tilstede da jeg hentet bilen. Da jeg tok dette opp på e-post, så var svaret raskt "Det er leit å høre at du føler det sånn." Videre beklaget han at det var "noe støv" i dørkarmer og "et par hundehår" i bagasjerommet. Dørfestet ble ikke kommentert.

Det opplever jeg som en type retorikk.

Pga dårlig oppfølging på e-post så tar jeg meg tiden til å skrive dette, da jeg mistet tilliten til selger.

Dette er av bagatellmessig art, men jeg er undrende til hvorfor ikke de vil fikse det lille dørfestet slik som avtalt, eller godtar å dekke kostnaden. Jeg hang meg litt opp i denne slarken i døra før kjøpet fordi jeg mistenker at det må skiftes ut, men selger sa "vi fikser det, Morten."

Jeg sendte et filmklipp som dokumenterte mangelen, og fikk til svar at de nå kunne se at klargjøringen hadde vært for tynn. Jeg ble først tilbudt 250 kr for å utføre profesjonell vask lokalt i Fredrikstad, noe jeg mente var for lavt. Fikk da ny e-post hvor de sa at de hadde besluttet å ta bilen inn igjen til Hønefoss for å fjerne hundehår. Jeg spurte om dette er fornuftig bruk av tid for begge parter (4 timer kjøring + kø og ventetid). Ble da tilbudt 500 kr for å bli ferdig med saken. Festet mener de kan strammes hos Meca, og at dette antakelligvis er noe de vil gjøre gratis for meg.

Men hva om festet må byttes..? Etter samtale med tidligere eier vet jeg at de tjente 30.000 raske, så dette virker nesten litt griskt.

Den garantien som er på kun 3000 km (50/50) er med andre ord antakeligvis ikke så mye verdt. Dette er min vurdering etter et helhetlig inntrykk og opplevelsen hos forhandler samt korrespondansen på e-post.

Tar saken en positiv vending, så vil jeg oppdatere eller redigere innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...