*MrB* Skrevet Mars 20, 2014 Share Skrevet Mars 20, 2014 Som emne sier. Det koker over av mindre forhandlere i Osloregionen. Jeg lurer litt på om noen har erfaring med noen av disse. Det er for mange til å skrive i emnefelt, så beklager noe diffus tittel. Forhandlerne det dreier seg om er: -EB Auto -Ringerike Bil -Jarles Bil & MC (Edit: I Hønefoss) -Auto Bærum Takknemlig for alle tilbakemeldinger. Fant fint lite om disse på nett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mars 20, 2014 Share Skrevet Mars 20, 2014 Jarles Bil: http://bimmers.no/topic/758452-jarles-bil-i-askimjarlesbilno-useriøs-og-truende-forhan/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Mars 20, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 20, 2014 Det hørtes jo ikke bra ut i det hele tatt. Men Jarle J/Bil og eiendiom i Askim er vel ikke samme mannen som Jarles Bil & MC i Hønefoss? (Jarle Bangren)? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clevion Skrevet Mars 21, 2014 Share Skrevet Mars 21, 2014 På 20.3.2014 den 13.18, *BB79* skrev: Det hørtes jo ikke bra ut i det hele tatt. Men Jarle J/Bil og eiendiom i Askim er vel ikke samme mannen som Jarles Bil & MC i Hønefoss? (Jarle Bangren)? Tviler, kjenner sønnen til han som eier Jarles Bil i Askim, og tror han kun har sitt eget firma i Askim Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddgi Skrevet Juni 9, 2014 Share Skrevet Juni 9, 2014 På 21.3.2014 den 16.57, Clevion skrev: Tviler, kjenner sønnen til han som eier Jarles Bil i Askim, og tror han kun har sitt eget firma i Askim Han i Askim heter Jarle Johnsen så det er ikke samme mann.Hadde jeg vært han i Hønefoss så tror jeg att jeg helt seriøst hadde vurdert navneskifte på firmaet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet Desember 13, 2018 Share Skrevet Desember 13, 2018 Ringerike Bil AS i Hønefoss - litt dårlig erfaring Ringerike Bil ASAdresse: Veienkollen 23, 3517 HønefossWeb: www.ringbil.no Vi kjøpte nettopp en Volvo V60 2013 av denne forhandleren. - Forsøkte å gjøre et raskt søk på nettet på Ringerike Bil før jeg dro dit for å se på bilen, men fant bare tre tråder på Google uten konklusjon. Derfor har jeg fått tak i passordet til mitt gamle brukernavn her slik at jeg kan dele min erfaring. Jeg ble litt skuffet over handelen fordi bilen ikke var ordentlig rengjort etter bilklargjøring, og slark i dørfestet var ikke utbedret slik som avtalt. (Dette var viktig for meg fordi jeg stilte dette som en betingelse før kjøp. Det var ikke mulig å prute noe på bilen ellers). Bilen var ikke vasket innvendig, og ikke inni dørkarmer osv. Selger var ikke tilstede da jeg hentet bilen. Da jeg tok dette opp på e-post, så var svaret raskt "Det er leit å høre at du føler det sånn." Videre beklaget han at det var "noe støv" i dørkarmer og "et par hundehår" i bagasjerommet. Dørfestet ble ikke kommentert. Det opplever jeg som en type retorikk. Pga dårlig oppfølging på e-post så tar jeg meg tiden til å skrive dette, da jeg mistet tilliten til selger. Dette er av bagatellmessig art, men jeg er undrende til hvorfor ikke de vil fikse det lille dørfestet slik som avtalt, eller godtar å dekke kostnaden. Jeg hang meg litt opp i denne slarken i døra før kjøpet fordi jeg mistenker at det må skiftes ut, men selger sa "vi fikser det, Morten." Jeg sendte et filmklipp som dokumenterte mangelen, og fikk til svar at de nå kunne se at klargjøringen hadde vært for tynn. Jeg ble først tilbudt 250 kr for å utføre profesjonell vask lokalt i Fredrikstad, noe jeg mente var for lavt. Fikk da ny e-post hvor de sa at de hadde besluttet å ta bilen inn igjen til Hønefoss for å fjerne hundehår. Jeg spurte om dette er fornuftig bruk av tid for begge parter (4 timer kjøring + kø og ventetid). Ble da tilbudt 500 kr for å bli ferdig med saken. Festet mener de kan strammes hos Meca, og at dette antakelligvis er noe de vil gjøre gratis for meg. Men hva om festet må byttes..? Etter samtale med tidligere eier vet jeg at de tjente 30.000 raske, så dette virker nesten litt griskt. Den garantien som er på kun 3000 km (50/50) er med andre ord antakeligvis ikke så mye verdt. Dette er min vurdering etter et helhetlig inntrykk og opplevelsen hos forhandler samt korrespondansen på e-post. Tar saken en positiv vending, så vil jeg oppdatere eller redigere innlegget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå