Gå til innhold

Dekk og felg dimensjon f10

Dev007
 Share

Anbefalte innlegg

wow 21 tommer? BMW felger stopper vel på 20 med maks 275 bak…passer 295 da? spesielt hvis du har bakhjulsstyringen tenker eg..

flere tunere kan vel levere 21 og de hadde vel skrevet de ikke leverer til xDrive hvis det var skadelig. 

Omsetningen blir vel omtrent marginalt forskjellig med 21 ift 20 vil jeg tro og xDrive tilpasser seg jo underlaget selv ved at den blir aktivert ved input fra hjulsensorer slik at xdrive clutchen opereres og aktiverer momentoverføring til framhjulene (veldig forenklet). Kan ikke tenke meg at xdrive skulle ta skade av en tomme større diameter på felgene over det BMW selv leverer. Foringer derimot vil jeg tro vil leve kortere med så liten profil. Stivt som faen men vil tro det ligger som et tog. Du kan jo dobbelsjekke med en BMW tekniker kanskje men kan aldri i verden tenke meg noe skade på xdrive

Post Bilder da når du får de på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørre en BMW-tekniker om uoriginale modifikasjoner? En kan like gjerne spørre en fisk. :)

Firehjulsdriftsystemer liker best at hjul foran og bak har tilnærmet lik rullediameter (noe som i praksis kun er oppnåelig med fire identiske hjul), forskjellen i ditt eksempel er 0,8%, noe som kanskje er litt mye(?). Du kan evt. vurdere 305 bak eller 245 foran, da kryper forskjellen ned til 0,07%.

SanjinRed: 21" på F10 er ikke noe "verre" enn f.eks. 20" på en e60.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører 255/30-21 foran og 295/25-21 bak på min F11, dog uten xDrive. Dette går fint og bilen er overraskende behagelig å kjøre. Smell til med 21" når du først skal ha nye felger, 20" kan fort se litt smått ut. Jeg er i alle fall meget fornøyd, og det med "billigdekk" som Falken.

Det ser ikke så jævlig ut uten senk - har EDC så min er ikke senket. Litt høy foran, men ikke noe man legger merke til om man ikke kikker etter det!

Som nevnt over, sørg for å få dekkdimensjoner som er tilnærmet like, så skal det gå fint med tanke på xDrive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørre en BMW-tekniker om uoriginale modifikasjoner? En kan like gjerne spørre en fisk. :)

Firehjulsdriftsystemer liker best at hjul foran og bak har tilnærmet lik rullediameter (noe som i praksis kun er oppnåelig med fire identiske hjul), forskjellen i ditt eksempel er 0,8%, noe som kanskje er litt mye(?). Du kan evt. vurdere 305 bak eller 245 foran, da kryper forskjellen ned til 0,07%.

SanjinRed: 21" på F10 er ikke noe "verre" enn f.eks. 20" på en e60.

Det var i grunnen om at xDrive angivelig skulle ta skade av det han kunne dobbelsjekke med BMW tekniker...kan ikke tenke meg at hvorfor det skulle gjort det. 245 og 275 er jo standard M dekkblanding og BMW leverer 20 maks til F1X

Når du sier firehjulssystemer så sier jo det ikke så mye? xDrive er xDrive og Quattro er quattro. Fundamentalt forskjellige mekanisk, rimelig lik automatisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...