ZhilleN Skrevet April 13, 2014 Share Skrevet April 13, 2014 Hei. Har etterhvert tenkt til og bygge meg en garasje, så lurer på om noen har en 60 kvm garasje? ca 7,5 x 8,5 og 2.8m innvendig høyde tenkte jeg på. Noen som har noen innvendig bilder av noe lignende? Takk på forhånd! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet April 14, 2014 Share Skrevet April 14, 2014 Har en garasje på ca den str ja. (Ikke beste bildet dessverre): Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESveen Skrevet April 14, 2014 Share Skrevet April 14, 2014 Har en garasje på 54kvm. 9x6m. Kun 240 takhøyde. Har god plass bak bilene til arbeidsbord og lagring. Bredden er grei og man har tilgang rundt to biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet April 14, 2014 Share Skrevet April 14, 2014 Med mindre garasjen er veldig dyp, så vil jo høyden i stor grad begrenses av portene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet April 14, 2014 Share Skrevet April 14, 2014 Med mindre garasjen er veldig dyp, så vil jo høyden i stor grad begrenses av portene. Man får jo porter som ruller seg sammen (flerleddet, f.eks Hörmann), så sånn sett har ikke høyden noe å si. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet April 14, 2014 Share Skrevet April 14, 2014 Som at den går på rull? Trodde det stort sett var industriporter jeg. Hörmann har jeg selv. Fornøyd med det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet April 14, 2014 Share Skrevet April 14, 2014 Ja, det er riktig. Vi har en slik port selv, hvor rullen ender opp på loftet. Dette gjør at man har et helt rent innertak, hvor porten går opp igjennom taket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet April 14, 2014 Forfatter Share Skrevet April 14, 2014 Se her ja, mye flott! er spent på åssen det blir med 2.8m takhøyde. Det med port har Gausdal løsning på, nettopp som saltkjelen nevner, tenkte jeg skulle benytte meg av en 490 port samt isolert dør på høyreside av garasjen, samt loft over med trapp i hjørne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teigland Skrevet April 16, 2014 Share Skrevet April 16, 2014 Hvis en løftebukk er intresant kan det være greit å ha litt takhøyde! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LK Skrevet April 17, 2014 Share Skrevet April 17, 2014 Har du mulighet og plass,ville jeg gått for 70 kvm grunnflate når du først er i gang. Dette koster ikke mye ekstra,og garasjen blir fort "liten" når man begynner å fylle inn med saker. Jeg bygde en på 68kvm med ekstra takhøyde,og savner fortsatt plass Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet April 17, 2014 Forfatter Share Skrevet April 17, 2014 Får løftebukk som er 270 og har løftehøyde 190 holder for meg det Ja tenkte jeg kanskje skulle gå får 70 kvm, men sånn det ser ut med 60 så trur jeg det skal holde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet April 18, 2014 Share Skrevet April 18, 2014 Ang bukk og port så går det bra såfremt man har typen med selve fjøra og waierene hengeren rett over porten og ikke der motoren henger. Da går det fint opp med bil sålenge porten er igjen. Hat denne løsningen selv. Har vell 260-270 høyde i garasjen. Får en e30 opp med ca 130 under bilen. Nok til å sitte på en krakk å skru. Er bare selve motoren til porten som kødder til de siste 10cm evnt. Kunne byttet til motor som står rett over porten evnt Går nok rett og slett på budsjettet hva man ender opp med/gidder koste på seg. Porten min kostet 3500kr med motor. Isolert stålport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teigland Skrevet April 18, 2014 Share Skrevet April 18, 2014 Er ikke så innteresant hvor høy bukken er, er løftehøyde+høyde på bil som blir klaringen du trenger.Hvis du skal bruke garagen til daglig og ikke reservere 1 plass som verkstedsplass, ville jeg støpt inn en nedfelt sakseløfter, sånn at når den ikke er i bruk ligger den flatt med gulvet. funker utrolig bra, og med mindre du sveiser kanaler er de ikke noe mer i veien på bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet April 18, 2014 Forfatter Share Skrevet April 18, 2014 Kommer til og drive mye under da jeg driver med e30 banebil, så sakseløfter er utenfor mitt felt. Jeg skal dele av garasjen innvendig i taket så jeg får bod over inngangen, og full takhøyde i andre halvdel der løftebukken skal stå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teigland Skrevet April 18, 2014 Share Skrevet April 18, 2014 hva skal du drive med under bilen som gjør en sakseløfter i veien?Har stått som mekaniker på verksted med saksebukk, null problem, er ikke i veien for noe annet enn platemetall.Men 2 søyler er absolutt ikke noe dumt det, bare er mer i veien når den ikke er i bruk, men høres ut som du ikke skal parkere hverdagsbilen din der så da er det ikke noe problem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå