Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har etterhvert tenkt til og bygge meg en garasje, så lurer på om noen har en 60 kvm garasje? ca 7,5 x 8,5 og 2.8m innvendig høyde tenkte jeg på.

Noen som har noen innvendig bilder av noe lignende?

Takk på forhånd! :)

Skrevet

Har en garasje på 54kvm. 9x6m. Kun 240 takhøyde. Har god plass bak bilene til arbeidsbord og lagring. Bredden er grei og man har tilgang rundt to biler.

 

DSC_2431_zpsaf23bed1.jpg

 

DSC_2433_zps4589aa57.jpg

 

DSC_2436_zps1ef2481b.jpg

Skrevet

Med mindre garasjen er veldig dyp, så vil jo høyden i stor grad begrenses av portene.

 

Man får jo porter som ruller seg sammen (flerleddet, f.eks Hörmann), så sånn sett har ikke høyden noe å si.

Skrevet

Som at den går på rull? Trodde det stort sett var industriporter jeg. Hörmann har jeg selv. Fornøyd med det.

Skrevet

Ja, det er riktig. Vi har en slik port selv, hvor rullen ender opp på loftet. Dette gjør at man har et helt rent innertak, hvor porten går opp igjennom taket. :)

Skrevet

Se her ja, mye flott! er spent på åssen det blir med 2.8m takhøyde. 

Det med port har Gausdal løsning på, nettopp som saltkjelen nevner, tenkte jeg skulle benytte meg av en 490 port samt isolert dør på høyreside av garasjen, samt loft over med trapp i hjørne. 

Skrevet

Har du mulighet og plass,ville jeg gått for 70 kvm grunnflate når du først er i gang.  Dette koster ikke mye ekstra,og garasjen blir fort "liten" når man begynner å fylle inn med saker.

 

Jeg bygde en på 68kvm med ekstra takhøyde,og savner fortsatt plass :P

Skrevet

Får løftebukk som er 270 og har løftehøyde 190 holder for meg det :)

Ja tenkte jeg kanskje skulle gå får 70 kvm, men sånn det ser ut med 60 så trur jeg det skal holde :)

Skrevet

Ang bukk og port så går det bra såfremt man har typen med selve fjøra og waierene hengeren rett over porten og ikke der motoren henger. Da går det fint opp med bil sålenge porten er igjen.

Hat denne løsningen selv. Har vell 260-270 høyde i garasjen. Får en e30 opp med ca 130 under bilen. Nok til å sitte på en krakk å skru.

Er bare selve motoren til porten som kødder til de siste 10cm evnt. Kunne byttet til motor som står rett over porten evnt

Går nok rett og slett på budsjettet hva man ender opp med/gidder koste på seg.

Porten min kostet 3500kr med motor. Isolert stålport ;-)

Skrevet

Er ikke så innteresant hvor høy bukken er, er løftehøyde+høyde på bil som blir klaringen du trenger.
Hvis du skal bruke garagen til daglig og ikke reservere 1 plass som verkstedsplass, ville jeg støpt inn en nedfelt sakseløfter, sånn at når den ikke er i bruk ligger den flatt med gulvet. funker utrolig bra, og med mindre du sveiser kanaler er de ikke noe mer i veien på bilen.

Skrevet

Kommer til og drive mye under da jeg driver med e30 banebil, så sakseløfter er utenfor mitt felt. Jeg skal dele av garasjen innvendig i taket så jeg får bod over inngangen, og full takhøyde i andre halvdel der løftebukken skal stå.

Skrevet

hva skal du drive med under bilen som gjør en sakseløfter i veien?

Har stått som mekaniker på verksted med saksebukk, null problem, er ikke i veien for noe annet enn platemetall.

Men 2 søyler er absolutt ikke noe dumt det, bare er mer i veien når den ikke er i bruk, men høres ut som du ikke skal parkere hverdagsbilen din der så da er det ikke noe problem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...