Fredrik Skrevet April 18, 2014 Share Skrevet April 18, 2014 Et tendensiøst og ikke morsomt innlegg. BMW har utvilsomt hatt problemer med noen av deres motorer (bensin som diesel), men det er viktig å holde tingene litt fra hverandre. BMW har ikke hatt flere problemer med deres motorer enn f.eks Mercedes-Benz og Audi. I forhold til antall produserte motorer er antall motorer som har hatt alvorlige problemer lavt... også selv om det er særdeles kjedelig å være en av de uheldige som har hatt alvorlige problemer med en BMW motor. Det er heller ikke alle 3-liter dieselmotorene som f.eks har Swirlflaps og heller ikke alle 2,5 liter variantene... ei heller alle 2,0 liter variantene. Det er derfor ikke riktig å generalisere når det gjelder dieselmotorene fra BMW. Vi holder normalt en litt mer voksen form her inne... Fredrik 90 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Merrushe Skrevet April 18, 2014 Share Skrevet April 18, 2014 Hva som er morsomt og ikke morsomt kommer vel ann på øyet som ser? Det at Bensingutta fleiper litt med at dieselmorroa er over ved 4-5000 omdreininger er da en helt uskyldig greie ^^ Holde tingene fra hverandre? Det er uttallige eksempler på motorras på dieselbilene der reparasjonskostnadene nærmer seg eller overstiger bilens verdi, bensinbiler har ikke meg bekjent ikke disse problemene. Swirlflaps var bare et eksempel på problemer som dieselmotorene har hatt. Det du kaller å generalisere vil jeg kalle å slå fast at det er flere eksempler på motorras når det gjelder dieselmotorene til BMW. Tilsvarende saker finnes ikke for bensinmotorene meg bekjent. Så med mindre du kan dokumentere at tilsvarende er tilfelle for bensinmodellene så forventer jeg meg en unnskyldning for din nebbete bemerkning om voksen tone:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet April 18, 2014 Share Skrevet April 18, 2014 http://www.autopower.se/forum/topic.asp?id=214342 Dette var bare et kjapt søk, han er ikke alene Hvis du leser den tråden vil du se en haug med eiere av 3.0 liters BMW diesel som kravler ut av veggene for å melde om det samme... Har inntrykk av at bensinerne til BMW er greie, men diesel det er litt russisk rullett om du er uheldig. Ser at du selv har 3.0 liters diesel fra BMW og kanskje av den grunn blir litt defensiv.. og det er greit… Jeg har også en 3 liter, men den går ikke på fandens drivstoff og morroa starter der turtallet ditt slutter Men noen håndfast reportasje kan du ikke hoste opp som dokumentasjon på dine påstander, det du viser til i linken til ett forum er enkelt tilfeller og ikke ett vidstrakt problem slik du hevder. Noe sier meg mer og mer at du har ikke peiling på hva du snakker om egentelig, serverer savda du har "hørt" og "lest" av andre... Jeg har den aktuelle motoren og har hatt den i noen år nå, aldri hatt noe problem så jeg har ikke grunn til å være defensiv i det hele tatt. De øvrige små sleivsparkene i rettning min bil lar jeg passere, de får gå på din egen urimlighet... Du minner forøvrig om ett tidligere "fargerikt" forum medlem synes jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Merrushe Skrevet April 18, 2014 Share Skrevet April 18, 2014 De færreste gidder vel å ta seg bryet med å skrive på nettet når bilen tar kvelden, men noen har nå engang gjort det. Les tråden sier jeg bare, er side opp og ned med erfaringer fra eiere med tilsvarende problemer. Hvis du velger å se på det som svada så deg om det. BMW har nektet å tilbakekalle bilene og ønsker ikke å kommentere problemet, så sånn er det med den saken. Har ikke noe mer å tilføye. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet April 18, 2014 Share Skrevet April 18, 2014 De færreste gidder vel å ta seg bryet med å skrive på nettet når bilen tar kvelden, men noen har nå engang gjort det. Les tråden sier jeg bare, er side opp og ned med erfaringer fra eiere med tilsvarende problemer. Hvis du velger å se på det som svada så deg om det. BMW har nektet å tilbakekalle bilene og ønsker ikke å kommentere problemet, så sånn er det med den saken. Har ikke noe mer å tilføye. Nei men det holder ikke, du slenger om deg med påstander du ikke kan dokumentere og det trenger vi ikke her. Det nytter ikke å lese den tråden da det er enkelt tilfeller og ingen tall, statestikker eller troverdige påstander, attpåtil er du frekk nok til å selv forlange dokumentasjon fra Fredrik... Det er iallfall langt flere som velger å skrive på nett om dårlige erfaringer enn om gode, det sier seg selv. Like greit at du ikke har noe mer å tilføye Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Merrushe Skrevet April 18, 2014 Share Skrevet April 18, 2014 Dokumentasjon på at det er like risikofritt å kjøre disse dieselmotorene som det er å kjøre bensin fra tilsvarende tidsperiode. Det er ganske mange skrekkhistorier fra eiere av disse dieselmotorene, og tilsvarende historier for bensin har ikke jeg hørt ihvertfall. Så ja jeg konkluderer med at det i større grad er en risikosport å satse på en f.eks en 3.0d fra denne tidsperioden istedenfor en bensinbil. Hva som nytter og ikke nytter er nok opp til hver enkelt og ikke deg Men har notert meg at du er svært hårsår når det gjelder diesel og denne 3.0d motoren for fremtiden..vil jo nødig at det skal ryke noen sikringer fordi noen leser noe de blir provosert av:) Her er forøvrig en tråd på 104(!) sider vedr. motorsvakheter som fører til ras på 320d 2003 modell. http://www.bmwland.co.uk/forums/viewtopic.php?t=53451 Beklager hvis dette provoserer enkelte her inne - men det er bare ment som opplysning. Gå inn med øynene åpne når det gjelder BMW dieseler og undersøk litt på forhånd, ikke bare tro at alt er verdens beste selv om enkelte her inne er av den oppfatningen…. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet April 18, 2014 Share Skrevet April 18, 2014 Dokumentasjon på at det er like risikofritt å kjøre disse dieselmotorene som det er å kjøre bensin fra tilsvarende tidsperiode. Det er ganske mange skrekkhistorier fra eiere av disse dieselmotorene, og tilsvarende historier for bensin har ikke jeg hørt ihvertfall. Så ja jeg konkluderer med at det i større grad er en risikosport å satse på en f.eks en 3.0d fra denne tidsperioden istedenfor en bensinbil. Hva som nytter og ikke nytter er nok opp til hver enkelt og ikke deg Men har notert meg at du er svært hårsår når det gjelder diesel og denne 3.0d motoren for fremtiden..vil jo nødig at det skal ryke noen sikringer fordi noen leser noe de blir provosert av:) Jeg skal nok være enig i at en bensinmotor er noe tryggere sånnsett da det er en mer "enklere" konstruksjon med færre ting som kan gå galt, men det behøver ikke å være tilfelle i det hele tatt. Nok en gang så vil jeg be deg om å la spydigheten ligge, her er ingen hårsåre da jeg vet at M57TUD30 kan være utsatt for havari. Er derfor svært glad for at jeg i min bil har M57TU2D30 som ikke har Swirlflaps Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Merrushe Skrevet April 18, 2014 Share Skrevet April 18, 2014 Nettopp.. og det er nok gode grunner til at nettopp Swirlflaps ikke ble videreført på de nye motorene. Hvis du blé støtt av min lille fleipete bemerkning om at morroa hos deg slutter der min begynner, så beklager jeg det Trodde kanskje det var litt takhøyde for en liten spøk om dieselbiler her inne, men vil nødig fornærme noen om det er så viktig. De som liker diesel får gjøre det, så får bensinhodene som undertegnede holde oss til vårt drivstoff Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet April 18, 2014 Share Skrevet April 18, 2014 Jeg kjører selv en gammel 3.0 diesel uten flaps og må si meg enig med Fredrik 90 her. Dette handler ikke om hvorvidt vi blir provosert av dine innlegg. Jeg har ikke lest noe som har provosert meg overhode i denne tråden. Du liker masse turtall vi like rmasse moment på lavt turtall, greit nok. Sakerns kjerne for min del i denne tråden er at det som skrives faktisk er sant og ikke bare består av ting vi har "inntrykk av" "kjenner en som har" eller har lest på et annet forum. Det blir dessverre litt verdiløst som faktagrunnlag hvorvidt dette er et stort problem eller ikke. Det er allerede litt for mye slikt her på forumet. Skikkelig dokumenterte fakta derimot er interessant uansett om det det er positivt eller negativt i forhold til hva en selv kjører rundt i men jeg kan ikke se at det foreligger her. Fredrik 90 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Merrushe Skrevet April 18, 2014 Share Skrevet April 18, 2014 Det er dessverre slik at når en bilprodusent ikke vil anerkjenne en feil, så vil dokumentasjonen i den grad det er noen foreligge på forumer. Det er tross alt der man kan dele sine egne erfaringer i dagens digitale tidsalder. Hvis flere her på bimmers lager en tråd der de forteller om motorras på sin bil, vil jeg nok ta det til etterretning i forhold til den aktuelle modellen. Hvor mange slike tilfeller som konstituerer "et velkjent problem" kan man imidlertid diskutere til kuene kommer hjem fra beite.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bricks Skrevet April 18, 2014 Share Skrevet April 18, 2014 Men noen håndfast reportasje kan du ikke hoste opp som dokumentasjon på dine påstander, det du viser til i linken til ett forum er enkelt tilfeller og ikke ett vidstrakt problem slik du hevder. Noe sier meg mer og mer at du har ikke peiling på hva du snakker om egentelig, serverer savda du har "hørt" og "lest" av andre... Jeg har den aktuelle motoren og har hatt den i noen år nå, aldri hatt noe problem så jeg har ikke grunn til å være defensiv i det hele tatt. De øvrige små sleivsparkene i rettning min bil lar jeg passere, de får gå på din egen urimlighet... Du minner forøvrig om ett tidligere "fargerikt" forum medlem synes jeg... Er jo ikke noe vits å hoste opp dokunmentasjon, du tror jo ikke på det uansett. Det eneste du stoler på er egen erfaring, og det blir vel litt tynt når man ser på antall biler du har eid i forhold til det som BMW har produsert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet April 18, 2014 Share Skrevet April 18, 2014 Det er dessverre slik at når en bilprodusent ikke vil anerkjenne en feil, så vil dokumentasjonen i den grad det er noen foreligge på forumer. Det er tross alt der man kan dele sine egne erfaringer i dagens digitale tidsalder. Hvis flere her på bimmers lager en tråd der de forteller om motorras på sin bil, vil jeg nok ta det til etterretning i forhold til den aktuelle modellen. Hvor mange slike tilfeller som konstituerer "et velkjent problem" kan man imidlertid diskutere til kuene kommer hjem fra beite.. Ja det kan jeg være enig i men for min del vil det på et forum med ca 41000 medlemmer utgjøre endel antall tilfeller for å karakteriseres som "et velkjent problem" "Mitt inntrykk" av antall motorhavarier forårsaket av løse flaps her på forumet er veldig få i forhold til medlemsmassen. Endel folk har derimot fjernet flapsene men hvor mange av disse som ville ledet til et motorhavari vet vi ingenting om. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Merrushe Skrevet April 18, 2014 Share Skrevet April 18, 2014 Jeg tror nok det er veldig avhengig av hvilket land vi snakker om - her i Norge er det ikke mange som har 530d og ihvertfall ikke her på bimmers før bilene begynner å bli gamle. I Sverige og på kontinentet er 530d i mye større grad en melk og brød bil enn her hjemme på berget. Motorsterke biler er ikke så veldig overrepresentert her på forumet…eller i Norge i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Merrushe Skrevet April 18, 2014 Share Skrevet April 18, 2014 Er jo ikke noe vits å hoste opp dokunmentasjon, du tror jo ikke på det uansett. Det eneste du stoler på er egen erfaring, og det blir vel litt tynt når man ser på antall biler du har eid i forhold til det som BMW har produsert Det er jo litt ironisk at man ikke stoler på andres erfaringer, men samtidig forventer at ens egne erfaringer skal bety noe. Hvis andres ikke er verdt papiret det er skrevet på, kan man ikke forvente så mye forståelse for egne erfaringer heller.. Poenget med et forum er vel erfaringsutveksling, ikke å sitte i sin egen boble Som min far sier: "Man lærer ingenting av å snakke selv " Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet April 18, 2014 Share Skrevet April 18, 2014 Er jo ikke noe vits å hoste opp dokunmentasjon, du tror jo ikke på det uansett. Det eneste du stoler på er egen erfaring, og det blir vel litt tynt når man ser på antall biler du har eid i forhold til det som BMW har produsert Jo riktige dokumentasjon tror jeg på, men det er ikke riktig dokumentasjon som kommer frem her. Jeg stoler på egen erfaring men jeg går ikke ute med påstander om at det er slik, kun at det er slik for min del Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå