CrZyWiz Skrevet April 21, 2014 Share Skrevet April 21, 2014 Forsikringstallene jeg viser til er IKKE en undersøkelse, det er FAKTATALL, det er noe helt annet enn en spørreundersøkelse. Det går godt å like et annet produkt enn det med aller høyest kvalitet på alt fordi produktet kan ha mange andre egenskaper, i dette tilfellet ofte kjøreegenskaper/kjøreglede. Kan noen forklare hvorfor i all verden tallene kunne bli sånn for BMW om de har de motorene i verden med minst feil ? Svar meg på det i stedet for å bare dra frem hvilke biler folk er fornøyd med i spørreundersøkelser, dette er noe helt annet, her er det kun snakk om motor. Husk at 44 av 45 ikke hadde trøbbel med motor, så det er ikke slik at man nødvendigvis har kjøpt et problem, men det er langt opp til at 118 av 119 ikke har problemer............................ Og det er ikke tallene fra ADAC? Det har ett større grunnlag, og burde således være mer troverdig en tall fra ett enkelt forsikringsselskap. De tallene tar ikke høyde for f.eks hvor stor andel av hvert bilmerke selskapet har. Og er således ikke mer troverdig en noen av de andre artiklene, som kommer flere gang for året. Med varierende resultat hver gang. Men skjønner at du laget tråden for å provosere, slik som du ellers har holdt på i konebil tråden din. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet April 21, 2014 Forfatter Share Skrevet April 21, 2014 Dette er et stort forsikringsselskap, og både Mercedes og BMW er svært vanlige biler i England, så at et for lite antall forsikrede biler skulle lage en "skjev" tabell kan du bare se bort fra. De har tilleggsforsikring på flere hundretusen biler. Gå inn på hjemmesiden til selskapet så kan dere se feilene på hver enkelt bil og hvilke feil. En B klasse Mercedes har f.eks mer feil enn en BMW 1 serie, men 20% av 1 seriens feil er motor, mens bare 3,45 % av B klassens feil er motor. Dermed er ikke B klasse en bedre bil enn 1 serie, tvert imot, men motoren er bedre. Merrushe reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet April 21, 2014 Share Skrevet April 21, 2014 Dette er et stort forsikringsselskap, og både Mercedes og BMW er svært vanlige biler i England, så at et for lite antall forsikrede biler skulle lage en "skjev" tabell kan du bare se bort fra. De har tilleggsforsikring på flere hundretusen biler. Ble plutselig BMW og Mercedes vanlige biler i Storbritania også nå.... ADAC er Europas største bilorganisasjon med 19 millioner bileiere tilsluttet organisasjonen, litt mer enn noen "hundretusener".... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Merrushe Skrevet April 21, 2014 Share Skrevet April 21, 2014 Ble plutselig BMW og Mercedes vanlige biler i Storbritania også nå.... Ja. Hva tror du de kjører rundt i? Rover ble lagt ned for et tiår siden... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet April 21, 2014 Share Skrevet April 21, 2014 Ja. Hva tror du de kjører rundt i? Rover ble lagt ned for et tiår siden... Nei for de kjører jo ikke Vauxhall, Ford eller Land Rover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet April 21, 2014 Forfatter Share Skrevet April 21, 2014 Dette dreier seg ikke om ADAC men om grunnlaget til forsikringsselskapet. Ja, det finnes masse Mercedes og BMW i england. Snakk om å fornekte sannheten, her må det være snakk om alvorlig hjernevasking... Men du får bare leve videre i din egen drømmeverden der Elvis lever og vitenskapen tar feil om menneskets opprinnelse og at jorden er flat og at BMW har de mest holdbare motorene i verden... Nå avslutter jeg i denne tråden. Det var i alle fall godt å se at det tross alt er mange her som har hodet på rett plass og er realistiske selv om de er entusiaster, sunt vett og entusiasme kan nemlig fint kombineres. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet April 21, 2014 Share Skrevet April 21, 2014 Dette dreier seg ikke om ADAC men om grunnlaget til forsikringsselskapet. Ja, det finnes masse Mercedes og BMW i england. Snakk om å fornekte sannheten, her må det være snakk om alvorlig hjernevasking... Men du får bare leve videre i din egen drømmeverden der Elvis lever og vitenskapen tar feil om menneskets opprinnelse og at jorden er flat og at BMW har de mest holdbare motorene i verden... Nå avslutter jeg i denne tråden. Det var i alle fall godt å se at det tross alt er mange her som har hodet på rett plass og er realistiske selv om de er entusiaster, sunt vett og entusiasme kan nemlig fint kombineres. Og hva føler du at du har oppnådd med denne tråden da, iallfall ikke mye konstruktivt håper jeg da ett hvert forsøk på å motargumentere blir feid av banen med svada og kverulering. Selv dokumenterte motargumenter har ikke hatt livet rett her inne da du fra starten av hadde bestemt deg for resultatet av debatten, samme faen hva som måtte dukker opp. Ja jeg lever selvsagt i min egen drømmeverden, for du klarer jo faen ikke dokumentere de tullete påstandene du kommer med i det hele tatt. Er selvsagt vi som sier i mot som er hjernevaskede idioter da, sorry altså men du oppfører deg passe provoserende... Jada, det finnes masse BMW og Mercedes i England! Hører du ikke selv hvor balleløst dette argumentet er, tatt rett ut av løse lufta men det skal telle for debattens tema selvsagt. Men ADAC sine statestikker basert på 19 millioner bileiere de er korrupte selvfølgelig, god bedring sier bare jeg... Noen fornekter sannheten mens andre har skylapper sydd inn i panna og nekter å ta i mot gode motargumenter, da lurer jeg på hva vitsen i det hele tatt er å starte en diskusjonstråd? Neste gang du får lyst til å starte en tråd, bare dropp det om du ikke har tenkt å legge om stilen din litt... Beklager språket! Om moderatorene ønsker at jeg skal fjerne innlegget eller deler av det så bare si ifra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Merrushe Skrevet April 22, 2014 Share Skrevet April 22, 2014 Og hva føler du at du har oppnådd med denne tråden da, iallfall ikke mye konstruktivt håper jeg da ett hvert forsøk på å motargumentere blir feid av banen med svada og kverulering. Selv dokumenterte motargumenter har ikke hatt livet rett her inne da du fra starten av hadde bestemt deg for resultatet av debatten, samme faen hva som måtte dukker opp. Ja jeg lever selvsagt i min egen drømmeverden, for du klarer jo faen ikke dokumentere de tullete påstandene du kommer med i det hele tatt. Er selvsagt vi som sier i mot som er hjernevaskede idioter da, sorry altså men du oppfører deg passe provoserende... Jada, det finnes masse BMW og Mercedes i England! Hører du ikke selv hvor balleløst dette argumentet er, tatt rett ut av løse lufta men det skal telle for debattens tema selvsagt. Men ADAC sine statestikker basert på 19 millioner bileiere de er korrupte selvfølgelig, god bedring sier bare jeg... Noen fornekter sannheten mens andre har skylapper sydd inn i panna og nekter å ta i mot gode motargumenter, da lurer jeg på hva vitsen i det hele tatt er å starte en diskusjonstråd? Neste gang du får lyst til å starte en tråd, bare dropp det om du ikke har tenkt å legge om stilen din litt... Beklager språket! Om moderatorene ønsker at jeg skal fjerne innlegget eller deler av det så bare si ifra ADAC er for det første gjennomkorrupt: http://www.dailymail.co.uk/news/article-2542797/Germanys.html For det andre er sånne brukerundersøkelser helt ubrukelige, tall blir trikset med og merkenes EGNE roadhelp-servicer inkluderes ikke i undersøkelsen. Det er jo faktisk en av grunnene til at merkene har sine egne breakdown-teams, for å se bedre ut i slike undersøkelser. Så godt forsøk, men som de sier i forsvaret: Prøv igjen Morsomt at når man googler BMW reliability er ADAC det første som kommer opp... noen som har vært og googlet med bmw-skylapper ja Herregud, hele ADAC er jo basert på STEMMEGIVNING. Blir jo som i Idol? Hvis man skal snakke om bilholdkostnader og hva som er dyrest i drift, ta kontakt med forsikringsselskapene - de har tallene på hva de betaler ut. Og det er det Kjell Z3 har gjort - ikke gå til en undersøkelse der det blir spurt : "Are you happy with your BMW?" LOL!!!!! Jo, og en ting til slutt: Jeg vet ikke helt om jeg liker denne debattteknikken her inne der man ber andre forumbrukere holde kjeft og slutte å poste? Man kan være uenige, men det å kalle andre dum/tosk/idioter og be dem legge vekk keyboardet blir veeeldig barnehage synes jeg og tilfører ikke forumet noe R Andersen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet April 22, 2014 Forfatter Share Skrevet April 22, 2014 Glemte linken : Her kan dere se hvordan feilene er fordelt på de forskjellige bilene, om det er elektrisk, motor, osv. http://www.reliabilityindex.com/ Fredrik 90 : Jeg har fått mye ut av dette, mange fornuftige og oppegående entusiaster har lest og forstått hva dette handler om. Du er vel den eneste som nekter på alt. Du sier at jeg nekter på alt med ADAC : ADAC har ingen undersøkelse som kun går på motor, det er MOTOREN denne handler om, og KUN den. Det er lenge siden jeg har sett noen bli så desperate i å forsvare merket sitt. Storbritania består av 63 millioner mennesker, det bor 8,4 millioner bare i London, Biler har de nok av.... Da sier jeg endelig helt sikkert takk for meg i denne tråden. Kennethe34, R Andersen, axept og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet April 22, 2014 Share Skrevet April 22, 2014 ADAC er for det første gjennomkorrupt: http://www.dailymail.co.uk/news/article-2542797/Germanys.html For det andre er sånne brukerundersøkelser helt ubrukelige, tall blir trikset med og merkenes EGNE roadhelp-servicer inkluderes ikke i undersøkelsen. Det er jo faktisk en av grunnene til at merkene har sine egne breakdown-teams, for å se bedre ut i slike undersøkelser. Så godt forsøk, men som de sier i forsvaret: Prøv igjen Morsomt at når man googler BMW reliability er ADAC det første som kommer opp... noen som har vært og googlet med bmw-skylapper ja Herregud, hele ADAC er jo basert på STEMMEGIVNING. Blir jo som i Idol? Hvis man skal snakke om bilholdkostnader og hva som er dyrest i drift, ta kontakt med forsikringsselskapene - de har tallene på hva de betaler ut. Og det er det Kjell Z3 har gjort - ikke gå til en undersøkelse der det blir spurt : "Are you happy with your BMW?" LOL!!!!! Jo, og en ting til slutt: Jeg vet ikke helt om jeg liker denne debattteknikken her inne der man ber andre forumbrukere holde kjeft og slutte å poste? Man kan være uenige, men det å kalle andre dum/tosk/idioter og be dem legge vekk keyboardet blir veeeldig barnehage synes jeg og tilfører ikke forumet noe Der var viljen til å finne riktig dokumentasjon til stede ja, dog samme som Fredrik nevnte for noen sider siden med to linker Disse tallene som det her vises til er jo ADAC sin offisielle "Car of the year" avstemming hvor publikum avgir sin stemme, de tallene jeg linket til tidligere var basert på dems egne statistikker og feilrapporter fra oppdrag redningstjenesten dems har hatt. Fusket med avstemmingen tjente jo ikke BMW noe på, det var det Volkswagen AG som sto bak. BMW leder som du er inne på også på kundetilfredshet men det er lite relevant for denne diskusjonen, derfor er ikke det brakt på banen. Glemte linken : Her kan dere se hvordan feilene er fordelt på de forskjellige bilene, om det er elektrisk, motor, osv. http://www.reliabilityindex.com/ Fredrik 90 : Jeg har fått mye ut av dette, mange fornuftige og oppegående entusiaster har lest og forstått hva dette handler om. Du er vel den eneste som nekter på alt. Du sier at jeg nekter på alt med ADAC : ADAC har ingen undersøkelse som kun går på motor, det er MOTOREN denne handler om, og KUN den. Det er lenge siden jeg har sett noen bli så desperate i å forsvare merket sitt. Storbritania består av 63 millioner mennesker, det bor 8,4 millioner bare i London, Biler har de nok av.... Da sier jeg endelig helt sikkert takk for meg i denne tråden. Det er greit det Kjell, men det ble på tale her at Mercedes er så mye bedre enn BMW og det synes jeg i hovedsak er feil å hevde sånn rett uten videre. Går man inn på linken din så kan man til høyre velge "10 worst cars" og den listen florerer jo av Mercedes selv om Audi RS6 og BMW M5 ligger på henholdsvis første og andre plass. På akkurat motor så stiller jeg meg tvilende pga mangel på informasjon rundt de aktuelle fakta, men det er meg og ikke noe jeg konstaterer Du sier for eksempel ikke noe om hvor stor prosent andel BMW og Mercedes har i Storbritannia. Da blir det litt feil å bare gå ut å si at det finnes mange aktuelle biler der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet April 22, 2014 Forfatter Share Skrevet April 22, 2014 BMW solgte 178.854 BMW og Mini i UK i 2012 for de som lurer på om det finnes BMW i England. BMW er landets mest solgte premium merke. Men det er ikke mangel på Mercedes heller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet April 22, 2014 Share Skrevet April 22, 2014 BMW solgte 178.854 BMW og Mini i UK i 2012 for de som lurer på om det finnes BMW i England. BMW er landets mest solgte premium merke. Men det er ikke mangel på Mercedes heller. Det jeg mer lurer på er hvilken markedsandel de har, altså prosentvis i forhold til f eks Vauxhall eller Ford Jeg vet foreksempel at i Norge har BMW en total markedsandel på ca 6,5 prosent, synes liksom det er greit å få markedsandelen på det rene når det hevdes at BMW er svært i England også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Merrushe Skrevet April 22, 2014 Share Skrevet April 22, 2014 Når det hevdes at BMW er svært i england… Det forutsettes et visst nivå når man skal diskutere på en vanlig måte, hvis ikke blir det som når en småunge peker på ting og spør hvorfor det til alt. Forutsetningene må være til stede. Alle med litt kjennskap til markedet i Europa og UK spesifikt vet at BMW er enorme der - litt slitsomt å føre en samtale når man må dokumentere at jorda er rund og himmelen er blå. Det er litt trist hersketeknikk når man avfeier forsikringsselskapsstatistikker (... and breathe), og ber om dokumentasjon på alt mulig man ikke er enig i mens man deretter fremlegger tilfredshetsundersøkelser og "engine of the year" priser som et bevis på at merket sliter med motorfeil... https://www.press.bmwgroup.com/united-kingdom/pressDetail.html;jsessionid=1T50TWTfSj8JZznx83Yw1bRhrNf9JsY0yjbtTp2mhnhYQtnQKh5n!442818875?title=bmw-group-reports-record-sales-to-remain-uk’s-number-one-premium-car-company&outputChannelId=8&id=T0135845EN_GB&left_menu_item=node__804 Sånn, da tenker jeg vi legger den død En av elleve biler solgt i UK er et BMW-produkt. Er det tilstrekkelig antall biler for et representativt snitt ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet April 22, 2014 Share Skrevet April 22, 2014 Når det hevdes at BMW er svært i england… Dette er et stort forsikringsselskap, og både Mercedes og BMW er svært vanlige biler i England Her hevdes det.... Det forutsettes et visst nivå når man skal diskutere på en vanlig måte, hvis ikke blir det som når en småunge peker på ting og spør hvorfor det til alt. Forutsetningene må være til stede. Alle med litt kjennskap til markedet i Europa og UK spesifikt vet at BMW er enorme der - litt slitsomt å føre en samtale når man må dokumentere at jorda er rund og himmelen er blå. Det er litt trist hersketeknikk når man avfeier forsikringsselskapsstatistikker (... and breathe), og ber om dokumentasjon på alt mulig man ikke er enig i mens man deretter fremlegger tilfredshetsundersøkelser og "engine of the year" priser som et bevis på at merket sliter med motorfeil... https://www.press.bmwgroup.com/united-kingdom/pressDetail.html;jsessionid=1T50TWTfSj8JZznx83Yw1bRhrNf9JsY0yjbtTp2mhnhYQtnQKh5n!442818875?title=bmw-group-reports-record-sales-to-remain-uk’s-number-one-premium-car-company&outputChannelId=8&id=T0135845EN_GB&left_menu_item=node__804 Sånn, da tenker jeg vi legger den død En av elleve biler solgt i UK er et BMW-produkt. Er det tilstrekkelig antall biler for et representativt snitt ? Selvsagt skal man ikke dokumentere alt man skriver, men når noen tar tak i ett argument eller ett utspill og mener dette er feil eller tviler på det så er det greit å få ting på det rene. Da får man riktig informasjon på bordet til de som leser og enten du eller jeg lærer noe nytt, å da forsette å kverrulere tjener ingen på Jeg har heller ikke avfeid tallene til forsikringsselskapet men jeg har valgt å stille meg tvilende til dem basert på egene fakta (ADAC og AMS) samt at jeg synes det er litt for lite informasjon. BMW har med andre ord en markedsandel på 6,2 prosent i Storbritannia, bittelitt bak markedsandelen i Norge som er på 6,5 prosent. Synes du det blir riktig å si at BMW er svært vanlig i Norge? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Merrushe Skrevet April 22, 2014 Share Skrevet April 22, 2014 Storbritannia har 63 millioner innbyggere sammenlignet med oss som har såvidt 5. Så det selges grovt regnet 12 ganger så mange BMW`er der som i Norge… og likevel mener du at det statistiske grunnlaget er for tynt? Videre bruker du et tysk bilblad og eiertilfredshetsundersøkelser fra en tysk organisasjon ( som har vært i hardt vær grunnet triksing og korrupsjon med undersøkelser forresten ) som et argument for at tallene ikke stemmer. Vel vel, du skjønner selv at man ikke kommer noen vei med å legge frem fakta for deg. Andre har som regel sagt det bedre enn en selv, så jeg avslutter med å sitere John Kenneth Galbraith: It is a far, far better thing to have a firm anchor in nonsense than to put out on the troubled seas of thought. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå