Pekka Skrevet April 25, 2014 Share Skrevet April 25, 2014 Hei, En kollega vurderer å kjøpe ovennevnte bil. Den er importert fra Kanada, og jeg antar derfor at navigasjon, radio, og telefon ikke virker i Norge. Kilometerstanden er 135.000. Godt utstyrt med bl.a. panaramasoltak, men med standardstoler og uten head-up display og hengerfeste. Sort/sort. 8 hjul. Jeg har anbefalt en grundig sjekk hos et merkeverksted, men hvilke ting burde han se opp for? Er drivstoffutgiftene og servicekostnadene høye f.eks.? Typiske dyre ting som går i stykker? Vanskelig å selge etterpå? På forhånd takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet April 29, 2014 Share Skrevet April 29, 2014 Dette er en morsom bil. Hvorfor skulle ikke navi/radio/tlf virke!? Feil, vel forbruk, standardstol i en X5 vil vel også noen klassifisere som feil, deriblant meg. Ellers er dette nok ingen lettsolgt bil nei, spm er hvorfor hente inn ifra Canada? Er det noe butikk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pekka Skrevet April 30, 2014 Forfatter Share Skrevet April 30, 2014 Takk for svar. Bilen befinner seg allerede i Norge. Når det gjelder radio og telefon så benytter man vel andre frekvenser og utstyr enn i Norge? Jeg har en tysker importert fra Japan, og der måtte jeg bytte radio da den ikke kunne ta inn frekvensene vi bruker her. Navigasjonen må vel i det minste oppdateres med ny DVD? Telefonen vil vel virke med norsk SIM-kort? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
iittala Skrevet April 30, 2014 Share Skrevet April 30, 2014 Hva er galt med å spørre selger om telefon, radio osv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet April 30, 2014 Share Skrevet April 30, 2014 GSM skal fungere i Norge etter det jeg vet. Eneste som kan være ulikt på radio er at i USA(Usikker på om det er slik i Canada) er at de hopper over 1 frekvens på FM i forhold til i Norge. Du kan høre på som eksempel FM 103.9, 104.1, 104.3, 104.5 osv. I Norge kan du søke opp 103.9, 104.0, 104.1 osv.. Sat nav skal fungere, men vil tro du må bytte kart til Europa/Skandinavia/Norge om dette ikke alt er gjort. Er fullt mulig den kommer med North America kart. Har den egen telefon eller er det bluetooth?, med bluetooth blir det jo ikke noe problem med tlf uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pekka Skrevet August 12, 2014 Forfatter Share Skrevet August 12, 2014 På overtid med en oppdatering her Han kjøpte bilen og er kjempefornøyd! Kompakt, komfortabel, masse drag og herlig motorlyd. Noen verkstedregninger har det blitt for å få alt på stell, men dette var kalkulert inn i prisen. Takk for alle innspill! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå