Gå til innhold

Freakshow´s Bmw E46 330iat


 Share

Anbefalte innlegg

Hehe :P

Jepp

Trur jeg skal kjøpe orginale tårnlager selv. Er jo velt vanlige jeg har nå bare billig versjoner.

Men den lyden er passer ganske perfekt til hvordan den jeg har er [emoji23]

Angående camber kitet så har jeg jo GS performance sitt på e39'n og der har jeg samme lyden! Har jeg montert det feil da eller? Oo

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Vanskelig for meg å si om det er montert feil eller om lageret er dårlig.

 

Men jeg måtte ha en 2mm tykk skive mellom fjærskålen (den delen som holder fjæren) og tårnlageret. Ellers hadde fjærskålen tatt oppi selve godset på tårnlageret og ikke selve lageret som ligger i midten. Litt vanskelig å forklare, men uten skiven ville ikke fjærskålen tatt oppi lageret og dermed stått bom fast når man svinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig for meg å si om det er montert feil eller om lageret er dårlig.

Men jeg måtte ha en 2mm tykk skive mellom fjærskålen (den delen som holder fjæren) og tårnlageret. Ellers hadde fjærskålen tatt oppi selve godset på tårnlageret og ikke selve lageret som ligger i midten. Litt vanskelig å forklare, men uten skiven ville ikke fjærskålen tatt oppi lageret og dermed stått bom fast når man svinger.

På e39'n veit jeg at skiva mangler så kan være derfor. Før prøve p montere skive og se om det hjelper ^^

Samme greiene om du kjøper senkesett. Følger ikke med skiver og hvis du ikke monterer de fra gamle fjærbeinet, så vil fjærene vri seg med rattet. Husker ikke om det gjaldt coilovers også.

Har begge skivene jeg skal ha fra det orginale demperane så hvorfor det lager merkelig lyd skjønner jeg ikke! Kan være tårnlagra som er elendige også da! [emoji12]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp

 

Hæ? Hvis du vet det hvorfor spør du om ideer? :huh::lol:

 

Men på sedanen min så kommer det sånne "spjoing" lyder (for å bruke Frode sitt ord :P), og noen ganger noe som ligner litt på slå eller "knekke" lyder.. Har kjøpt nye tårnlagre. Men når jeg får montert de er en annen sak :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Hvis du vet det hvorfor spør du om ideer? :huh::lol:

Men på sedanen min så kommer det sånne "spjoing" lyder (for å bruke Frode sitt ord :P), og noen ganger noe som ligner litt på slå eller "knekke" lyder.. Har kjøpt nye tårnlagre. Men når jeg får montert de er en annen sak :P

Trur jeg bare svarte i stresset på jobb ;p

Jeg er da ganske sikker på at det kommer fra tårnlagra ja :P er vel eneste plassen de. Lyden kan komme fra xD

Du får si ofra om lyden forsvinner [emoji12]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså? Jeg Har jo "orginale" tårnlager på e46'n nå. Bare st det er uoriginale xD

Trur de de orginale skal bygge så mye mere en de jeg bruker nå? De er jo klin like de orginale bare at det er billig versjoner :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, ja mine er lik originale, men ikke originale. jeg hadde camber-tårnlagre fra ebay, så det var der forskjellen var.

 

Da tipper jeg du mangler skiven mellom lager og fjærskål. Hadde akkuratt samme problemet på E91 jeg hadde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde jo samme opprinnelige problem som deg, sentermutter var ikke strammet skikkelig. Siden det da ble litt skjevt og klasket mot kanten, så tok det knekken på topplagrene. På kort tid :P Det må være dette, eller at du ikke har to skiver oppå hverandre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...