hillmar Skrevet August 6, 2016 Share Skrevet August 6, 2016 Ser både her og andre steder at oppvarmede dørlåser, spylerdyser og sidespeil er noe som inngår i cold climate pakken. jeg har en tysk E39 som har både oppvarmede spylerdyser og sidespeil, og stusser på at dette tydeligvis ikke er standard på nye tyske biler. Kan noen her, med sikkerhet bekrefte/avkrefte denne påstanden? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sand1 Skrevet August 6, 2016 Share Skrevet August 6, 2016 (endret) For å klarne opp litte grand rundt dette. Etter 2007 ble utstyret som er i 842 standar. så om du kjøper en bil etter 2007 og opp over, med eller uten dette er ett fett. Da alle har setevarmere oppvarmet spyledyser osv ikke noe forskjell på bilen. Det som derimot er forskjell er hva de fyller opp av vesker tilsetninger(frostvæske og spylervæske) . Slik at de ikke fryser. Derfor er ikke denne koden fjernet. Derfor er biler som går til norge og svergie utstyr med denne kode. Før dette så var det forskjell. som nevnt tidligere med større batteri dynamo, oppvarmede speil, ste varmere osv. Da hadde koden en annen funksjon. Men en godt utsyrt bil vil nok allikevell være nær en tilsvarende med 842, har sett biler i tyskland med orginal webasto men uten sa842 og da er også batteriet større. men er nok større forskjeller på basic modeller kontra utstyrs kode 842. Har selv en 2006 mod med basic pakke (import)og denne har ikke sete varmer og varme i spylerdyser, men har varme i speil. stod 80ah batteri i den som er det samme som kom i bilene med 842 og samme dynamo. veivhuset var også det samme som kom på 842. Det du ikke vil gjøre, er å kjøpe en med hot klima pakke den kan nok by på noen problemer på klad norsk vinter. Endret August 6, 2016 av Sand1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M-Tech Skrevet August 6, 2016 Share Skrevet August 6, 2016 Vel, jeg gikk i sin tid fra en 02 E39 525DA med 842 til en 05 E61 525DAT uten 842. Meget missfornøyd med varme i E61 på vinteren. Dette var medvirkende årsak til at jeg solgte bilen etter kort tid. Lurte litt på om det kunne være noe feil med den, men hadde den på verksted for sjekk, og alt var ok. Mr. Erling reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. Erling Skrevet November 23, 2018 Share Skrevet November 23, 2018 (endret) På 21.7.2016 den 17.27, mspec skrev: 2 år gammel tråd du har funnet frem her Har du en sammenligning med en tilsvarende modell som ikke har denne pakken? Har heller aldri hatt noen problemer med import uten denne pakken. Men noe av kanskje det viktigste,mener jeg å ha lest at veivhusventilasjonen/slanger er mere isolert for å unngå at de fryser på cold climate? ja , dette er min første av 2 diesel 'Bimmere' som har 'Kaldt klima ' pakken. Og dæven så gla' jeg er for å ha det installert i min f10 525d.(ref. mitt utsagn rett over her og beklager mitt super sene svar. Så det ikke før nå)😎 Endret November 23, 2018 av Mr. Erling Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå