Gå til innhold

1983 E30 - Godkjent ombygd! Selges..


Anbefalte innlegg

Har reingjort begge punktene som går ifra blokka/motor og ut i vangene, samme med punktet som sitter oppe ved dempertårnet v/gamleplassen til batteriet. Har også gjort det ved jordinga til batteriet i bagasjen. Så tviler på at det er jordinga, jeg har et nytt batteri på vei.. Bare sånn fordi.. :P (Det gamle var litt stygt å se på) xD

Endret av Toastjern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skal visst dure ifølge flere tråder på USA forum.. Og ja, spjeldet flytter på seg når den får tenning og begynner å dure.. 

 

Men en annen ting jeg kom over på forumet der.. Veivhusventilasjonen/oljeseperatoren, den svarte boksen som sitter under innsuget rett foran tomgangsreg. Den mangler den slangen under som engang gikk til oljepinnen/bunnpanna.

Og er ikke det vakum lekkasje med engang da ? En ganske stor en og? Eller er det umulig at de er en del samme system? Har ikke såååå peiling.. 

Men var en kar som sa at hvis det svarte røret som går fra topplokket er sprekt kommer det masse luft inn den veien som LMM ikke greier å plukke opp.. ? Noen som kan bekrefte/avkrefte ? 

Hvis det er tilfelle må jeg sveise om og tilpasse oljepinnen til m50 bunnpanna med den ifra m52 som er forma som en Y..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å sett på en blindplugg på veivhusventilasjonen som en test vel? Se om det stopper en evt. lekkasje. 

Vet ikke hvilket rør som evt er sprekt det er snakk om, men alt som er sprekt og kan suge inn luft ødelegger jo for systemet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk tom for tid i dag, men det er det første jeg skal prøve i morra/helga...

 

Røret mitt er ikke sprekt, men den boksen under der som den er kobla til er åpen ifra en tapp på undersiden.. Det er jo logisk at den bør være tett, siden det sitter en pakning/o ring i hver ende av det røret.. 

 

IMG_0368.thumb.JPG.cce01a742efdccd018fdd3bc90dd8391.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har løst problemet!

 

Det var riktig det jeg kom fram til i går.. Fikk lillebroren min til å starte bilen mens jeg blokkerte hølet med fingeren, og da gikk den på tomgang gitt!! Så da må jeg modifisere oljepinnen etter hvert.. Og bestilt resten av småtteriet jeg trenger 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den slangen som går opp ifra oljepinnen her, skal innpå den tappen under ccv'n.. Foreløbig skal jeg bare blende hølet til resten av delen kommer, får ikke kjørt den noe særlig før det uansett...

IMG_0370.thumb.JPG.178768a0000406bffb324db3b509c187.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korleis type luftfilterboks tenke du å bruka? Eg vurdera E34 535i sin på M50'en, men e litt usikker då den e jævla stor. Mange borti Junaiten bruka E36 luftfilterbojs, men den e jævla stygg :P

 

Her e med E36 luftfilterboks:597bc4689bdb9_lastned(1).jpg.8b5186e9d666c4d14570826c59cf3bfa.jpg

 

 

Her med luftfilterboks henta frå E34 535i:597bc479355ef_lastned.jpg.66a6ecb64d5e3512265f4ab371a2aa4d.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veel, jeg skal til SVV og godkjenne ombygninga så fort jeg får resten av delen på bilen. Så hadde tenkt å kjøre den stygge som hører til motoren for å evt slippe no pes.. Ikke at det har så mye å si, men da kan de hvertfall ikke klage :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...