Gå til innhold

F10 / F11 Koding av ettermontert orginalt elektrisk tilhengerfeste


Bærten
 Share

Anbefalte innlegg

Har akkurat investert i en F11 520d, bilen mangler tilhengerfeste og jeg har kjøpt et orginalt elektrisk utfelbart, med styrenhet og ledningsnett. Har relativt god greie på bilelektronik,  så oppkobling er nullproblem. Men kodingen har jeg ikke greie på, hvilken kabel og software trenger jeg, og hvilke koder skal kodes? Er det noen som har gjort dette, evt vet om en guide?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skjønte det. Men hvilken kabel og software var det jeg var ute etter. Skal sette meg inn i koding til BMW, så jeg kjøper nok det jeg trenger. Har holdt på med VAG og koding i mange år, men er litt grønn på BMW foreløpig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting i den tråden er relevant for bilen til trådstarter.

Bærten: jeg vil råde deg til å lete litt rundt på amerikanske forum, da dette ikke er så vanlig på såpass nye biler her til lands. Ihvertfall ikke her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for rådet awt, problemet er at det ikke er utfellbart hengerfeste i USA, de har et annet system ikke samme elektronikk heller. Har sett litt på tyske forum, finner ikke mye. Men så er ikke tysken min den beste heller, men bruker google translate. Lite info om coding. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du finner ut hvordan koding henger sammen er det ingen problem å få dette til, selv om akkurat det du leser ikke omhandler hengerfeste.

Det viktigste er forstå prinsippene bak det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 9 months later...

Kan kodes via ISTA\P også og ICOM kabel...  via Retrofit fanen i ISTA:

Ok, takk for svar.

Jeg har ikke ISTA/P, men er det mulig å kode med E-sys som jeg har? Har også noe som heter Reihngold eller noe, men det har jeg ikke prøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...