Gå til innhold

E38 740i "Hamann"


 Share

Anbefalte innlegg

Da er det vel på tide å lage en liten tråd om søndagsbilen jeg kjøpte for ca et år siden. Dem som kjenner meg fra før har sikkert fått med seg at jeg solgte bruksbilen ( http://bimmers.no/topic/650988-bruksbilen-e38-725tds-solgt/ ) i fjor sommer, og kjøpte broderen sin 740i "Hamann".

 

Det finnes en gammel tråd fra før om denne bilen her på forumet, så om det er noen som er interessert i hva som har blitt gjort med denne bilen før mitt eie, så står det en del her: http://bimmers.no/topic/623341-slett-denne/page-1

 

Det finnes flere grunner til at jeg valgte å ta over denne etter min bror. Bl.a:

1. Den sto jo hjemme her på tunet fra før

2. Mye var allerede blitt gjort korrekt med denne bilen mtp både kosmetikk og det tekniske

3. Nesten (?) bare jeg hadde korrekte felger til denne bilen liggende fra før

4. Jeg har alltid likt denne bilen

 

Som jeg nevnte over her så er mye allerede gjort korrekt med denne bilen. Original Hamann styling, 4.0liter, facelift, sport comfort seter, heftig eksosanlegg, og godkjent senket med coilovers. 

 

Jeg har ikke tenkt å endre på noe av akkurat dette, så mine små "oppgraderinger" er følgende:

- 9 og 10,5x19" Hamann Pg1 (montert)

- Originale facelift baklykter + orange blinklys foran (montert)

- Bytte alle dørlister til facelift shadowline (kjøpt inn)

- Bytte til M-ratt (kjøpt inn)

- Bytte frontlykter (?)

 

Nå skal det sies at jeg overhode ikke er noen fotograf (ikke har jeg bra kamera heller), så jeg har ikke noen gode bilder av bilen enda.

 

Et av de siste bildene av den fra forrige tråd:

post-45899-0-62414400-1402309174_thumb.j

 

Cockpit`n:

post-45899-0-15065000-1402309349_thumb.j

 

I godt selskap på Bud i fjor:

post-45899-0-23862100-1402309365_thumb.j

post-45899-0-64157200-1402309375_thumb.j

 

Årets look så langt:

post-45899-0-34689200-1402309430_thumb.j

 

Om det er flere som har bilder av denne bilen så bare legg dem ut her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin bil. Så på denne i Bud i helgen. Hyggelig og hilse på deg også.

Prøvde og få tatt bilde av alle E38 på kjøreturen. Men du kjørte bak meg. Så det var ikke så enkelt :P

Mobilen bare fokuserte på baksetet mitt hele tia. Så dette ble det beste bildet.

post-49693-0-56594700-1402310128_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å treffe deg også Sjøbuse :)

 

Sto å titta litt på bilen din sammen med 740AV. La blant annet merke til hjulbuene dine, som jeg i etterkant har forstått er valset. Fikk liksom ikke avstanden fra felg til skjermbue til å stemme med det første ;)

 

Skal prøve å huske å ta noen mål i dag combatkit. Nå er vel leppen lavere i bakkant enn i framkant mener jeg å huske, men jeg skal gjøre et forsøk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Har funnet ut at det må ha blit valset ganske mye der. Eventuelt blitt sveiset og breddet på noe måte. Tenkte først de bare var valset. Men er ganske mye, så jeg vet ikke helt. Men jeg må hvertfal få på spacere eller breiere felger.

Ser også dette står i finn anonnsen på bilen min. "Skjermene bak er blitt gjort bredere for og få plass til de breie dekkene" så noe er blitt gjort der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ut i fra at leppa i sin tid er kjøpt direkte fra Hamann da den er original, i motsetning til de man av og til kan finne på ebay. Ble vel bygget opp godt utpå 90-tallet denne bilen, før Hamannstylinga ble "offer" for kopiering ;)

 

Hadde en kopiutgave på gamlebilen, og den er ikke helt lik den originale:

post-45899-0-08364000-1402318437_thumb.j

post-45899-0-60345000-1402318454_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flott bil.

 

kunne jeg spurt deg om å måle høyden på frontleppen?

fra under grøftelyset og til underkant frontleppe?

Fra underkant av lykta ned til bakken er det ca 23 cm, og fra bakken og opp til laveste punkt (i bakkant av leppa) er det ca 9 cm. Konklusjon: fra grøftelys til underkant av leppa = ca 14 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

der kom det post på denne og  : )     gjorde seg med orange blinkers!   liker denne stylingen veldig godt.   blir sikkert litt penere med faceliftlistene også, da det går mer i ett da. 

 

kjører du fortsatt med samme eksosen eller?  - så ut som du hadde mindre stusser nå på gs treffet?  mulig jeg husker feil men.. 

 

 

steinhar:   tar jeg ikke feil har han samme som meg, fk highsport coilovers : ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener dere med facelift dør list egentlig?

Mener dere de i bunn av dørene? For de midt på døre er like fra 94-01

Og de i bunn av døra er det ikke noe shadowlin på. De er lakka samme farge som bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...