Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

E39'en min spiser vindusviskere. Kjøpte nye originale boschviskere i mars og de er for lenge siden blitt ubrukelige. 

jeg er litt lei av å kjøpe originale til flere hundre kroner når jeg er nødt til å bytte så ofte. Så jeg gikk på ebay for å finne noen billigere. 

Men alle jeg finner på ebay har en annen kobling enn de jeg har. Jeg forsøkte å bestille en fra ebay forrige gang jeg måtte bytte, og til tross for at annonsen sa at de var til E39 så var det ikke sjans å få de til å passe.

Så spørsmålet mitt er enkelt og greit; noen som vet av andre E39-viskere som passer, og ikke koster en liten formue?

Eller enda bedre; noen som vet hvorfor jeg må bytte viskere en gang i kvartalet?

Skrevet

Du kan jo bytte kun gummien, eller vurdere kanskje å bytte ruten om du har "steinsprutforsikring". Med litt fikling kan du til og med få på gummien fra biltemaviskere på bosch viskerene.

Skrevet

Det kan jo hende at frontruta er veldig slitt, eller at vinkelen mot frontruta er feil.

Men jeg forsøkte slike "falt blade" viskeren på min e39 og jeg synes ikke det var noe særlig. Ja, det ser pent ut, men det fungerer for dårlig. For mye slakke i innfestningen, og gummiblandingen er for hard synes jeg. Det støyer unødvendig mye. Ikke tar de 100% heller, levner noen bittesmå striper stort sett hele tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...