Phantom3D Skrevet Juni 20, 2014 Share Skrevet Juni 20, 2014 Heisann, jeg fikk i oktober min helt nye 120d BMW Estroilblå 3 dørs. Bilen står alltid hjemme i garasje, men akkurat i går måtte jeg ta den til jobben. Det var pågående anleggsarbeid på nabotomta, men det er en 4 m høy vegg mellom oss og de. De jobbet med noen brønner. Kort sagt så kom det steinsprut over hele bilen da noe gikk galt. Bakruten knuste, frontruten sprakk opp og er full av store steinsprut. Taket og panseret, mulig også speil og skjermer har fått seg mange småbulker. Ikke fått sett på alt ennå. For meg er jeg redd bilen ikke er verdt det den var før ulykken da den mest sansynligvis må bli hellakkert, få byttet panser osv. Spørsmålet er også hva man gjør med masse småbulker på taket..? Kan jeg kreve ny bil? Hva tror dere? Bilen er en 2014 modell med 13000 på klokken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KireS Skrevet Juni 20, 2014 Share Skrevet Juni 20, 2014 Heisann, jeg fikk i oktober min helt nye 120d BMW Estroilblå 3 dørs. Bilen står alltid hjemme i garasje, men akkurat i går måtte jeg ta den til jobben. Det var pågående anleggsarbeid på nabotomta, men det er en 4 m høy vegg mellom oss og de. De jobbet med noen brønner. Kort sagt så kom det steinsprut over hele bilen da noe gikk galt. Bakruten knuste, frontruten sprakk opp og er full av store steinsprut. Taket og panseret, mulig også speil og skjermer har fått seg mange småbulker. Ikke fått sett på alt ennå. For meg er jeg redd bilen ikke er verdt det den var før ulykken da den mest sansynligvis må bli hellakkert, få byttet panser osv. Spørsmålet er også hva man gjør med masse småbulker på taket..? Kan jeg kreve ny bil? Hva tror dere? Bilen er en 2014 modell med 13000 på klokken. Det hørtes ut som et kjipt syn å møte! Men tviler sterkt på at du får ny bil, blir forsikringsselskapet som vurderer det utifra takst.Og mtp hvor ny bilen er skal det ganske godt gjøres at skaden blir så dyr at de gir deg en ny bil. Kjipt når sånt skjer men forsikring ordner opp:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet Juni 20, 2014 Share Skrevet Juni 20, 2014 Det kommer litt an på hvilket forsikringsselskap du bruker også. Er det ikke super-forsikringen til if som skilter med dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evenol Skrevet Juni 20, 2014 Share Skrevet Juni 20, 2014 Det kommer litt an på hvilket forsikringsselskap du bruker også. Er det ikke super-forsikringen til if som skilter med dette? Stemmer bra det. Men vet ikke helt hvordan de stiller seg når bilen i seg selv ikke er kollisjonsskadd osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juni 20, 2014 Share Skrevet Juni 20, 2014 Dette var jo kjipe greier, typisk den ene dagen du tar bilen til jobb... Når bilen er såpass ny som dette og har en forholdsvis høy verdi så skal det nok en del til før den blir kondemnet, er redd skadene du beskriver ikke er ille nok. Men jeg skjønner også at du vil ha ny bil, ingen vil vel ha en bil hvor store deler av karosseriet er opplakert så tidlig. Uansett hvordan man vender på det så blir beskyttelsen for rust osv aldri så god ved en opplakering som ved fra fabrikken, noe som vil følge bilens historikk i alle år fremover... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juni 20, 2014 Share Skrevet Juni 20, 2014 Vet at mitt selskap sier at om skaden på bilen er over 60% av bilens verdi og under 3 år så får du ny bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Phantom3D Skrevet Juni 20, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 20, 2014 Takker for fornuftige svar. Verkstedet tror ikke skadene tilsier over 60% av bilens verdi. Men heller ikke veldig langt unna.. Ett familiemedlem vil kjøpe bilen av meg uansett. Tror jeg kjøper meg noe billig igjen, som jeg tør å bruke til jobben / i byen. Har heldigvis også en gammel Mini Cooper jeg kan stelle og dulle med Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå