Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har et 50mm tüv godkjent H&R senkesett som jeg tenkte å ha på min e38 725tds i kombinasjon med 20" M5 replica felger. Dekk dimensjon er 245/35/20 foran og 255/35/20 bak. ET er 20 som skal være det riktige som jeg har skjønt.

Har ikke noe papir på felgene, men er dette noe som er problemer med å få godkjent? Noen sommar erfaring med det?

Skrevet

Felger uten papir er problem uansett, noen ser igjennom fingrene på org felger dersom du har samme dimensjoner i vognkortet/dørkarmen fra før av.

Er felgene like breie kan du kanskje komme igjennom dersom du bytter til lik dekkdim og har flaks, men du må bare prøve.

Skrevet

OK. Men er det mulig å få papirer på replica felger? Jeg går ut fra at det er replica jeg har, det står ikke bmw på de så vidt jeg har sett... Men bredden er lik på de, og alt av dimensjoner står jo prenta inn på de. Måtte evnt bytta dekk ja. Men noen sier at noen biler, deriblant 7 serie får en godkjent med forskjellig dekk dimensjon foran og bak?

Skrevet

Ja, har tenkt kanskje at det er like greit.

Da blir jeg ihvertfall ikke avskilta hvis jeg blir stoppa. Treffer jeg en paragrafrytter så får jeg vel bare beskjed om å vise bilen med felgene. :)

• 2 weeks later...
Skrevet

De har alt av dimensjoner stempla inn. Men må en ha papirer på de for å få de evnt godkjent?

Husker jeg fikk godkjent noen felger på en e32 for en del år siden uten spørsmål om papirer. Men det har kanskje endra seg?

Skrevet

Om du skal godkjenne med forskjellig dimmensjon foran og bak må du ha papirer. Om du har lik dimmensjon og rulleomkretsen er innenfor +- 5% så får du de mest sannsynlig godkjent (sålenge de ikke tar i karosseriet ved sving osv)

• 2 months later...
Skrevet

En liten oppdatering på dette emne.

En kompis av meg fikk godkjent en 725 tds med uorginale felger med forskjellig dimensjon foran og bak. Han bare viste til at det står i instruksjonsboka at bilen kan ha forskjellig dimensjon foran og bak.

Så da tenkte jeg å prøve det med min og. :)

Skrevet

Det er enklere om bilen ble levert med forskjelig dim fra fabrikk, men om den ikke ble det må du ha tuv papir.
Du kan også sende mail til trafikkstasjonen og forklare sitvasjonen og høre hva dem mener.

Jeg tok kontakt med stasjonen før jeg skulle godkjenne mine, selv om jeg hadde tuv og alt i orden.
Det satte kontrolløren stor pris på. :) + du slipper eventuelle bomturer.

Skrevet

Han fikk godkjent noen 18", husker ikke dekk dim i farta, men det var ikke samme dim som stod i instruksjonsboka er jeg rimelig sikker på.

Han fikk beskjed om at så lenge bilen kunne kjøres med forskjellig dim, og det var innafor rulleomkrets og ikke tok borti noen plass selvfølgelig, så var det greit.

Dette var på Notodden trafikkstasjon.

Men kan nok være greit å ta en tlf først ja, håpe jeg treffer de på en god dag. :P

Skrevet

Når jeg var inne for å godkjenne coilovers på E34'n spurte jeg om å få inn felgene i vognkortet også. Det var orginale E34 M5 felger 8" foran og 9" med 235/45/17 rundtom. De hadde jeg ingen papirer på og i vognkortet står det 15". Litt godprat og overbevising om at det var orginalt så fikk jeg de inn. 

Så det meste skal vel la seg gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...