Gå til innhold

Hvor mye luft bør man ha i dekkene?

Muffin
 Share

Anbefalte innlegg

Er ikke dette veldig høyt?

Det er ganske mye, og har i grunn ikke hørt om noen som kjører med mer, bare mange som kjører med det samme (50 psi er vel omtrent 3,4-3,5 bar). Jeg får ikke ujevn slitasje på dekkene. Blir kanskje litt mer stumpene å kjøre, men heller det enn å slå i stykker følgene på de elendige veiene vi har her i Oslo hvor jeg bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F.eks. 3 bar foran og 3,1 bar bak. 

Wicky: På dine ville jeg kjørt 3 bar rund baut. 

Lavprofil tåler en del trykk, og de bør ha litt trykk for å spare felger og minske dekkslitasje. 

Okey!

Da skal jeg fylle på dette

Jeg opplever veldig mye vibrasjon og støy fra det ene bakdekket mitt, noen som har noen ideer? Felgene er det ingenting feil med, både dekk og felg er nesten helt nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kjenner vibrasjoner kommer/går når du bremser lett vil du kanskje kjenne det. (Jeg er ingen mekaniker, så dette blir bare gjetning) Jeg byttet bremser på bilen før en tysklandstur - 180 km/t i regnvær og hard nedbremsing førte til nytt bremseskift når jeg kom hjem igjen. Skivene tålte ikke den raske nedkjølingen av regnvannet. Jeg kjente faktisk vibrasjoner i bremsepedalen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kjenner vibrasjoner kommer/går når du bremser lett vil du kanskje kjenne det. (Jeg er ingen mekaniker, så dette blir bare gjetning) Jeg byttet bremser på bilen før en tysklandstur - 180 km/t i regnvær og hard nedbremsing førte til nytt bremseskift når jeg kom hjem igjen. Skivene tålte ikke den raske nedkjølingen av regnvannet. Jeg kjente faktisk vibrasjoner i bremsepedalen også.

Det er mest vibrasjoner rundt 60kmh

Skal prøve å sjekke om det er bremsene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger bestandig det som står døra på bilen det er snakk.

Mht lufttrykk altså. Det har fungert ypperlig bestandig.

Nå har jeg 245/40/18 med 2,1 bar foran og 2,6 bar bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger bestandig det som står døra på bilen det er snakk.

Mht lufttrykk altså. Det har fungert ypperlig bestandig.

Nå har jeg 245/40/18 med 2,1 bar foran og 2,6 bar bak.

ja og det står på dekket max bar og da vet man at man skal ha max bar eller kanskje 0,5-1 under max.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå kjørt 215/35R18 på 9.5X18 med 3 bar uten problemer jeg :)

Jeg pleier somregel kjøre det trykket som er for makslasta bil jeg, uansett om jeg kjører alene. Fikk tips om det på kjøreskolen om jeg kjørte stort sett bykjøring og genrelt litt hardt i svinger. Da jeg uansett som til å slite ytterkantene av dekkene mye da og slet på midten ved vanlig kjøring pga litt mye trykk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...