Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

 

Lurer på hvor mye luft jeg bør ha i disse dekkene.

 

Bil: BMW E90 2006

Foran: 235/35ZR19

Bak:    265/35ZR19

 

Takk på forhånd :)

Skrevet

Slenger meg på her..får så mye rare svar fra forskjellige sjapper... har 8x19 felger med 235/35-19 dekk... noen sier 2,5bar, andre sier 2,9 bar etc.... blir aldri klok på dette...

Skrevet

Jeg kjører 50 psi (?) når jeg har lavprofil. Tåler litt mer hullete vei da.

Dette er forøvrig et tips jeg fikk i en felgbutikk.

Er ikke dette veldig høyt?

Skrevet

F.eks. 3 bar foran og 3,1 bar bak. 

 

Wicky: På dine ville jeg kjørt 3 bar rund baut. 

 

Lavprofil tåler en del trykk, og de bør ha litt trykk for å spare felger og minske dekkslitasje. 

Skrevet

Er ikke dette veldig høyt?

Det er ganske mye, og har i grunn ikke hørt om noen som kjører med mer, bare mange som kjører med det samme (50 psi er vel omtrent 3,4-3,5 bar). Jeg får ikke ujevn slitasje på dekkene. Blir kanskje litt mer stumpene å kjøre, men heller det enn å slå i stykker følgene på de elendige veiene vi har her i Oslo hvor jeg bor.

Skrevet

F.eks. 3 bar foran og 3,1 bar bak. 

 

Wicky: På dine ville jeg kjørt 3 bar rund baut. 

 

Lavprofil tåler en del trykk, og de bør ha litt trykk for å spare felger og minske dekkslitasje. 

 

Okey!

 

Da skal jeg fylle på dette

 

Jeg opplever veldig mye vibrasjon og støy fra det ene bakdekket mitt, noen som har noen ideer? Felgene er det ingenting feil med, både dekk og felg er nesten helt nytt.

Skrevet

Hjullager, eller kast i bremseskiver?

Bremseskiver ble byttet i slutten av 2013, liten sjans for att det er de? Noen måte å finne det ut på?

Skrevet

Hvis du kjenner vibrasjoner kommer/går når du bremser lett vil du kanskje kjenne det. (Jeg er ingen mekaniker, så dette blir bare gjetning) Jeg byttet bremser på bilen før en tysklandstur - 180 km/t i regnvær og hard nedbremsing førte til nytt bremseskift når jeg kom hjem igjen. Skivene tålte ikke den raske nedkjølingen av regnvannet. Jeg kjente faktisk vibrasjoner i bremsepedalen også.

Skrevet

Hvis du kjenner vibrasjoner kommer/går når du bremser lett vil du kanskje kjenne det. (Jeg er ingen mekaniker, så dette blir bare gjetning) Jeg byttet bremser på bilen før en tysklandstur - 180 km/t i regnvær og hard nedbremsing førte til nytt bremseskift når jeg kom hjem igjen. Skivene tålte ikke den raske nedkjølingen av regnvannet. Jeg kjente faktisk vibrasjoner i bremsepedalen også.

Det er mest vibrasjoner rundt 60kmh

 

Skal prøve å sjekke om det er bremsene

Skrevet

Jeg følger bestandig det som står døra på bilen det er snakk.

Mht lufttrykk altså. Det har fungert ypperlig bestandig.

Nå har jeg 245/40/18 med 2,1 bar foran og 2,6 bar bak.

Skrevet

Jeg følger bestandig det som står døra på bilen det er snakk.

Mht lufttrykk altså. Det har fungert ypperlig bestandig.

Nå har jeg 245/40/18 med 2,1 bar foran og 2,6 bar bak.

 

ja og det står på dekket max bar og da vet man at man skal ha max bar eller kanskje 0,5-1 under max.

Skrevet

Har nå kjørt 215/35R18 på 9.5X18 med 3 bar uten problemer jeg :)

 

Jeg pleier somregel kjøre det trykket som er for makslasta bil jeg, uansett om jeg kjører alene. Fikk tips om det på kjøreskolen om jeg kjørte stort sett bykjøring og genrelt litt hardt i svinger. Da jeg uansett som til å slite ytterkantene av dekkene mye da og slet på midten ved vanlig kjøring pga litt mye trykk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...