big-p Skrevet Juli 11, 2014 Share Skrevet Juli 11, 2014 Hei, Hva ville dere ha valgt og hvorfor mellom disse to firmabilene (2014 modell)? - BMW 316d Touring manuell, ribbet for ekstrautstyr (standard stoffseter, standard ratt ingen ekstra pakker). - BMW 118d med sportsseter, automat, M sportspakke, advantage edition pakke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juli 11, 2014 Share Skrevet Juli 11, 2014 Selv om 1-serien kanskje ikke er det vakreste på fire hjul, hadde den vært mitt klare valg her. 3-serien hørtes igrunn bare trist ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet Juli 11, 2014 Share Skrevet Juli 11, 2014 Hva trenger du egentlig av plass og skal du kjøre i tettbygde eller landveis? Ellers sånn uten videre informasjon er jeg enig med awt i den 1 serien. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bondok Skrevet Juli 11, 2014 Share Skrevet Juli 11, 2014 selvom jeg ikke er noe særlig fan av 1 serien, ville denne verdt det beste i dette tilfellet, syntes jeg. En ribba 3 serie med liten motor er ikkenoe morro i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
big-p Skrevet Juli 11, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 11, 2014 Takk for svar. Jeg kjører stort sett rundt Oslo-området. Et annet alternativ er kjøp eller privatleasing av bil. Med privatbil mottar jeg bilgodtgjørelse (4000 kr/mnd + 5 kr/km). Hva mener dere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Juli 11, 2014 Share Skrevet Juli 11, 2014 jeg og synes 1-serie hørtes mest fristende ut her. selv om jeg ikke liker designet på nye 1'ern så godt. nye 3 serien er pen å se på men blir kanskje litt kjedelig når den er ribbet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juli 11, 2014 Share Skrevet Juli 11, 2014 Her hadde jeg uten tvil valgt 1-serien, heller en mindre bil men med mer utstyr og motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skårholen Skrevet Juli 12, 2014 Share Skrevet Juli 12, 2014 Hvor langt tror du at du kommer til å kjøre i mnd da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
big-p Skrevet Juli 12, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 12, 2014 Med min nåværende firmabil (2011 BMW 316d touring) har jeg kjørt 42 000 km på 21 mnd dvs. i snitt 2000 km/mnd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skårholen Skrevet Juli 12, 2014 Share Skrevet Juli 12, 2014 Da har du jo cirka 14k i mnd da. Da ville jeg leaset en tesla. Vaa Rmbil på vinter kald på sommern. Gratis i bom kan kjøre i kollektivfelt osv må jo være yppelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
big-p Skrevet Juli 13, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 13, 2014 Ved km-godtgjørelse er det per kjørte km i jobbsammenheng som gjelder. Jeg kjører mer privat. Av og til en tur til vestfold/østfold men stort sett tur/retur Oslo lufthavn. I tillegg så må jeg skatte på dette. E3Sex reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
big-p Skrevet Juli 13, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 13, 2014 Hva med 2-serie (218d coupe), hvordan er den ifht. 3-serie? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet Juli 16, 2014 Share Skrevet Juli 16, 2014 Tesla er det ingen vits i å lease som firmabil. En får ikke momsfritak på EL bil på Leasing og det er derfor dyrt å kaste penger ut ruta på MVA hver måned. Da er det bedre med lån. vedrørende trådstarters problemstilling ville jeg valgt 1-serien. Den er veldig morsom å kjøre med m-pakke og er i mine øyne et bedre valg mtp. Bykjøring. Utstyr betyr også mer en et litt større karosseri etter min mening. Jeg har kun hatt 3-serie før og kjøpte i fjor min første 1-serie og er veldig fornøyd med kjøreegenskapene. Skikkelig gokart. -Erik- reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sanders54 Skrevet Juli 17, 2014 Share Skrevet Juli 17, 2014 Hva med 2-serie (218d coupe), hvordan er den ifht. 3-serie? Den ser hakket penere ut enn 1 serie, men den deler motor med 1 serie også. Ville klart valgt denne ovenfor 1-serie. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
big-p Skrevet Juli 23, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 23, 2014 Ser ut om det blir Volvo V60 D2 Momentum 115 hk eller Audi A3 110 hk sportback Ambition (automat diesel begge to). Hvem burde jeg velge og hvorfor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå