Gå til innhold

TV2 i dag - fylte bensin på dieselbil (F11)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var en reportasje på TV2 nyhetene nå nettopp, om en dame som hadde fylt bensin på tanken til en dieselbil. Det var en F11.

Lurer på hvordan det er mulig. Jeg mener det ikke er mulig på min 2013 modell. Det er en sperre som hindrer klaffen å åpne, selv om bensintuten har mindre diameter enn dieseltuten.

Kan det ha vært en eldre modell som ikke har denne mekanismen? Eller var den kanskje defekt?

Skrevet

Alt er mulig. Hele lokket var jo fullt av teksten DIESEL også.

Eneste måte å bli kvitt dette problemet er og lage motorer med rett drivstoff på rett kjøretøy.

Bensin i biler.

Diesel i lastebil, buss traktor og kassebiler.

Skrevet

Og det kostet den unge damen i sin F11 hele 65 TUSEN. Var det ikke 65tusen de de sa?. Hun hadde kjørt i 10 min før motoren begynte å fuske.. Huff.. Tipper mannen i huset var fornøyd da.. :D

Skrevet

På min forrige jobb hadde vi et tyvetalls Ford Focus diesel en periode, og selv om disse har en mekanisme der man ikke får inn en bensintut uten å herpe hele påfyllingen, ble det fylt bensin hele tre ganger på disse bilene.

Ingenting er idiotsikkert dessverre.

Skrevet

Og det kostet den unge damen i sin F11 hele 65 TUSEN. Var det ikke 65tusen de de sa?. Hun hadde kjørt i 10 min før motoren begynte å fuske.. Huff.. Tipper mannen i huset var fornøyd da.. :D

67 000.-

Skrevet

Alt er mulig. Hele lokket var jo fullt av teksten DIESEL også.

Eneste måte å bli kvitt dette problemet er og lage motorer med rett drivstoff på rett kjøretøy.

Bensin i biler.

Diesel i lastebil, buss traktor og kassebiler.

HELT enig ;)!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...