Gå til innhold

5-7 dager med nyere BMW; hvor ville du reist?

noekult
 Share

Anbefalte innlegg

Får låne nyere BMW (1- eller 3-serie) i en hel uke i august. Bestemmer selv hvilken uke. Tenkte å bruke den til å ta roadtrip. Står mellom en Norges-ferie for å oppleve litt fjell og norsk natur som jeg har drømt om lenge (turist i eget land..) - og en kjapp Euro-roadtrip.

Tur ned til Italia frister jo, aldri vært der, men spørs om man rekker det? Tur til Nürburgring frister også, aldri kjørt på banen der, men har vært og sett racing der før så det ville vært fint å opplevd noe annet/nytt også.

Jeg aner ikke hvor jeg vil hen, men vet bare at jeg må ut og kjøre mens det enda er lyst ute, så kom med innspill :P Kan gjerne være noe motorrelatert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har han jo vært på ringen... Men hadde jeg vært deg mister så hadde jeg bare dura rett ned til italia. lake como er PERFEKT sted om du får nye 3ern til lån..får du 1ern så hadde jeg holdt meg i Norge...kanskje no svingete trollstiger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en tur til BMW museumet, en tur innom nurburgring og en tur innom Mosel eller Rheindalen? :)

Ingen tvil om hva du bør velge! Dra til en hver motorensutiast hellige gral, nemlig Nurburgring ;) Var der forrige uke og fyfaen er det jeg klarer å si!! Heeelt konge!! :D

Pilgrimsreise til BMW-museumet tenkte jeg å ta neste vår, når 4-serien har kommet :) Noterer Mosel og Rheindalen som severdigheter på den turen! Takker for det tipset.

Samme gjelder vel Nürburgring også. Kulere å kjøre med egen bil der på den banen for første gang :)

nå har han jo vært på ringen... Men hadde jeg vært deg mister så hadde jeg bare dura rett ned til italia. lake como er PERFEKT sted om du får nye 3ern til lån..får du 1ern så hadde jeg holdt meg i Norge...kanskje no svingete trollstiger...

Aldri hørt om Lake Como, men når du sier det så virker det faktisk interessant. Bra kjøreveier der? Kanskje man rekker en kjapp tur innom Sveits også? Sveits har jeg alltid hatt lyst til å besøke...

Har du anbefaling om hvordan vi bør komme oss dit? Beste rute ut av Norge og til Tyskland?

Vurderer fortsatt Norge sterkt også, Trollstigen og vestlandet generelt. Håper i såfall at det ikke blir regnvær på den tiden...

Jeg hadde kjørt ned til München jeg, stoppa på Nurburgring en dag på veien ned. Så hadde jeg nok tatt turen videre til Alpene og kost meg der før jeg hadde kjørt hjemover igjen :)

Som nevnt over, så tror jeg at Tyskland-turisttur blir best nå bilen har kommet :) Kan sikkert slå mange fluer i et smekk da!

Mulig å få til en tur til Monaco også kanskje, eller er det overhypet/stappet sted på den tiden??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raskeste veien er vel Oslo-gøteborg-køben-"gjennom hele tyskland på tvers"... Men det er så dørgende kjedelig...tyskland altså... Men Lake Como er bare helt sinnsykt vakkert sted...

lake-como-1.jpg

Italia har fine veier, sveits har fine veier. Jeg hadde nok tatt den turen om du får en 3serie som sagt...1serien er litt for trang og knapp til å dra på så lang "chill" tur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville nok gått for Norge hvis du ikke har kjørt så mye her. Hvis du kjører i ett strekk er det 20 timer ned til Como sjøen.(Har vært der og er helt nydelig!) og det vil si at 4 dager bort i bare transport etapper.

Jeg ville kjørt i Norge med lånt bil og dura nedover med nybilen neste år med bedre tid:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4dager nei... Si han starter mandag morgen 0800. Da er han. med pauser og fordeling av kjøring., fremme 0800 på tirsdag... henger her og der, koser seg, finner fine veier å kjøre på, planlegger diverse pass i fjellene på vei hjem...så er han hjemme igjen mandag morgen og leverer tilbake bilen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4dager nei... Si han starter mandag morgen 0800. Da er han. med pauser og fordeling av kjøring., fremme 0800 på tirsdag... henger her og der, koser seg, finner fine veier å kjøre på, planlegger diverse pass i fjellene på vei hjem...så er han hjemme igjen mandag morgen og leverer tilbake bilen :P

Joda, det er klart det går ann. Men litt heftig etappe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, vil jo gjerne gå og bruke litt tid på å se ting også, ikke bare kjøre til og fra i mange dager og ikke orke en gåtur engang etterpå :P Når jeg tenker meg om så passer det best med Norges-tur i denne omgang. Rekker maaasse ila. noen dager pga. kortere reise.

Anbefal meg steder i Norge? Fjords and shit :P Skal se visitnorway.com etter tips selvsagt :) Og Trollstigen er et must.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal fra Oslo, så synes jeg f.eks. turen til Ålesund, Molde eller Kristiansund via Valdresflye, Geiranger og Trollstigen er en fin tur. Det går vel også an å få med seg Atlanterhavsvegen mot Kristiansund. Ellers er det andre muligheter som f.eks. over Sognefjellet hvis du har kjørt Valdresflye og så videre til Lom.

Alle disse forslagene er nasjonale turistveger, så kan være verdt å sjekke ut http://www.nasjonaleturistveger.no/no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...