TIF Skrevet Juli 27, 2014 Share Skrevet Juli 27, 2014 Har i det siste lekt litt med tanken om å oppgradere, men skulle gjerne hatt synspunkter fra andre som har eigd/prøvd E92 M3.Eier i dag E46 M3 som jeg har da gjort i litt over tre år nå.Er det en bedre bil på alle måter?Hvor stor er forskjellen på disse to?Er den dyrere i drift, forsikring osv?Diverse utstyr en bør ha, DKG, M-Drive, 2009+?Takker for alle svar MvhThomas Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet Juli 28, 2014 Share Skrevet Juli 28, 2014 Har eid en slik i 3 mnd, helt annen opplevelse og en annen bil:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juli 28, 2014 Share Skrevet Juli 28, 2014 E92 M3 er en totalt annen bil enn E46 M3, du har V8er, du har mye mer dynamiske kjøreegenskaper og det er enkelt og greit en nyere og bedre bil. DKG kassa får mye skryt, jeg har selv kjørt E93 M3 med denne og det er helt klart ett foretrukket alternativ om man også skal bruke bilene til det daglige. Den er utrolig rask i girskiftene og har bedre akselerasjonstider enn manuell, den kan heller ikke sammenliknes med SMG som av mange ble kritisert for å være for hard. En bekjent av meg er på sin andre E92 M3 nå etter å ha starta med E46 M3 og han har bare godord å si om bilen, siden han er på sin andre E92 også Lyden er helrå, den går grisegodt og funker veldig fint i det daglige. Velg en bil som er 2009 eller nyere, da fikk bilen en liten "mini facelift" med en del nye detaljer og småtteri. LCI kom ikke før på 2011 modellen med sine moderate endringer Er du en voksen mann med gode forsikrings bonuser, eventuelt mulighet for å samle forsikringene ett sted så er det ikke noe å bekymre seg over når det gjelder forsikring. Ta enn ringerunde rundt til de forskjellige selskapene og sjekk pris, det kan lønne seg Ivrig86 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet Juli 29, 2014 Share Skrevet Juli 29, 2014 Hvis du kjører litt på bane vil jeg anbefale deg å beholde den du har. E92 syns jeg virker tung og er kjedelig, får nesten litt sånn mercedes følelse. Merrushe reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TIF Skrevet Juli 29, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 29, 2014 Fredrik 90: Takker for utfyllende svar. Ja jeg kan tenke meg at den føles nyere og mer moderne, og V8 er heller ikke feil selv om jeg liker godt rekkesekseren. Regner med den er noe tørstere, menmen i dag ligger jeg ca på 0.8L og 1.1-1.2L ved bykjøring. Om det blir en E92 så tror jeg helt klart jeg hadde gått for DKG, har SMG på nåverende og synst den er veldig morsom, så føler det blir et steg tilbake med manuell på en nyere bil. Ja tenkte på 2009+ da litt småfeil sikkert er fikset, pluss iDriven ser/er mye bedre Julian: Har faktisk ikke kjørt på bane med E46n enda men kan tenke meg at kanskje E92 ikke er fullt så leken og lett der? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet Juli 29, 2014 Share Skrevet Juli 29, 2014 Den er vannvittig lettkjørt! Jeg har ikke kjørt e92 på bane, bare et svingete parti jeg kjenner veldig godt. Jeg mener s54 er den beste motoren bmw har lagd, og e46 m3 er vel også bortimot det beste de har lagd. E92 er en fin cruisebil, uten tvil. Godt mulig den er raskere enn e46 på bane også, men det føles tamt.. kortsluttning reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Merrushe Skrevet Juli 29, 2014 Share Skrevet Juli 29, 2014 E92 er endel tørstere enn E46 i praksis. Det er ihvertfall konsensus fra eiere som faktisk har hatt bilen og ikke nistirrer på BMW sine offisielle tall. Regn med 1.5 liter i gjennomsnitt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juli 29, 2014 Share Skrevet Juli 29, 2014 Hvis drivstoff forbruk har noe å si så er M3 feil bil å ha, i såfall vil jeg heller anbefale en E92 335d Min bekjente har sagt at på blandet bruker bilen 1,5 liter på mila, hvilket man nesten må regne men i en preformance bil som BMW M3. E92 er riktig nok større en E46 og kan føles tyngre sånn sett, men E92 har forskjellige kjøreprogrammer som strammer opp chassiset og gjør bilen mye bedre en E46 M3 både på bane og vei. Men følelsen vil jo fortsatt være der. Jeg anbefaler at du selv prøver bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TIF Skrevet Juli 29, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 29, 2014 Nei drivstoff-forbruk har igrunn ikke så mye å si, etter flere år med E46'n så er jeg vant til et høyere forbruk enn andre biler Nei det beste er vell å få prøvd en og kjenne på bilen selv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet Juli 31, 2014 Share Skrevet Juli 31, 2014 E92 er riktig nok større en E46 og kan føles tyngre sånn sett, men E92 har forskjellige kjøreprogrammer som strammer opp chassiset og gjør bilen mye bedre en E46 M3 både på bane og vei. Men følelsen vil jo fortsatt være der. Jeg anbefaler at du selv prøver bilen For en vanlig mann i gata som aldri får det til å pipe litt i hjula så er sikkert e92 en skikkelig go-kart. Men for en som klarer å kjøre på grensa og litt over så er det en skikkelig buss.. Ser for meg at du ikke har kjørt så mye på bane Fredrik 90 CrZyWiz reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomaz Skrevet August 1, 2014 Share Skrevet August 1, 2014 Rådelager har en tendens til å ryke allerede ved 100 000 km på e92. Så er vel mer solid motor den S54'n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet August 1, 2014 Share Skrevet August 1, 2014 For en vanlig mann i gata som aldri får det til å pipe litt i hjula så er sikkert e92 en skikkelig go-kart. Men for en som klarer å kjøre på grensa og litt over så er det en skikkelig buss.. Ser for meg at du ikke har kjørt så mye på bane Fredrik 90 Se der ja, der fikk du trøkka inn en aldri så liten spydighet som ikke har noe med saken å gjøre. Eneste bane erfaringa jeg kan skryte på meg er de årlige turene til Nurbrugring hvor jeg har kjørt mine egene biler, men låter ikke akkruat som du har så veldig peiling på hva du snakker om selv. De aller fleste motorjournalistene hyllet E92 M3 for å være alt E46 M3 ikke var, den hadde kjøreprogrammer og demperinstillinger som gjorde bilen skarpere og mer fokusert på bane. Den hadde comfort innstilling som gjorde at den egnet seg bedre på veien til daglig bruk. Og nå har jeg ikke en gang begynt på drivlinje..... Men alt dette er selvsagt feil fordi det er din oppfattelse av E46 vs E92 som teller her, vi har jo aldri hørt om at en bil kan oppfattes inviduelt fra person til person.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet August 1, 2014 Share Skrevet August 1, 2014 Hvordan i alle dager klarer du å se spydigheter her????? Merrushe reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet August 1, 2014 Share Skrevet August 1, 2014 Men alt dette er selvsagt feil fordi det er din oppfattelse av E46 vs E92 som teller her, vi har jo aldri hørt om at en bil kan oppfattes inviduelt fra person til person.... Jeg bare sier min mening, og jeg oppfatter det som at du ikke har kjørt mye på bane. Jeg hadde visst rett også hvis det eneste du veit om bilen er det du har lest i diverse blader så kunne du kanskje heller linka til en artikkel trådstarter klarer sikkert å google seg til sånt sjøl. Hvis du hadde lest det jeg skreiv så hadde du sett at e92 er SIKKERT raskere på bane enn e46, men hvis poenget er å være raskest mulig så må trådstarter prioritere å kjøre, framfor å bytte bil. Men sånn som jeg forstår det er det ikke det som er poenget, derfor kommer jeg med mine egne erfaringer, på grunnlag av det jeg har kjent gjennom henda, beina og rævva! Begge er ekstremt lettkjørte biler som kan kjøres på grensa og litt over uten at det er dramatisk i det hele tatt. E46 virker som en e36, bortsett fra at det virker så utrolig mye bedre! E92 er sikkert en kjempebra bil, men med forstilling som en 5-serie og ikke som en 3-serie alltid har hatt, så syns jeg mye av kjørefølelsen og morrofaktoren er borte. Ikke syns jeg det virker som det går noe særlig bedre heller, selv om det sikkert gjør det. Hvis utseende og tallene som står i guttebladene til Fredrik 90 er viktigst, ja da skal du ha deg en e92 m3 Hvis du derimot er interressert i å begynne å kjøre mer bil på bane og vil utvikle deg som sjåfør så tar du heller de penga og legger i noen pfc bremser og noen federal 595 rsr også kjører du masse å har det sinnsykt gøy En bil er aldri bedre enn det svakeste leddet, det er i de aller fleste tilfeller han som river i rattet, så sålenge bremser og dekk tåler å bli pisket, så spiller det ikke noe rolle hvor rask bilen er, for da kan du lære å kjøre den så fort den kan gå. Tok litt av detta.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sanders54 Skrevet August 1, 2014 Share Skrevet August 1, 2014 Rådelager har en tendens til å ryke allerede ved 100 000 km på e92. Så er vel mer solid motor den S54'n Mulig jeg har feil, men har ikke BMW tilbakekalt de bilene som har dette problemet? Mulig det bare skjedde i USA men Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå