Gå til innhold

Høyt forbruk?

E61525DAT
 Share

Anbefalte innlegg

Nei, det filteret der er ikke "SÅ" tett.

Sjekk motortemp du. Den skal ligge tett på 88-90 grader. Gjør den ikke det, så har du 2 stk termostater du kan kose deg med.

Hvilke termostater er dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er hensikten med en filt utpå et filter? Hva er da jobben til filteret?

Fint lite luftgjennomstrømning gjennom der da.

Det luftfilteret du har der slipper igjennom all den luften du har tilgjengelig.  Jeg testa nettopp et slikt OEM filter opp imot et vaskbart K&N innsatsfilter og LMM målte akkurat den samme luftmengden på begge disse filtrene.  Dette var da med denne filten som altså skal være der. 

Som CrZyWiz allerede har sagt så er ikke det filteret i nærheten av å gi bilen din pusteproblemer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det luftfilteret du har der slipper igjennom all den luften du har tilgjengelig. Jeg testa nettopp et slikt OEM filter opp imot et vaskbart K&N innsatsfilter og LMM målte akkurat den samme luftmengden på begge disse filtrene. Dette var da med denne filten som altså skal være der.

Som CrZyWiz allerede har sagt så er ikke det filteret i nærheten av å gi bilen din pusteproblemer.

Ok, regnte med at BMW vet hva de har gjort, men personlig så er jeg fortsatt skeptisk. Hehe..

Grunnen til det er at første kjøretur jeg hadde nå etter jeg fjerna filten var bilen nede på 0.72 på blandet kjøring og jeg har ikke gjort noen andre ting ennå. Dette har jeg aldri vært nedi før på blandet kjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du skifter filter så er det med ny filt. Så sett den på igjen.

Sjekk motor temp og mottrykk i dpf som de andre sier.

Det kan også hende at du har bremser som henger på, men det hadde du kanskje merket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare å fjerne DPF og EGR nei. Det må fjernes i programvaren også. Selv om du blokkerer EGR, og fjerner den fra programvaren. Så må EGR termostaten fortsatt være iorden.

I stedet for å lete etter de lette løsningene, er det bare å begynne feilsøket. Sjekk kjølevannstemperatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...