Gabz Skrevet August 10, 2014 Share Skrevet August 10, 2014 Hei. Har en E39 jeg gjerne ville ha en prisantydning på. Slenger opp så mye info jeg kommer på og noen bilder, så kan dere si hva dere mener er en god pris for den. Det er en 1997-modell 520iA. Den ble bruktimportert fra Tyskland og ble registrert for første gang i Norge i 2001. Jeg kjøpte den i april i år av en eldre mann og hadde den i garasjen fram til juni når jeg fikk lappen og begynte å bruke den da. Den er i den nydelige fargen metallic montrealblau og har grått interiør med sportsseter i stoff og trelister med BMW's "fine wood". Den har servicehistorikk i heftet fram til 226.000 km. Kilometerstand nå er ca 285.000 km. Det som har blitt gjort av forrige eier av det jeg har fått vite: 2003:Storservice. Bremseskiver bak, bremsebelegg, håndbrekk, skiftet støtdempere foran, skiftet brekksko + diverse. 2005:EU-kontroll. Skiftet bremsekloss og to skiver. 2006: EU-kontroll. Skiftet bremsekloss og to skiver.Skiftet dørhåndtak på førerside og bakluke som ikke låste hos BMW på Økern. 2007:Ny nøkkel. 4 nye vinterdekk.Skitet termostathus da motor gikk varm.Oljeskift, nytt oljefilter og nye plugger. 2008:Fikset feil med ABS-bremser i venstre hjulsensor foranAirbag lyste på dashbord, fjernet defekt kontakt og loddet ledninger 2010:Oljeskift med filter. Ny toppdekselpakning og nye tennplugger. Skiftet termostat, radiator etc. 2011:Byttet to fjærben. Nytt batteri, ny vindusspylerpumpe. 2012:Skiftet vindusviskeroverføring. Ny døråpner innvendig på førersiden. Skiftet bremseklosser og skiver foran. 2013:Skiftet formotstand på kupévifte samt nye plugger. Sjekk av bremser bak. Den gikk også gjennom EU i mars 2014 med én feil, manglende skiltlys, men det lyste igjen når han kom hjem. Motoren skal ha blitt byttet en gang toppen gikk og skal ha gått cirka 170.000 km nå, men fikk ikke noe papirer på det, så skal få det sjekket. Ganske lite rust på den, faktisk. De vanlige stedene på dører og bakluke er det ingen rust, bare litt bobler. Kanalene ser greie ut de også, litt rust på jekkfester her og der, men ingenting å bekymre seg for. Etter jeg fikk bilen har jeg gjort følgende: -Byttet batteri (Varta G3 95Ah) -Tatt full oljeskift og byttet oljefilter (med beste Castrol olje) -Byttet luftfilter -Byttet begge kupéfilter -Byttet til M5 fanger, lakkert og montert på lakkeringsverksted -Lakkert høyre framskjerm -Byttet kontakter til tåkelys -Kjøpt brukte Rondell felger -Kjøpt helt nye dekk på Rondell felgene -Byttet lister på dører til shadowline -Lakkert lister rundt vindu med plastidip -Byttet til svarte nyrer i grill -Kjøpt nye nummerskilt (med norsk flagg) og skiltholdere -Sveiset et lite hull i eksosen samt byttet feste og varmeskjold Bilen er påkostet over 29.000 kroner siden jeg begynte å bruke den! Har kvitteringer for rundt 25.000 av det. Har merket noen småting som må fikses: -Bråker litt fra styringa når bilen har stått stille lenge, tror det er servopumpa som må byttes, men det er en rask og ganske billig ting å fikse. -Det ene skiltlyset bak lyser konstant -Merket litt røyk fra eksosen når jeg gasset på tomgang og er litt trykk fra kjøleranlegget, så skal få det sjekket snart. -AC trenger service og etterfylle gass, kommer ikke kald luft Ellers er bilen veldig strøken og velholdt og fungerer helt perfekt. Noen bilder: (lister rundt vinduet har blitt lakkert i etterkant) Noe mer dere trenger å vite så er det bare å spørre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet August 10, 2014 Share Skrevet August 10, 2014 Fin bil Det er fint at folk tar vare på bilen sin, men ikke forvent å få mer enn 20-30 tusen for bilen. Bilen din mangler utstyr innvendig. Og i norden bør man ha i det minste varmeseter, noe du ikke har. Jeg har samme bil med samme farge fra 09/96 Med ALT av utstyr, og jeg forventer ikke å få noe over 40 tusen for bilen. Legger til et bilde av interiøret: Edit: Og min er 528 med 3.2 liter M3 motor med 140 000km Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet August 11, 2014 Share Skrevet August 11, 2014 20000,- høres realistisk ut. Siden det bare er en 520 og har automat, i tillegg til ganske lang kilometerstand og endel feil som kan være kjedelig å fikse for ny kjøper (sikter til trykk i kjølesystem, som kan bety sprekt topp eller gåen toppakning) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet August 11, 2014 Forfatter Share Skrevet August 11, 2014 Hva om jeg får fikset feilene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanzhe Skrevet August 11, 2014 Share Skrevet August 11, 2014 Som nevnt over, 520 med automat og høy km-stand vil nok gjøre interessen for bilen mindre. Fair pris er i underkant av 30k vil jeg si. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet August 11, 2014 Forfatter Share Skrevet August 11, 2014 Om motoren faktisk er byttet og har gått 170k da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanzhe Skrevet August 11, 2014 Share Skrevet August 11, 2014 spørs om du kan dokumentere det. Hvilket svar forventer du egentlig å få her? Du kan jo legge ut bilen for fantasipris om du så ønsker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE39turbo Skrevet August 11, 2014 Share Skrevet August 11, 2014 Nja, mykje samme prisen egentli, kan kanskje prøve deg på 40 da.. men fremdeles, dau motor med automat, ingen god sammenheng, syns min 535ia er nokså halvslapp med automat.. i tillegg sluker vel denne nesten like masse?Men ser ut som en velholdt bil da! dessverre er e39 markedet relativt dødt om dagen, virker de som vertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet August 11, 2014 Share Skrevet August 11, 2014 Så sant. Bilene ligger på nett og støver ned.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet August 11, 2014 Share Skrevet August 11, 2014 Synes 520d holder seg bra i pris. Jeg vil tro du vil få 30.000 for denne om du fikser kjølesystemfeilen.. Velholdt grei bil. Mange forumet er vel kjappe på og påstå at e39 ikke er verdt noe.. Kan henvise til finn.no tråden der det var en krangel på en e39 som var overpriset. Den var ikke like pen som din men ble solgt for 25 etter ett par dager. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet August 11, 2014 Forfatter Share Skrevet August 11, 2014 Da burde jeg nok bare beholde den selv og spare til neste bil fra scratch. Har tross alt brukt over 70 tusen på den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanzhe Skrevet August 12, 2014 Share Skrevet August 12, 2014 Bruksverdien for deg er mye høyere enn salgsverdien. Så lenge bilen fungerer er det ingen grunn til å selge den med mindre du har spesifikt behov mener nå jeg. Med mindre du har råd til å kjøpe noe nytt naturligvis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE39turbo Skrevet August 12, 2014 Share Skrevet August 12, 2014 bruksverdi å salgsverdi er to helt forskjellige ting som nemnes,eg brukte ca 120 000 på min førstebil (e39 520d 2002 mod, 120 000 er uten sjølve bilen) solgte den for 75000 med delvis fuskete dieselpumpe penger du bruker på bil vil du omtrent aldri se igjen, med mindre du driver på som SSP og lignende bil er en dyr hobby, men hva ellers skal man bruke pengene på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå