Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

Er masse som må gjøres med bilen, så prisen kunne vel ikke vært så mye høyere.

Trimming som må fjernes, rust i kanaler og skjermer, understell som må skiftes - det er MANGE timer skruing på den, i tillegg til en DEL tusen i deler før den er godkjent og kjørbar.

Det er nok ikke så veldig mange som har mulighet til å få bilen godkjent med trimming, og det gjør markedet særdeles snevert for en slik bil.

Kompressor må da ikke fjernes, er ikke akkurat veldig vanskelig å få eu godkjent med noe sånt. 

 

Bilen er jo klar for eu kontroll på en kveld. Bytte dempere er lett på e46(som også følger med i prisen). Håndbrekk og er stort sett en smal sak.

 

Rusten må jo fikses da men(ikke til eu men sånn ellers) Fleste e46 har litt smårust.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet får du den ikke godkjent med kompressor - og du skal være veldig heldig om det ikke blir reagert på så lenge du ikke kjenner mekanikeren.

I tillegg er det ulovlig trim, med de konsekvenser det får ved et eventuelt forsikringsoppgjør - og OM du får det godkjent, så skal du forsikre en BMW med 320 hester. Det blir billig :P

 

Det er ikke "litt smårust" når kanalene må sveises, og det er heller ingen bilder som beskriver rust eller interiør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såklart vet jeg at kompressoren ikke er godkjent, men de som ønsker slik kompressor bryr seg ikke særlig stort om den er godkjent eller ikke.

 

Skjønner jo at du ikke er typen til å kjøpe sånn bil, men er faktisk kompressorkit til 60k på den bilen der :P Diffen og koster rundt 20k(om ikke mer) Er nok ikke billig eksosen heller.

 

Skal du kjøpe det til en 328i coupe sånn ellers som ligger for salg blir dem fort dyre vertfall. Er jo rimelig greit utstyrt bil og(soltak, msport, xenon, skinn memory seter osv)

 

Hvor står det kanaler må sveises?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såklart vet jeg at kompressoren ikke er godkjent, men de som ønsker slik kompressor bryr seg ikke særlig stort om den er godkjent eller ikke.

 

Skjønner jo at du ikke er typen til å kjøpe sånn bil, men er faktisk kompressorkit til 60k på den bilen der :P Diffen og koster rundt 20k(om ikke mer) Er nok ikke billig eksosen heller.

 

Skal du kjøpe det til en 328i coupe sånn ellers som ligger for salg blir dem fort dyre vertfall. Er jo rimelig greit utstyrt bil og(soltak, msport, xenon, skinn memory seter osv)

 

Hvor står det kanaler må sveises?

 

"Er noe rust på bilen, på hjulbuene bak og på kanalene framme."

 

Står på andre linjen. :D

 

Kan like godt kjøpe en god utstyrt 320 med riktig farge kombo med vraka motor og sette inni en 330 for billigere penge en det som er oppsatt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så visst det er rust på en bil må det sveises?  Ja det var nytt for meg vertfall :)

 

 

Så du mener det er billigere å kjøpe en 320i til 70-120k og sette i motor til 10k, understell til x antall kroner, styre med startsperre, kompressorkit til 60k, samt ørten timer med motorbytte/understell og dill? Og ende opp med en bil som vertfall ikke er lovlig.

 

Her er det snakk om en dags skruing for å få motoren i original stand(ta av kompressor)

 

Riktig fargekombo er nå rimelig individuelt, sølv metallic utvendig og svart skinn inni er en fin combo syns nå jeg. Sær er den ivertfall ikke, heller kjedelig isåfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så visst det er rust på en bil må det sveises?  Ja det var nytt for meg vertfall :)

 

 

Så du mener det er billigere å kjøpe en 320i til 70-120k og sette i motor til 10k, understell til x antall kroner, styre med startsperre, kompressorkit til 60k, samt ørten timer med motorbytte/understell og dill? Og ende opp med en bil som vertfall ikke er lovlig.

 

Her er det snakk om en dags skruing for å få motoren i original stand(ta av kompressor)

 

Riktig fargekombo er nå rimelig individuelt, sølv metallic utvendig og svart skinn inni er en fin combo syns nå jeg. Sær er den ivertfall ikke, heller kjedelig isåfall.

 

"med vraka motor"

Du får biler med bra utstyr til 20-30k, bytte motor for 10k, kjøpe noe billig brukt understell og flashe ews. Du får iallefall ikke godkjent med kompressor på den bilen på finn.

Får du papirer på motoren du kjøper så er alt i boks allerede. Kompressor kan du alltid montere etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri sett noe billig pen coupe med sekser jeg vertfall.

Snakker ikke om å godkjenne kompressor, sier det er mye mindre operasjon å sette på org innsug enn å ta fullstendig motorbytte. Går vell muligens å bare ta av reima på pressa og så er den faktisk ikke trimma lenger (vet ikke om motoren puster så fint da men)

Det du snakker om er jo totalombygging av en bil. Den her er jo ferdig bil med bra(dyyre) oppgraderinger og er faktisk original 2.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet får du den ikke godkjent med kompressor - og du skal være veldig heldig om det ikke blir reagert på så lenge du ikke kjenner mekanikeren.

I tillegg er det ulovlig trim, med de konsekvenser det får ved et eventuelt forsikringsoppgjør - og OM du får det godkjent, så skal du forsikre en BMW med 320 hester. Det blir billig :P

 

Det er ikke "litt smårust" når kanalene må sveises, og det er heller ingen bilder som beskriver rust eller interiør.

Eksakt hvor i annonsen står det at kanalene må skiftes eller sveises?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke et problem å få den eu-godkjent med skrukompressor. Kan ikke se at den er kompressormatet vis man fjerner ESS TUNING fra innsuget.

Kjøp gjerne E46 compact vifte-deksel også, så dekker den til reimhjulet på pressen. Og jeg er 100% enig med Mattae her, MYE bil for pengene.

Det er vel TS2 kittet som er montert siden den har 320hk. Koster 45k+ montering. Quaife-diff koster en vanlig månedslønn i seg selv. Og det at han skriver det er litt rust her og der er vel bare for å være helt ærlig. Alle E46 har litt rust rundt omkring. Spesielt framskjermer og øvre del av kanalen opp mot døren, samt bakluke og gjerne a- og c-stolpen. Hadde mye heller kjøpt denne og brukt en kveld på demontering av kompressor vis det skulle være nødvendig enn å kjøpe en 320 med vraka motor og bygget om til 330. 330-motor koster heller ikke 10k, men heller 22-25k. Også må det byttes bremser foran og bak, samt større stabstag.

 

Hadde jeg ikke hatt en sølvfarget E46 330ci fra før hadde denne glatt funnet veien hjem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...