Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

VW Up! Er omtrent like spennende som en vaskemaskin fra elkjøp…  jeg har noe lignende, men fullstendig uinteressant for et bilforum...

Synes egentelig at Up har ett småartig konsept, ganske rommelig også til å være så liten. Men noe videre pen er den jo ikke akkruat men den er jo back to basic og det kan jeg forstå at mange liker :) Mener du at din bil ikke er interessant for ett bilforum, eller har du flere biler enn M3en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en forhjulsdreven hvitevare med tosifret antall hester, og ikke en BMW. Da har den av liten interesse for dette forumet.

Jeg er her for å snakke BMW,  om alle skulle komme hit og småprate om sin Toyota Corolla 1.4 så hadde forumet blitt rimelig forurenset.

Det er mye porsche og mercedesprat her som det er, ( for mye etter min mening) - om alle skulle begynne å dra inn jobb og konebiler her også så blir det langt mellom de interessante postene ;)

 

Det finnes egnede fora for andre bilmerker om man ønsker å skrive om de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge og USA er vel omtrent de to landene i verden der små biler som f.eks VW Up! ikke er populære. Spesielt sydover i Europa er disse bilene enormt etterspurte av flere årsaker. De er morsomme å kjøre, relativt billige og har et lavt verditap (mest fordi det er begrenset hvor mye de kan falle i verdi) og de er for veldig mange alt hva de trenger i forhold til det behovet en bil skal løse.

 

Jeg har hatt flere småbiler... Peugeot 205 (to stykker), Peugeot 106, VW Boble og en Ford Fiesta. Jeg har også hatt temmelig mange litt større biler, men stadig relativt små... Porsche 911, Porsche 924, Porsche 944, BMW E30 320i, Mercedes-Benz W201, Mazda MX-5 Miata, Peugeot 306, Peugeot 405, BMW E36 323i og BMW E46 318d Touring. Jeg liker små biler og Up' en er faktisk en av de beste jeg har hatt. Den er mye, mye bedre enn mange tror at den er... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en forhjulsdreven hvitevare med tosifret antall hester, og ikke en BMW. Da har den av liten interesse for dette forumet.

Jeg er her for å snakke BMW,  om alle skulle komme hit og småprate om sin Toyota Corolla 1.4 så hadde forumet blitt rimelig forurenset.

Det er mye porsche og mercedesprat her som det er, ( for mye etter min mening) - om alle skulle begynne å dra inn jobb og konebiler her også så blir det langt mellom de interessante postene ;)

 

Det finnes egnede fora for andre bilmerker om man ønsker å skrive om de.

Jeg tror ikke du helt har skjønt essensen i denne tråden. Dette har aldri vært en "diskuter BMW-annonser på finn.no" tråd, men en "diskuter interessante biler som ligger til salgs på finn.no" tråd.

 

 

Kunne forøvrig tenkt meg en Fiesta eller Focus med 1,0 Ecoboost motor, har skjønt at de er svært morsomme å kjøre (både bilen og turtallvennlig motor med frisk lyd).

Favorittsmåbilen er Fiat Panda 100hp, ganske gøy at en så oppnåelig og ellers dønn kjedelig bil får masse skryt i pressen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Små biler er sjarmernde og gir mye fartsfølelse selv ved moderate hastigheter. Av dagens småbiler må jeg sy den nye Ford Fiesta med 1.0 liter Turbo med 125 hk hadde vært tøft å ha =) rundt 180 000 for en splitter ny en på finn.no

Di motora må få det rimelig hardt. Spent på om dem går 300 000km

Sent from space using Tapatalk -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thomaz: Hvorfor skal den gå 300000 Km? Jeg tipper nye og strengere miljøkrav blir innført innen bilen har kjørt så langt og da er den klar for å bli resirkulert til en ny bil. Dette er fremtiden når det gjelder biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thomaz: Hvorfor skal den gå 300000 Km? Jeg tipper nye og strengere miljøkrav blir innført innen bilen har kjørt så langt og de er den klar for å bli resirkulert til en ny bil. Dette er fremtiden når det gjelder biler.

 

Helt sant det, Fredrik. Ingenting i dag er laget for å gå 300 000 dessverre. Det må kostes på astronomiske summer før du kommer dit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Små biler er sjarmernde og gir mye fartsfølelse selv ved moderate hastigheter. Av dagens småbiler må jeg sy den nye Ford Fiesta med 1.0 liter Turbo med 125 hk hadde vært tøft å ha =) rundt 180 000 for en splitter ny en på finn.no

 

Helt enig, dette er en artig liten "lomme GTI" Tøffe er dem også hvis man velger den i en sprek farge og sportspakke (vet ikke hva Ford kaller sportspakkene sine)

Di motora må få det rimelig hardt. Spent på om dem går 300 000km

  

Ting er ikke laget for å vare lengere og det irriterer meg....

Jeg har skjønt essensen, svaret var et lite svar til Fredrik 90 ang. andre biler enn M3 som forumbrukerne eier.

Så litt på siden av tråden.

Tipper du har en Fiat Punto :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...