Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

Det er overhodet ikke meningen å skremme vekk potensielle kjøpere, de som eventuelt kjøper denne bilen vet hva de vil ha :) Jeg synser bare her ;)

Mye å ta tak i Merruche? Du å de småflåsete innleggene dine :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noe håndfast bevis på at den vil koste 20-30tusen Merruche? Uansett hva alternativ fortolling vil koste, så MÅ den vanlige engangsavgiften innbetales FØR man søker om alternativ. Denne kan slå BEGGE veier... Her hadde fraktisk fredrik90 ett mer korrekt innlegg enn det tullet du kommer med.

 

Om fredrik90 skremmer bort potensielle kunder så er ikke de personene potensielle kunder uansett... Den som er interessert gjør undersøkelser selv og tar direkte kontakt med selger og ikke fredrik90....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge kalkulatoren på mobile24.no havner en 2001 E39 540i med 133 000km på ca. 46 000,- i avgifter med alternativ beregning (da er moms trukket fra den totale avgiften). Ergo er ikke 75k noen upris for en uregistrert dersom tilstanden er slik bildene tilsier, og at man naturligvis liker det litt spenstige material/fargevalget innvendig. :smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er den reg. i 2001? Har en del å si da de rekner CO2 utslipp istedet.

 

Men når det er sagt tror jeg avgiften ligger på ca 60 lapper på alternativ.

 

20-30 stemmer mer med en 96-98 modell som har gått langt.

 

Bilen er så vidt jeg vet en 2000 modell registrert i 2001. For biler registrert etter 01.01.2001 så regnes også CO2 avgift om jeg ikke tar veldig feil :)

 

I følge kalkulatoren på mobile24.no havner en 2001 E39 540i med 133 000km på ca. 46 000,- i avgifter med alternativ beregning (da er moms trukket fra den totale avgiften). Ergo er ikke 75k noen upris for en uregistrert dersom tilstanden er slik bildene tilsier, og at man naturligvis liker det litt spenstige material/fargevalget innvendig. :smile:

 

Kan man sjekke alternativ avgift på mobile24 igjen nå?

 

Med en avgift på ca 50 000 kr så begynner det jo å likne noe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har betalt for det. Så hvis du har en spesifikk bil du ønsker at jeg skal sjekke alternativ beregning på, er det bare å sende en PM. :smile:

En e61 msport 525d/530d lci vil komme på sånn ca totalt om man importerer?:-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har betalt for det. Så hvis du har en spesifikk bil du ønsker at jeg skal sjekke alternativ beregning på, er det bare å sende en PM. :smile:

Skriv hva en e46 m3 vil koste da! :D 2002 mod. Evt. En 2005 mod. Er vel gjerne ikke noe å hente der?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noe håndfast bevis på at den vil koste 20-30tusen Merruche? Uansett hva alternativ fortolling vil koste, så MÅ den vanlige engangsavgiften innbetales FØR man søker om alternativ. Denne kan slå BEGGE veier... Her hadde fraktisk fredrik90 ett mer korrekt innlegg enn det tullet du kommer med.

Om fredrik90 skremmer bort potensielle kunder så er ikke de personene potensielle kunder uansett... Den som er interessert gjør undersøkelser selv og tar direkte kontakt med selger og ikke fredrik90....

Jeg har tilgang til toll-listene for både historisk nypris samt listepris brukt Wicky, så jeg sitter med håndfaste bevis ja. Alle som vil kan enten ta seg en spasertur ned til tollkontoret og se selv, eller betale en liten sum for tilgang til listene.

Selvfølgelig må alminnelig engangsavgift betales inn først for så å søke alternativ fortolling, det vet jo alle så skjønner ikke hvorfor du gjør et poeng ut av det. Unntaket er forhandlere som har toll-kreditt. Men du får jo igjen pengene, så skjønner ikke hva du vil frem til. Du må legge ut noen uker ja?

Den kan ikke slå begge veier på en hauggammal 540 nei, det er feil og det vet du også. Gamle tyskerbrakker med skarpt verditap kommer uten unntak mye heldigere ut på alternativ - og igjen - det er bare å gå inn og sjekke listepris brukt på forhånd, så kan du omtrent på krona regne ut hva alternativ vil komme på. Det er bare biler med HØY bruktverdi som feks 993, 964 RS, div ferrarier osv som kommer uheldigere ut på alternativ fortolling.

Nei fredrik sin innlegg var ikke korrekt, men han reddet seg inn ved å nevne alternativ på slutten, dog ikke før han presenterte et serviettmatte-regnestykke som vel skremte bort de fleste interessenter i mils omkrets ;)

Endret av Sjøbuse
Fjernet navn.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge kalkulatoren på mobile24.no havner en 2001 E39 540i med 133 000km på ca. 46 000,- i avgifter med alternativ beregning (da er moms trukket fra den totale avgiften). Ergo er ikke 75k noen upris for en uregistrert dersom tilstanden er slik bildene tilsier, og at man naturligvis liker det litt spenstige material/fargevalget innvendig. :smile:

Mobile24.no stemmer sjelden. Regn ut selv er mitt tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til. Med omleggingene av avgiftene ved nyttår så er det endel biler som har blitt ganske mye billigere over natta, både med tanke på bruktverdi her i landet samt import, og følgelig også alternativ fortolling.

Var vel endel E46 M3 og E39 M5 eiere som ble noen kroner fattigere på papiret 1.1.2014 ;)

 

Det er ikke så mange 2014 vedtak som ligger synlige, men 2013 vedtak ligger nok endel høyere enn det nye alt.beregninger vil ligge på om man tar inn nå. 

En 2000 modell 540i vil nok ligge på mellom 0.06 og 0.10 et sted tenker jeg…..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei fredrik sin innlegg var ikke korrekt, men han reddet seg inn ved å nevne alternativ på slutten, dog ikke før han presenterte et serviettmatte-regnestykke som vel skremte bort de fleste interessenter i mils omkrets ;)

Da må du forklare hva som ikke var korrekt i stede for å komme med en drøss flåsete fraser. Jeg fulgte kun kalkulatoren på Toll.no og ikke annet, om jeg har brukt den feil så må du forklare hva!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du forklare hva som ikke var korrekt i stede for å komme med en drøss flåsete fraser. Jeg fulgte kun kalkulatoren på Toll.no og ikke annet, om jeg har brukt den feil så må du forklare hva!

 

Igjen - alle slike biler tas inn på ALTERNATIV, så om du ikke har filla peiling på hvordan den kommer ut der, er det bedre å ikke si noe enn å gulpe opp et regnestykke som ingen benytter seg av ved import av slike biler uansett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   2 medlemmer

×
×
  • Opprett ny...