Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

Du kan jo være heldig, men du kan jo også være meget uheldig ;) Motorene skal jo være greit, bortsett fra turbo som ryker og problemer med EGR, men turboen er jo sikkert skiftet på den km standen.

Eneste problemet jeg ser er at den kan bli vanskelig og selge en gang... Tenk når den passerer 400.000 km...

Ville heller lagt litt mer penger i det og kjøpt noe sånt som dette:

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=41189023

Samme utstyr og alt, bare fetere interiør og nesten kjørt en 3. del. M-sport fangere kan ettermonteres om det er et must vet du ;)

Får vel litt penger for kompressor-trallen din tenker jeg. Blir fornufts biler på diesel på hele vennekretsen nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også være lite bil for pengene. Hadde du vært villig til å satse over 100.000,- av dine egne penger på en såpass uprøvd bil når det kommer til km.stand? Jeg vet jeg hadde vært skeptisk, men noen må vel være forsøkskanin.

Prøver ikke å være negativ her, men med såpass høy km.stand kan fort alvorlige komponenter ryke på rappen. Det er en grunn til at de fleste biler som brukes i næring byttes ut rundt denne km.standen. Det blir mer og mer sjansespill.

Men klart om bilen går knirkefritt de neste 5-6 årene så har man jo gjort et kupp :)

For å redigere meg selv litt:

Jeg tror det er lurere økonomisk sett å legge 40.000 ekstra på bordet og handle den jeg linket til, både med tanke på videresalg og driftskostnader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg vet ikke, det er du som spør :P

Hadde ikke selv kjøpt denne bilen, men som jeg sa så KAN det være mye bil for pengene. Man får automatisk en stor risiko på kjøpet når man kjøper bruktbil som har gått så langt, når dette er sagt så er E9x svært driftsikre og solide biler :) Man kan kjøpe verre biler med lang kilometerstand.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, sant som du sier at e9x er driftsikre biler og sikkert ikke den verste bilen å handle med lang km.stand. Det jeg mener er at denne bilen er såpass ny at man blir forsøkskanin. En ting er gamle tyske biler med jernblokk under panseret hvor man kjapt kan finne ut at disse bilene virkelig tåler lang km.stand. En annen ting er en såpass ny bil som e9x, hvor man vandrer litt i det ukjente.

Ryker turbo, dyser, DPF kan det fort være surt og sitte med kostnaden. For man må huske på at man gjerne må beholde bilen en stund med en slik km.stand. Det er ikke gøy å koste på en bil masse penger i slitedeler om man vet blir ekstremt vanskelig å selge igjen.

Julian får selv bestemme om det er verdt risikoen tenker jeg. Han er ikke helt ukjent BMW med høy km.stand :mrgreen: Skru kan han også, så er vel ikke den verste kjøperen til den aktuelle bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok ikke den, men tenkte nå bare å lufte tankene litt.. ;)

Faren er stor for at det blir en FL E46 330DT.. :) Er jo blitt så latterlig billige for tiden.

Noen som vet om preface 330d-motoren er noe? De er jo helt sinnsykt billige. Mellom 100-120k kr.. :)

EDIT: Denne her så jo pen ut?

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=41291893

Ikke feil med manuell heller, lett å hente ut noe gamp av disse.. ;)

Rett farge, med m-pakke osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   2 medlemmer

×
×
  • Opprett ny...