Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

Jepp :) Håper alt går etter planen så den bilen havner hos meg. Om ikke skal det uannsett bli en E38 740 facelift med tiden :)

Tror nok denne er ganske bra. Snakket med selger for et par dager siden selv. Og han fortalte en del som er gjort med den. Har jo snakket med han før og fått høre mye som er byttet. Men har vel blitt gjort mer siden sist. Blitt bytta mye på den fra en E38 individual. Bilen jeg har skulle som sagt ha vært delebil for denne bilen. Men ble solgt istede. De virker til å være veldig trygge å handle bil av. Jeg oppdaget at min radiator var sprekkt dagen etter jeg henta bilen min. Ca 1 uke senere kom han til Fredrikstad med ny radiator til meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som er på utkikk etter Tahoe?

Har en som er C1 regga, men de kan nå nedregistreres til kl B for ca 5000kr.

Det som trengs er et dokument som bestilles på nett, og å bytte fjærer bak. Kontrollen må tas hos BT på Risløkka.

EU godkjent nå i november.

 

Som B registrert vil den også stige i verdi...

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=45412966&editAd=true

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som er på utkikk etter Tahoe?

Har en som er C1 regga, men de kan nå nedregistreres til kl B for ca 5000kr.

Det som trengs er et dokument som bestilles på nett, og å bytte fjærer bak. Kontrollen må tas hos BT på Risløkka.

EU godkjent nå i november.

 

Som B registrert vil den også stige i verdi...

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=45412966&editAd=true

  

Bergheim gjør hele jobben med papirer og alt for rett over 10 000,-, bare levere inn bil og hente den ut som personbil :) Likevel verd pengene synes jeg når man tenker på hvor mye bil man får for.

Den 760 er overprisa syns jeg..Ligger en facelift 760Li til samme prisen på finn...

 

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=44896191

Helt enig, dette er alt for dyrt. Greit nok at det er en 760I og toppmodellen, men dette er ikke noe samlerobiekt ennå og begynner å bli en gammel bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bergheim tar blodpris. 17.000 hvis baksetene er i, og 20.000 hvis de må sette de inn.. Var ihvertfall de prisene de tok før det gikk ann for den vanlige mannen i gata å nedregistrere selv.

Bedre å bestille papirer og fjærer selv da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bergheim tar blodpris. 17.000 hvis baksetene er i, og 20.000 hvis de må sette de inn.. Var ihvertfall de prisene de tok før det gikk ann for den vanlige mannen i gata å nedregistrere selv.

Bedre å bestille papirer og fjærer selv da :)

Jeg var i kontakt med dem for noen måneder siden ang en 2003 modell C1 registrert Tahoe jeg hadde for hånden, hvis jeg hadde baksetene selv så skulle det koste mellom 10 og 11 000 kr. Var iallfall det jeg fikk beskjed om :) Samme prisen forøvrig for Suburban og Avalanche også....

Men er man fingernem så er det jo penger spart, penger man kan bruke på bensin ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  

Bergheim gjør hele jobben med papirer og alt for rett over 10 000,-, bare levere inn bil og hente den ut som personbil :) Likevel verd pengene synes jeg når man tenker på hvor mye bil man får for.

Helt enig, dette er alt for dyrt. Greit nok at det er en 760I og toppmodellen, men dette er ikke noe samlerobiekt ennå og begynner å bli en gammel bil.

 

 

Nettop...greit nok den ene er eid av en entusiast og har bra utstyr etc...Men den er kjørt mer...og er eldre... Den sorte er lang version, mer utstyr og riktig fargekombo samt facelift.... 760 er vanskelig å selge fra før så disse to blir nok stående en stund...

 

Er det bare 10k for å bygge om en tahoe? men..må man da fremdeles betale lastebilpris i bommen? Både jeg og kona har alltid hatt lyst på en slik stor tahoe/suburban med sota ruter og store originale felger... kanskje det hadde vært noe istedet for sjuern...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare 10k for å bygge om en tahoe? men..må man da fremdeles betale lastebilpris i bommen? Både jeg og kona har alltid hatt lyst på en slik stor tahoe/suburban med sota ruter og store originale felger... kanskje det hadde vært noe istedet for sjuern...

Det var prisene de ga meg iallfall, kanskje de har satt opp prisen nå nylig etter at reglene ble endret og åpenbart flere kommer til å nedregge disse bilene. Bergheim Auto er jo kjent for å være dyre og sleipe som fy...

Når bilen nedregistreres så er den en vanlig Kl B personbil med vanlige bilpriser i bommene og EU kontroll hvert andre år. Dette begynner å bli seriøst mye bil, plass og motor for pengene. Kjøp en strøken lett lastebil for 140 000 kr, fra og med 2003 så får man 299 hesters motoren, finere interiør, bedre seter som er mer slitesterke seter da sideputa som er en svakhet på disse bilene. Bygg bilen om og du har en konge familiebil med firehjulstrekk, sikker som en tanks, masse plass, V8er og med LPG gass så er den like billig å kjøre per mil som en dieselbil. Har flere kompiser med disse bilene og jeg blir pokker så misunnelig når de sitter og bestiller originaldeler på nett som nesten ikke koster noen ting. "Dugg i lyktene? Da kjøper man bare nye" ;)

Jeg er ikke i tvil når jeg får barn, må bare vente til siste generasjon Tahoe bil 10 år. Synes den er bra grom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17-20.000 tok de hvertfal før for å regge ned til kl B.

Så er mulig de har senka det til 10.000 nå som det er mulig for alle å regge ned på egenhånd.

 

Tidligere var det kun Bergheim som kunne gjøre dette, så da kunne de naturligvis ta seg i overkant godt betalt.

Men som sagt, nå kan man gjøre dette selv, hjemme.. Eneste "ombygginga" som kreves er bytte av fjærer bak.

 

Dokumentet bestiller en på nett.. Det koster 195 Euro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   2 medlemmer

×
×
  • Opprett ny...