Gå til innhold

Julian's E38 740ia

Julianv
 Share

Anbefalte innlegg

jeg har denne

http://www.gromaudio.com/store/usb_adapters/bmw_mini_98-06_usb_bluetooth_android_ipod_car_kit_-_behind_the_radio.html

+ dette kabelsettet som jeg loddet innpå cd veksler systemet

http://www.gromaudio.com/store/grom_accessories/bmw_grom_to_cd_changer_port_oem_harness.html

orginalt hadde jeg liten navi skjerm og gamle typen radio modul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er og en mulighet, men ifølge grom, så er det like kabler på navi og ikke navi..

mener jeg fant ut at jeg har p-bus, da jeg mangler en spes kabel på cd veksleren, for jeg kunne ikke bruke nyere cd veksler, type 99->

min forrige e38 uten navi hadde forsterker baki, men denne ble byttet ut og lydfølelsen økte betraktelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loddet du deg inn bak eller foran? :)

Har muligens funnet en grei løsning, kan lodde meg inn på AM-delen av anlegget med AUX. 

Tror det blir enkleste løsning for øyeblikket. Liker det litt for godt orginalt altså :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, true.. :lol:

Idag har jeg prøvd meg litt fram med originale kassett-spilleren og loddet for å få AUX. Første forsøk lyd kun en side, andre forsøk lyd begge sider men kun diskant, tredje forsøk kun mellomtone og siste forsøk køddet vi til noe så ingen lyd :lol:

Da blir det ferdig overhalt og modifisert enhet fra eBay.. :) Gotta keep it clean!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være skummelt å lodde :P Som med ABS hjernen. Fikser det som er defekt, men ødelegger noe annet. Loddet også motoren for setejustering, men det funket dårlig.

Skulle støvsuge, så tok setet helt bak. Det var brudd i 4 kabler, så de hang så vidt i noen tråder, dvs helt til jeg flyttet setet. Åpnet motoren for å lodde på nye kabler, noe som gikk veldig fint, men det var noen fjærbelastede magneter inni med spolen, og de fjærene spratt ut. På terrassen. Haha. Føk mellom plankene :( Nå er setet helt bak, og måtte løfte det helt opp og vinkle seteputen, slik at jeg nådde pedalene. Føles som en SUV nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja viktig å ha noe å gjøre på :P

Lodding er noe dritt! fikk heldigvis hjelp av en kompis som er flinkere enn meg, men det var så jævlig små saker inni der at det var umulig å få helt fint. Nå har jeg forresten FM på venstre siden i bilen og kassett i høyre siden av bilen når jeg hører på kassett(som heldigvis aldri inntreffer) :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...