Gå til innhold

Min Orginale BMW E36 M3 3.2.


thomaleo
 Share

Anbefalte innlegg

47 minutter siden, Skulebollen skrev:

Var jo faktisk endel rust på denne 😮 Jeg har nok hatt flaks med min, der har jeg enda ikke funnet en brun flekk utenom batterikasse som hadde noe smått med overflaterust. Men blir nok bra etter x antall timer :)  flott og se du går grundig til verks og demonterer skjikkelig vertfall :)

Bilen kler også oz hjulene utrolig bra!

er desverre en del rust, og jeg vet om mer under bakhjulsstillinga. men har enda ikke funnet hull og det er jeg veldig glad for :)

skal nok få bilen bra igjen! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, BjornarHS skrev:

Greit å få tatt slik rust før det forverrer seg! 

Den delen du lurer på hva er, er feste til varseltrekant, du trykker den frem i holderen, så opp på lykte dekselet, slik:

IMG_0806.jpg

 

 

ahaaa! takker så mye! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fått med meg at denne har fått tråd her. har gått forbi denne bilen på vei til jobb hver dag i mange år. kjenner han som er første eier av den. var en Dyrlege fra Gjøvik som kjøpte denne når den var ny. hadde den i mange år, ble brukt hver dag til og fra jobb husker jeg.  Sulland Gjøvik tok denne i innbytte mot en av de første E92 M3ene som kom til landet husker jeg. Husker jeg så denne på bud i år. ikke sett den på mange år etter den ble solgt herifra :)

Godt og se den blir tatt vare på! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, carlhaakon skrev:

Ikke fått med meg at denne har fått tråd her. har gått forbi denne bilen på vei til jobb hver dag i mange år. kjenner han som er første eier av den. var en Dyrlege fra Gjøvik som kjøpte denne når den var ny. hadde den i mange år, ble brukt hver dag til og fra jobb husker jeg.  Sulland Gjøvik tok denne i innbytte mot en av de første E92 M3ene som kom til landet husker jeg. Husker jeg så denne på bud i år. ikke sett den på mange år etter den ble solgt herifra :)

Godt og se den blir tatt vare på! :D

må rette litt på deg, det var en dyrlege fra gjøvik som eide den først i norge ja :) men regner med at den hadde en annen eier i utlandet før den ble importert i 1998 av tidligere nevnt dyrlege.

 takker for kommentaren og litt historie! :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, thomaleo skrev:

må rette litt på deg, det var en dyrlege fra gjøvik som eide den først i norge ja :) men regner med at den hadde en annen eier i utlandet før den ble importert i 1998 av tidligere nevnt dyrlege.

 takker for kommentaren og litt historie! :))

Det høres riktig ut. han hadde den i mange år i vertfall :) fikk du med vinterhjul på den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, carlhaakon skrev:

Det høres riktig ut. han hadde den i mange år i vertfall :) fikk du med vinterhjul på den?

nei fikk ikke med vinterhjul, ikke er det så nøye heller når den aldri skal brukes på vinterhalvåret i mitt eie ihvertfall :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer med ei lita oppdatering av demonteringa :)

fått ned varmeskjolda, eksosanlegget, skivene og kaliperene bak, stikkakslinger, mellomaksling og diff, begynt smått  på bensintanken

har laget meg handlekurv på gs til 16000 nå, med deler som skal byttes iløpet av restaureringa

+ 6500 ca i deler til diffen når den skal takes, lager, pakninger og lamellene(oppgradering til 40%)

tror jeg bøyde vekk navet på ene siden når jeg dreiv å kødda med ene stikkakslingen (satt som F på venstre sida) så bytter disse på begge sidene+ hjullager selvfølgelig

ene abs sensoren gikk med i demonteringa så her blir det bestilt begge bak ny da jeg regner med at den sitter like fast på andre sida

bremsekaliperene både framme og bak skal få seg en gjennomgang i år tenkte jeg, ligger også repsett på alle 4 inni de 16 tusnene

 

noe jeg sliter med er å bestemme meg for farge, hva som skal være hvilken farge

har bestemt meg for at bremsekaliperene skal være svart, fargen er innkjøpt så :)

og chassiet skal bli svart, spørs bare hvilke understellsdeler som skal bli technoviolett eller om man skal ta absolutt alt helsvart

sitter også å vurderer eloksering av alle boltene

har også bestilt meg brunox i dag, blir vel til å begynne på kanalene når denne kommer

DSC_0001.JPG

DSC_0002.JPG

DSC_0004.JPG

DSC_0005.JPG

DSC_0006.JPG

DSC_0007.JPG

DSC_0008.JPG

DSC_0009.JPG

DSC_0010.JPG

DSC_0011.JPG

Endret av thomaleo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Skulebollen skrev:

Oppgradering av diff? Hva legger du i dette? Synes min sperrer mer enn nok når det "trengs" jeg? Har aldri opplevd "enhjulspinn"

 

Ellers lover jo dette meget bra :) Blir artig og følge med i vinter

det jeg legger i oppgradering er hovedsaklig øking fra 25% til 40% brems på den, da min av og til finner ut at den ikke skal sperre og drar bare på ett hjul
JA det hadde sikkert blitt gull som nytt hvis jeg satt inn nye orginal lameller, men arti og prøve noe nytt også :) (var ikke store prisforskjellen)
når jeg sier oppgradering utenom det så innebærer det overhaling, bytte alle lagere og pakninger, da man kan tydelig se på ene bildet mitt her at den svetter olje. 

alt dette kommer nok ikke til å skje før slutten av vinteren (kansje tilåmed neste år), da jeg prioriterer den til slutt :)

Endret av thomaleo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du gjøre noe med farger må du enten ha karosseri technoviolett under, og resten sort. - Eller noen stag osv i typ baby blue, som harmonerer bra med technoviolett.

Spør du meg er det sjelden bilens nøyaktige farge, eller generelt alt annet enn flate farger har noe å gjøre på bærearmer, diff og andre løse komponenter.

Smaken som baken, og tror uansett denne bilen har et godt liv i dine hender :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...