Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Sachs 618 trykkplate passer på mitt svinghjul vell? Kan prøve standard lamell først. Men 6puck uten fjærer holder til effekten.

Husker ikke om det er 228mm på tds eller 240mm, mest sannsynlig 228mm[emoji4]

Har villet styrt unna 6puck sinter. Dobbeltmasse svinghjulet er ikke beregnet for det[emoji12]

Hadde 6puck sinter på m535'n min og syns det ble slitsomt å kjøre med, skriking ved start og napping[emoji14]

Hadde heller kjøpt orginal lamell og kraftigere trykkplate[emoji4]

Sent from my iPad using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft prosjekt! Har du noen gang målt baktrykket ved bruk av den eksosbremsen der? :D

Kan mye heller anbefale deg en wg turbo på forkammerdiesel...VNT er laget for CR motorer med mye elektronisk styring desverre:(

På min e46 330xd hadde jeg 3bar mottrykk i eksos og 0.5 i innsug ved cruising på motorvei med slik turbo du har nå! (litt av grunnen til det trykket er nok motorstyringen) men likevell...

Endret av EDH_Performance
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jo takk :) leste igjennom et parr ganget og forsto ikke helt hva du mente med eksosbremsen der? Trur jeg har lite med motstand i eksosen når jeg har 3" ifra turboen. Hadde jeg hatt orginal eksos så ville det gått til helvette igjenom tiden og selfølgelig ikke bra for diesel motorer. Jeg valgte heller vnt turbo en kulelager turbo fordi ingen som jeg veit om har gjort det på e34 tds ;) jeg har ladetrykk ifra tomgang og det har ikke! Vanelig turboer ;) uansett ikke for og skryte men jeg dreit i all elektronink og bygde om til strykkstyrt wastegate som styrer vnt turboen og funker fjell:)

Hvorfor ambefale kulelager turbo på forkammer diesel da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jo takk :) leste igjennom et parr ganget og forsto ikke helt hva du mente med eksosbremsen der? Trur jeg har lite med motstand i eksosen når jeg har 3" ifra turboen. Hadde jeg hatt orginal eksos så ville det gått til helvette igjenom tiden og selfølgelig ikke bra for diesel motorer. Jeg valgte heller vnt turbo en kulelager turbo fordi ingen som jeg veit om har gjort det på e34 tds ;) jeg har ladetrykk ifra tomgang og det har ikke! Vanelig turboer ;) uansett ikke for og skryte men jeg dreit i all elektronink og bygde om til strykkstyrt wastegate som styrer vnt turboen og funker fjell:)

Hvorfor ambefale kulelager turbo på forkammer diesel da? :)

Hehe, når jeg mener baktrykk mener jeg imellom topp og turbo:) Altså trykket i eksosmanifolden? 

3" etter turboen er bra! 

 

"Jeg valgte heller vnt turbo en kulelager turbo fordi ingen som jeg veit om har gjort det på e34 tds"

Mener du at den har vnt og kulelager denne du har montert? (Mener å ha lest at kun mb 350cdi som har vnt kulelager, men kan ta feil)

 

Jeg anbefaler en vanlig wastegate turbo...VNT mekanismen blir fort en brems på en forkammerdiesel :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2260en er trang men funker greitt på tds,mindre baktrykk med større turbinhus = puster bedre.

lag ein hybrid :) 2556 turbinhus med 2260 kompressor :)

 

EDH. målte du baktrykket på fullt øs?

 

"Jeg valgte heller vnt turbo en kulelager turbo fordi ingen som jeg veit om har gjort det på e34 tds"

gjorde dette før 4 år siden :)

 

M57 i den nå :)

Endret av capri-rs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså.

 

En turbo vet ikke antall sylindre, ventiler, utforming av forbrenningskammer, IDI, DI, etc. Det eneste den forstår er "gass flow".

En VNT turbo er, som produsentene påstår, "mer effektiv"

Produsentene har dog elegant utelatt å nevne at den har lavere _peak_ effektivitet. Så for max peak effekt, er det god gammledags turbo med fast geometri som gjelder.

 

En VNT turbo har derfor ikke betydelig høyere mottrykk (med andre ord, en VNT turbo krever ikke betydelug mer "drivtrykk") for å produsere det samme som en med fast geometri.

En VNT turbo vil dog kunne gi høyere mottrykk når du går utenfor virkeområde (på samme måte som når en WG ikke greier å svelge unna). Videre vil VNT oppføre seg noe annerledes når drivtrykket øker utenfor det som er effektivt (som en generell regel vil den produsere mindre, i motsetning til WG som bare vil fortsette).

 

Trykkregulering av VNT (altså "direkte") lar seg gjøre, men vil skade BSFC da den vil ligge med for høyt ladetrykk på lett last. Det er gode grunner til at man ikke valgte å gå for trykkjustering slik fra fabrikanten sin side.  GTA2260V turboen som trådstarter har bygd om har kun gammel opplagring, og som EDH er inne på har de aldri eksistert med kulelagre (de helt siste generasjonene gjør det, vi er nå på GTD).

 

Å måle baktrykk på en VNT turbo har lite for seg om man ikke samtidig har kontroll på hvilke rutiner ECU holder på med. Mulgiheten til å øke mottrykk er en funksjon som er lagt inn med god grunn. Basic EDC15/16.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...