Gå til innhold

Min F10 550ix , Selges


bmwZ
 Share

Anbefalte innlegg

Spennende dette, gleder meg til å se forandringen. Du gikk ikke for det nye LCI-rattet nå som du først skulle bytte da? Blir bra med annen girvelger også, den som er standard er litt klumpete å se på. Regner med det blir litt bilder og greier av ombyggingsprosessen. M5-front (samt fremskjermer) er noe jeg også kanskje kunne tenke meg om et par år, den dagen fronten likevel må lakkes opp grunnet steinsprut. Men litt engstelig for at skjermen skal bli for brede, så en må space noe voldsomt for å få felgen ut i kanten. Så blir spennende å se hvordan det blir seende ut på din.

Ville for øvrig gått opp på 21" felger - 20" blir rett og slett for smått på en slik bil, hvertfall med den aggressive M5-stylingen ;)

Ja, burde egentlig valgt LCi, men kjøpte M5 rattet brukt. Ikke like lett å fa tak i 2014 M5 ratt brukt. Nytt koster det over 20k med airbag++ Sportsautomat girvelger er kanskje litt finere. Men ikke verdt 7-8 lapper når man kan kode sportsautomat på den jeg har nå (må bytte til dynamic drive knappene også). Ja, skjermene er litt bredere, men ikke M3 breie, så det burde gå bra☺

Har debattert 21"vs 20" mange ganger. 21" er finere på avstand, men har for lite gummi etter min smak når man kommer nærmere. Er redd den gode komforten blir ødelagt også. Velger man 20" med riktig design, kommer det til å bli pent og ryddig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått gjort litt med bilen idag. Trelistene er ikke etter min smak, så har tatt dem ut å splittet dem fra sølv/chrome bitene. Dette er gjort for å klargjøre dem for lakk. F10 er mulig å få originalt med sort metallic lister. Men fargen er for lys etter min mening, for mye sølv i metallicen. Så valget falt på en mørkere metallic farge fra Mercedes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre om dekselet i midtkonsollen var vanskelig å fjerne? Jeg har akkurat samme lister som deg i interiøret (som jeg synes er fint forøvrig) men i midtkonsollen er det så mye riper (umulig å komme til for å få polert sikkelig) at jeg skal kjøpe nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre om dekselet i midtkonsollen var vanskelig å fjerne? Jeg har akkurat samme lister som deg i interiøret (som jeg synes er fint forøvrig) men i midtkonsollen er det så mye riper (umulig å komme til for å få polert sikkelig) at jeg skal kjøpe nytt.

 

Det er jo klarlakk over treverket, så det går an å polere det. Får du det løst så er det ikke noe problem :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre om dekselet i midtkonsollen var vanskelig å fjerne? Jeg har akkurat samme lister som deg i interiøret (som jeg synes er fint forøvrig) men i midtkonsollen er det så mye riper (umulig å komme til for å få polert sikkelig) at jeg skal kjøpe nytt.

Midtkonsollen var overraskende enkel å ta ut. Festet med kun en skrue. Den sitter under dekselet rundt knappen til å åpne midtarmelenet. Er egentlig bare å dra opp hele panelet etter å løsnet skruen. Men dra i bakkant og koble fra ledninger hele veien. Så er den ute:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg for alvor i gang med M5 konverteringa :bounce:

Starter med å konvertere fronten først, selv om jeg har alle delene til bakenden også

Så har fått av kanalskjørtene, dette var ikke vanskelig. De skal erstattes med nye M5 kanalskjørter. Feste skruene til framskjermene sitter også under her. Så måtte ha dem av uansett.

20140929_185935_zpsntagxcr0.jpg

Etter å ha fått av fangeren, så demonterte jeg en hel del stag, luftkanaler, tåkelyspærer osv. Når de nye M5 lufkanalene skulle monteres, passet de ikke perfekt på venstre siden. Er nok en annen oljekjøler på M5. Så litt småkuting i plasten måtte til.

20140929_195935_zpss22m5vaw.jpg

Den store plastkassetten som står rundt radiatoren er helt annerledes på M5, dermed ville den ikke passet om jeg bestillte ny. Så igjen måtte det kuttes i plasten som er mot fanger. Her sitter også den aktive cruise kontroll radaren. Den får man ikke på M5, pga at det står enda en oljekjøler i den midtre åpningen i fanger. Så her må jeg kutte i gitteret til M5 fangeren når jeg skal montere den. Må også lage en feste brakett i bunn mot ett nytt M5 stag som er under betilling. Så ja, er ikke bolt on kit dette :smile:

20140929_185943_zpsfkedhviu.jpg

20140929_195940_zpsittrrckw.jpg

En liten test montering av fanger, ja den er brukt :smile:

Kan tydelig se at M5 skjermene er breiere enn standard fanger på bildet.

20140929_191614_zpslbq9schj.jpg

Så var det bare å demontere framskjermer og plast innerskjermer.

20140929_215315_zpspna32qk2.jpg

20140929_215301_zpsoitoksmy.jpg

Litt prøvemontering igjen, må si det blir annerledes :grin:

20140929_222603_zpstnkcpegg.jpg

20140929_222611_zpstmbxytir.jpg

En annen ting jeg la merke til, var at ledningsnettet til sideblinklysene var for korte til å nå opp på M5 blinklysene, så måtte lodde litt og skjøte dem. Samtidig krysset jeg kablene, dette gjorde at Led blinklysa fra M5 fungerte med samme kontakt som originalt.

20141003_182551_zps3f3io1on.jpg

Delene er sendt på lakk, så da er det bare å smøre seg med masse tålmodighet :???:

WILL BE CONTINUED :grin:

Endret av bmwZ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med feeet bil! Du sparer ikke på modifiseringene.. Dette blir helt rått! Kan jeg spørre hvem som koder ratt ogsånt for deg? Jeg trenger sårt en til å kode litt....

Jo takk. Har tilgang på BMW tester. Så gjør det selv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...