Per-Eldar Vestre Nedregård Skrevet September 15, 2014 Share Skrevet September 15, 2014 Hei Har en 2005 320i og den har DTC klikka helt på, tror jeg da .... Hopper som en kenguru De om skjer er at når jeg prøver å kjøre med den, blir det ei voldsom rykking , kjennes ut som det er i bakhjula, så er det en sånn "konkkelyd" fa et eller annet i motorrommet. Antisladd eller antispinn??? Ved å holde inne DTC knappen i 10 sekund så blir bilen normal å kjøre, men da kommer abs varsel lamper på. Men ingen feilkoder ved neste start, bare rykk og napp Noen som har noen ide ? Kom rett etter bytte av Lambdasonde etter kat. Men motoren går helt fint på tomgang.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet September 15, 2014 Share Skrevet September 15, 2014 http://bimmers.no/topic/690841-den-store-diagnose-tr%C3%A5den-oppdatert-180313/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hulderkongen Skrevet September 15, 2014 Share Skrevet September 15, 2014 har det samme problemet i min E90 320D... det startet bare helt plutselig, dtc lampa kommer på når det er tørt ute og nykking starter.. en ting som jeg la merke til er at bilen ikke nykker når gasspedalen er i fred, med en gang man gasser starter den å nykke .. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Eldar Vestre Nedregård Skrevet September 16, 2014 Forfatter Share Skrevet September 16, 2014 Vet ikke helt hva du ville frem til med linken Reef89, men det kommer ikke opp noe feilkoder på bilen. Har iCarsoft selv og finner ingen feil med den .... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet September 16, 2014 Share Skrevet September 16, 2014 ....men det kommer ikke opp noe feilkoder på bilen. Har iCarsoft selv og finner ingen feil med den .... Dette er sånt som er greit og informere om fra starten av, bare for og pirke litt. Et raskt søk på google kommer opp med flere tråder på andre forum, så har du litt lesestoff. http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f74/dtc-problem-e90-t124555/ http://www.bmwland.co.uk/forums/viewtopic.php?f=1&t=129168/ Ser ut som det nevnes dekktrykk, dekkslitasj osv. (Søkte etter "bmw e90 dtc problem") Per-Eldar Vestre Nedregård reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Eldar Vestre Nedregård Skrevet September 16, 2014 Forfatter Share Skrevet September 16, 2014 Var å tok diagnose hos Nextcar nå, da var det en abs sensor bake som gav feil verdier, så da håper jeg at når en ny kommer på plass så ordner det seg . Men liker ikke at en liten sensor får bilen til å oppføre seg som en kenguru...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 16, 2014 Share Skrevet September 16, 2014 Bilen reagerer jo på at en ABS sensor ikke gir rett signal. Da blir det hjulet som har andre verdier korreigert, det er vel det som lager de lydene du får fra motorrommet. Som du selv sier, slår du av DTC så er alt OK mht kjøring, men ingen ABS. Per-Eldar Vestre Nedregård reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet September 16, 2014 Share Skrevet September 16, 2014 Vet ikke helt hva du ville frem til med linken Reef89, men det kommer ikke opp noe feilkoder på bilen. Har iCarsoft selv og finner ingen feil med den .... Det var litt for at du kunne høre med noen i den tråden i nærheten av deg som kan gi deg en skikkelig diagnose. En slik feil vil alltid ligge i minnet (i dette tilfellet en sensor) og man får den opp feil ved skikkelig program. Som for eks. INPA. Per-Eldar Vestre Nedregård reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå