Peak Skrevet September 16, 2014 Skrevet September 16, 2014 Som topic sier, drypper det noe olje fra ca. Midt under førersetet på bilen min. Det drypper fra et ganske stort hull i plastikken under bilen, kan det være bånnpanna som er tatt eller hva kan dette være? Se bilde
Peak Skrevet September 16, 2014 Forfatter Skrevet September 16, 2014 Drypper dessverre en hel del olje i tillegg til at plastikken der (se bilde 1) er helt mjuk da jeg forsøker og trykke den opp faller den bare ned igjen...
Trond H. Olsen Skrevet September 16, 2014 Skrevet September 16, 2014 Det er ikke diesel då? Er jo akkurat under der inlinepumpen er og pumpen til webastoen. Min inlinepumpe var det hull i sånn plutselig, her for noen år siden.
Peak Skrevet September 16, 2014 Forfatter Skrevet September 16, 2014 Har jeg ikke tenkt på, men det kan godt være diesel, lukter kanskje litt mer diesel enn olje, samt at den er svært tynn den konsistensen som kommer ut selv ved kald motor. Den begynte og dryppe svært kraftig idag, men det har vært litt som litt tidligere denne mnd. Ingen lamper eller varsel meldinger som er dukket opp i displayet ennå, men dersom dette er olje, er det vel sikkert ikke lenge til det gjør det, men etter min mening burde det vel kanskje ha dukket opp noe allerede dersom den har mistet like mye/mer hver dag(?)
Otis Skrevet September 16, 2014 Skrevet September 16, 2014 Hvis det er E39 det gjelder, så er det nok diesel røret til webasto eller inline pumpen som Trond H Olsen sier.
Peak Skrevet September 16, 2014 Forfatter Skrevet September 16, 2014 Ja, beklager! Er en e39! Er nok sikkert det det er... Bunnpanna så jeg lå litt lengre midt på bilen(?) ingen mekanisk kompetanse her i gården dessverre... Vanlig issue på disse bilene dette eller?
Otis Skrevet September 16, 2014 Skrevet September 16, 2014 Bunnpanna ligger en hel lenger fram enn midt under førersetet. Mulig du så girkasse bunnpanna. Det er vel ikke vanlig issue, men alt går i stykker over tid. Jeg hadde rust på mitt diesel rør til webasto, kuttet røret 1 cm med rørkutter og kjøpte en litt lengere slange og ny slangeklemmer. Kjempe god fiks, uten å skifte hele røret.
Peak Skrevet September 16, 2014 Forfatter Skrevet September 16, 2014 Riktig riktig, men syntes det er så merkelig hvis du ser på bilde 1 (dessverre kom det opp ned) at plastikken er sprukket opp og bak plastikken som er sprukket ligger det metall som også er sprekt... Hva i søren? Virker som olje renner derfra... Klart at ting blir ødelagt over tid, men TROR ikke jeg har Webasto i bilen min altså...
Tore Diesel Skrevet September 16, 2014 Skrevet September 16, 2014 Riktig riktig, men syntes det er så merkelig hvis du ser på bilde 1 (dessverre kom det opp ned) at plastikken er sprukket opp og bak plastikken som er sprukket ligger det metall som også er sprekt... Hva i søren? Virker som olje renner derfra... Klart at ting blir ødelagt over tid, men TROR ikke jeg har Webasto i bilen min altså... Ikke sikkert du har webasto i bilen din, men det kan godt være at du har webasto i bilen din uten at du vet om det selv. Du kan ha en webasto hjelpevarmer som du ikke kan betjene manuelt, men som starter av seg selv under kjøring for å hjelpe motor i å oppnå driftstemperatur når været er kaldt. (Dersom den fungerer ja)
ArildJr Skrevet September 16, 2014 Skrevet September 16, 2014 Det er ikke samme som på min da? Nå har jeg e60 og kjenner dessverre ikke til diesel motoren men jeg har funnet ut at pakningen på oljefilterhuset lekker... Da drypper det ned på bunnpanna og videre ut letteste vei. Har som sagt ikke peiling på dieselmotoren da men.. Bare et tips for å videresjekke.. Skru av plata under... La bilen være kald, kjøp deg ei flaske prickbort, fyr på med det og la det virke 5-6 minutt før du vasker av.. Hvis det lekker mye så kan det jo være vanskelig å spore hvor det er uten å vaske først..
ArildJr Skrevet September 16, 2014 Skrevet September 16, 2014 Skal legges til at min ikke lekker mye men drypper noen dråper ned på bunnpanna hvertfall.
Otis Skrevet September 16, 2014 Skrevet September 16, 2014 Det er uansett veldig enkelt å få av det deksel evt løsne det for å se hvor olje/diesel kommer fra.
Alpejohn Skrevet September 16, 2014 Skrevet September 16, 2014 Jeg har også hatt lekkasje der, var slangen som gikk inn på inline pumpa som på en eller annen måte hadde blitt dårlig.Klipte av litt av den og satt på igjen, funka fjell.Du har webasto, alle 525d og 530d har dette fabrikkmontert (Er hvertfall ganske sikker på det), men ikke nødvendigvis som parkeringsvarmer. Og det hullet du ser der, er der eksosen fra webastoen kommer ut. Og, diesel har vel en tendens til og "flytte" seg langt vekk fra der lekkasjen er, ser ut som mye av dekselet er vått allerede.
ArildJr Skrevet September 16, 2014 Skrevet September 16, 2014 Det er ikke webasto av den typen du forbinder med webasto.. Det er en tilleggsvarmer som er levert på biler beregnet for kaldt klima. Beregnet for at du skal få temperaturen fortere opp i motoren.
Alpejohn Skrevet September 16, 2014 Skrevet September 16, 2014 Det er fortsatt en webasto. Men det er en tilleggsvarmer ja, man måtte bestille parkeringsvarmer om man ville ha den til og fungere sånn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå