ArildJr Skrevet September 16, 2014 Skrevet September 16, 2014 Når noen sier "jeg har webasto" så tenker 99.8% fjernkontroll/tidsur og varm bil om morgenen i typ 20 minus.. Men denne er jo langt fra det
Alpejohn Skrevet September 16, 2014 Skrevet September 16, 2014 Nei det er sant, men varmeren er av merket webasto.. På samme måte som folk som har ebersprecher sier dem har "webasto".. Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk
Peak Skrevet September 16, 2014 Forfatter Skrevet September 16, 2014 Fantastisk med gode hjelpere her inne, virker som du har svært god kontroll på e39 Alpejohn, som til og med hadde en idé om "sprekken"/hullet der eksos fra Webastoen kommer ut! Kan nok sikkert stemme at jeg har dette da bilen oppnår driftstemratur svært hurtig, selv ved kjølige dager... Jeg la merke til en litt "merkelig" ting idag etter jobb, at fra oppstart av kald bil fløy antall km. igjen før tom tank ned med et par mil, kan det ha en sammenheng? Har ikke lagt merke til dette tidligere, var bare noe jeg stusset over idag og kunne kanskje ha noe med saken og gjøre? Mulig det alltid har vært sånn avhengi om du står i bakke eller ei, men kilometerene kom aldri tilbake igjen etter litt kjøring, så kanskje det tyder på at det var det jeg mistet(?) Setter svært stor pris på deres kompetanse
Alpejohn Skrevet September 16, 2014 Skrevet September 16, 2014 Den starter kun ved 5 grader eller kaldere, om den virker. Su hører bra med susing når den starter. Det at km synker ved kaldstart er vanlig, spesielt plagsomt om du parkerer og har kanskje 8-10 km igjen, og når dubda starter raser den ned på 3-4 km.. Men etter hvert som motoren blir varm stiger også km. Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk
Peak Skrevet September 16, 2014 Forfatter Skrevet September 16, 2014 Hehe, bare jeg som ikke er vant med disse bilene helt ennå tenker jeg, etter en del e36
Alpejohn Skrevet September 16, 2014 Skrevet September 16, 2014 Ja, som Otis nevnte så er det ikke vanskelig og løsne dekselet og kikke oppi. Må nesten bare gjøre det og se om du får lokalisert problemet. Trenger ikke være webasto slangen, kan være mye annet også, er en del skjøter og sånt oppi der. Men det ser du når du sjekker. Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk
Peak Skrevet Oktober 9, 2014 Forfatter Skrevet Oktober 9, 2014 Da har jeg funnet ut av at det var diesel i hvertfall, og ikke olje,,, På min og sikkert flere e39 har tre rør som går fra ca. diesel tanken, langs kanalen på bilen og opp mot motorrommet. De var det midterste røret som hadde rustet hull i. Er dette til Webasto?
Otis Skrevet Oktober 9, 2014 Skrevet Oktober 9, 2014 Webasto røret er det som går over til en gummislange, husker ikke om det er midterst.
Peak Skrevet Oktober 9, 2014 Forfatter Skrevet Oktober 9, 2014 Riktig, bilen står for øyeblikket på verksted og fikk en tilbakemelding på tlf. nå hvor mekaniker fortalte at han trodde det var retur røret til dieselen? (har dessverre ikke peiling jeg...) Hva tror du om det? Edit; Han var foresten veldig usikker, syntes disse gutta på Bilia burde vite dette jeg(?) er jo kun BMW de holder på med...
Otis Skrevet Oktober 9, 2014 Skrevet Oktober 9, 2014 Høres jo rart ut. Det var ikke så vanskelig å finne ut av dette da jeg selv holdt på. Så det jo rimelig med en gang jeg. Og det var med en liten jekk å ei lommelykt for å følge rørene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå