Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann folkens! 

Har en BMW E46 328CI 1999 mod med 130 000km på tellern. Bremseskivene foran er byttet nylig, men det rister endel i rattet ved nedbremsing. Er egentlig værre ved svak bremsing i lav fart enn ved hardere bremsing i høy fart. Man merker det også litt i bilen på det værste.

 

Det rister bare under nedbremsing og ikke ved vanlig kjøring. Kan det være at det er noe feil med Caliperne, eller noe som henger der? 

Rister ganske bra, så vill ordne opp i det så fort som mulig.

 

 

Hadde satt stor pris på om noen med litt peiling rundt dette hadde tatt seg litt tid til å svare på dette :)

 

Skrevet

Var nettopp byttet skiver på min e36 da jeg kjøpte den, men jeg måtte bytte rett etter, billige skiver eller slurvete montering kan være syndebukken (hos meg)

Skrevet

Kasterstag og stabstagsforinger hadde jeg bytta. Min rista litt på rattet... Trodde det var avbalansering på felgene men.etter stabstagsforingsbytte og kasterstag så ble alt bra.

Fytti så syk forskjell med nye stabstagsforinger.. De skifter du på 10 minutt og koster typ 250.- for 2

Skrevet

Kasterstag og stabstagsforinger hadde jeg bytta. Min rista litt på rattet... Trodde det var avbalansering på felgene men.etter stabstagsforingsbytte og kasterstag så ble alt bra.

Fytti så syk forskjell med nye stabstagsforinger.. De skifter du på 10 minutt og koster typ 250.- for 2

 

 

Jeg gjorde akkurat det samme :) føles som ny bil.

Skrevet

Ville heller sjekket kasterstagene, nøyaktig samme problem hadde jeg på min og kasterstagene var boss.

Dårlig med kasterstag på E46. :) Helt annen forstilling enn 5/6/7-serie. Må bli de bakre bærearmsforingene eller selve bærearmene.

Skrevet

Hadde noe lignende på min E46. Rista i rattet ved bremsing. Kjentes ut som at dette var på venstre side. Men det kan hende fordi jeg allerede visste at bærekula framme venstre måtte byttes pga EU. Anyway, bytta heile arma og kulen. Og ristinga er vertfall borte nå :)

  • 3 months later...
Skrevet

Har fortsatt problemet, men hos meg veit jeg nå at skivene er problemet. 

 

Ta jeg byttet til Coiloversett, så spant jeg på hjulet mens den sto jekka opp, og da hørte jeg at skiva subber intill klossene. 

Vibrasjonen forsvinner også når jeg bremser hardt fordi skiva blir "klemt" rett. 

Tror det kan være feil skiver som er brukt på bilen da de festehullene til hjulboltene liksom ikke liner helt opp med navet.

Tror heller ikke forrige eier bytta klosser da han bytta skiver, og han gjorde jobben selv, så kan tyde på at det har blitt gjort en skikkelig dårlig jobb bare.. 
Har ikke fått kjøpt skiver og klosser rett og slett pga økonomien min de siste måndene.. Har gått med altfor mye penger til bensin gitt :P hah

 

Et sent svar, men tenkte det var greit å få oppdatert det litt :) 

Skrevet (endret)

Har fortsatt problemet, men hos meg veit jeg nå at skivene er problemet. 

 

Ta jeg byttet til Coiloversett, så spant jeg på hjulet mens den sto jekka opp, og da hørte jeg at skiva subber intill klossene. 

Vibrasjonen forsvinner også når jeg bremser hardt fordi skiva blir "klemt" rett. 

Tror det kan være feil skiver som er brukt på bilen da de festehullene til hjulboltene liksom ikke liner helt opp med navet.

Tror heller ikke forrige eier bytta klosser da han bytta skiver, og han gjorde jobben selv, så kan tyde på at det har blitt gjort en skikkelig dårlig jobb bare.. 

Har ikke fått kjøpt skiver og klosser rett og slett pga økonomien min de siste måndene.. Har gått med altfor mye penger til bensin gitt :P hah

 

Et sent svar, men tenkte det var greit å få oppdatert det litt :)

Hvorfor sjekker du heller ikke det du har blitt tipset om? I stedet for å kaste bort penger på gjetting.

Bakre bærearmsforinger. Evnt kulene på bærearmene forran.

Endret av CrZyWiz
Skrevet (endret)

Har fortsatt problemet, men hos meg veit jeg nå at skivene er problemet.

Ta jeg byttet til Coiloversett, så spant jeg på hjulet mens den sto jekka opp, og da hørte jeg at skiva subber intill klossene.

Vibrasjonen forsvinner også når jeg bremser hardt fordi skiva blir "klemt" rett.

Tror det kan være feil skiver som er brukt på bilen da de festehullene til hjulboltene liksom ikke liner helt opp med navet.

Tror heller ikke forrige eier bytta klosser da han bytta skiver, og han gjorde jobben selv, så kan tyde på at det har blitt gjort en skikkelig dårlig jobb bare..

Har ikke fått kjøpt skiver og klosser rett og slett pga økonomien min de siste måndene.. Har gått med altfor mye penger til bensin gitt :P hah

Et sent svar, men tenkte det var greit å få oppdatert det litt :)

Koed har til grei pris i OE kvalitet, akkurat det samme skjedde meg.

Kjøpte "ny" bil med nye skiver og klosser, å der ristet det noe inni.....

Byttet det ut å det ble som silke ;-)

Skjekket forøvrig skivene med en indikatorklokke før jeg bestilte nye :-P

Endret av eriksen76

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...