Gå til innhold

E38 Hva er de verdt i dag ?

Bimmerlorris
 Share

Anbefalte innlegg

Takk for alle innspill :-) Ja det var 728iA jeg skulle ha, dette var et bevisst valg da jeg er sikker på at det er billigere å eie, både drivstoffmessig og reparasjonsmessig,

Jeg har hatt 98 728 og 99 740. Bensinforbruket var så og si det samme. Og mye deler er like. Så reparasjon er heller ikke så mye dyrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har 728 selv (dog i den billige enden av skalan)

skjønner ikke de som sier motoren er for svak i e38, funker utmerket, selvom man ligger i 100 på e6, og tar kickdown så går det fort opp i 130, så funker fett :P

og har kjørt med 2tonn på slep, virker ikke svak da heller. men merker det jo seff. men klarer glatt 80-100 ish uten å slite alikevell.

bensinforbruket er ok, alt fra 0.8 til 1liter ish.

jeg kjøpte 728 pga motoren er vanlig, så billige deler til den,

men med 2 tonn på slep og opp en fjellovergang merker man den må jobbe litt, (typ bratt oppoverbakke med trange 180grader svinger man ikke kan kjøre no fort i) er vell eneste gang jeg kunne likt mer motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

60 tusen må være en veldig OK pris for denne flotte bilen. Gratulerer! E38 er i mine øyne den absolutt peneste sjueren. 

Takk, ja jeg er fornøyd med å få den pruta ned 25k :-) Den var jo uansett ikke verdt den prisen uansett hvor bra stand den er i, men han forsøkte seg, noe jeg har forståelse for :-) Bilen er nydelig :-D Gleder meg som en unge til å få den i midten av oktober :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er verdt det noen som vil ha bilen vil gi :-P

Det som er rart med disse bilene er det at det er et helt sinnsykt pris sprang mellom mange, og denne du viser link til er vel av de litt dyrere 728ene jeg har sett på lenge, men såklart hvis den er jævlig bra så er det jo en annen ting.

e38 er vel vertfall ikke noen dårligere bil en si f,eks e39 å ikke minst veldig gode biler og kjøre :smile:

Ja bilen er god å kjøre, det sitter sportsunderstell på den så den føles som en mye mindre bil :-) Tight og fin :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes set rustfrie e38?

Men om du er fornøyd så er alt ok.

He he, nå skal jeg kanskje være litt forsiktig, men ja jeg fant ikke noe jeg vil kalle rust på den ;-) Det nærmeste jeg kom rust var nederst på forskjermen bak plastbeskyttelsen, men så vidt jeg kan huske så var det ikke begynt å ruste, men lakken var i ferd med å bli slitt bort, så litt utbedring der før vinteren kan sikkert forebygge så det ikke blir rust. Jeg får bilen om en fjorten dager tre uker :-D Gleder meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

njaaah...

31_135845508_xl.jpg31_609088965_xl.jpg

Men alt er dog relativt :)

Gratulerer til trådstarter med fin sjuer! Lag gjerne tråd på den! 60k var en fin pris :)

Takk skal du ha :-) Jeg vet ikke om det er noen vits i å lage noen tråd da jeg nok ikke kommer til å gjøre stort annet enn å forsøke å holde den blank og fin så lenge som mulig ;-) Jeg er ingen mekaniker, bare en som er glad i Bmw :-) Snart kommer det en e34 til på gården også :-) En 1988 modell 535i med kun 193k og en eier fra ny til 2008 :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes set rustfrie e38?

Men om du er fornøyd så er alt ok.

jepp, står en i garasjen min : )   har ikke funnet noe rust enda.  og brukes derfor heller ikke på vinteren.. 

har ikke prøvd 728 men har hatt 730 og 740 og forbrukene der er det ikke så fryktelig stor forskjell på.   på langkjøring er det nesten ikke forskjell, men i byen er det litt da, 2-3dl på mila kanskje.     synes nå e38 er solide biler,  har hatt meget lite tull på mine!   men har brukt mye penger på andre unødvendige ting da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt 98 728 og 99 740. Bensinforbruket var så og si det samme. Og mye deler er like. Så reparasjon er heller ikke så mye dyrere.

Jeg må si meg uenig. Jeg har 98 728ia og 2001 540i/6. Forbruket på de to er for mitt tilfelle usammenlignbart, og jeg har vondt for å tro på enkelte når de oppgir forbruket på sin V8.

Ang. deler, mye deler er like, men mye er også helt ulikt. Og på V8 har du mer av alt. Den koster mer å ha. Min 728 har vært svært billig i eie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si meg uenig. Jeg har 98 728ia og 2001 540i/6. Forbruket på de to er for mitt tilfelle usammenlignbart, og jeg har vondt for å tro på enkelte når de oppgir forbruket på sin V8.

Ang. deler, mye deler er like, men mye er også helt ulikt. Og på V8 har du mer av alt. Den koster mer å ha. Min 728 har vært svært billig i eie.

Da er nok min erfaring over ca 7 år med 728 og 740 helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ooookei..

så selvom en 740 og 728 deler ALT av deler foruten fremdempere og frembremser, så er det dyrere å eie en 740?

den vil jeg ha en forklaring på..

har selv en 728, den er ikke snill på forbruket, selv ved langkjøring. må omtrent piskes for å holde trafikken. ingen motorfeil på den.

740 eg hentet er ubersnill på langkjøring, den ligger i snitt 1 dl lavere pr mil ved samme fart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er nok min erfaring over ca 7 år med 728 og 740 helt feil.

Det var kjapt konkludert, ja da har du sikkert tatt feil....

ooookei..

så selvom en 740 og 728 deler ALT av deler foruten fremdempere og frembremser, så er det dyrere å eie en 740?

den vil jeg ha en forklaring på..

har selv en 728, den er ikke snill på forbruket, selv ved langkjøring. må omtrent piskes for å holde trafikken. ingen motorfeil på den.

740 eg hentet er ubersnill på langkjøring, den ligger i snitt 1 dl lavere pr mil ved samme fart..

Beklager til dere begge, visste ikke at dette var et så ømt område. Når det gjelder forbruker så snakker jeg kun om min egen erfaring, på samme måte som jeg ser dere gjør. Skulle vel være i orden det? Men min erfaring er også at det i hovedsak er på dette forumet og i enkelte annonser at forbruket på disse er så voldsomt bra.

På min 728 ligger langkjøringen på 0,78 +/- noen hundredeler. Jeg har klart 0,70. På blandet, som står for brorparten, ligger den på ca 1,1-1,2. Kjører man inspirerende, som det kalles, er det opp i 1,4-1,6. 

Denne viste svært korrekt i forhold til reell mengde medgått drivstoff

Min 540 (m62b44) viser langkjøring på 0,95, altså rett under literen. Men da skal jeg ikke drive med mye tull. Blandet 1,4-1,5. "Inspirerende" kjøring, for 2,8 til over 3 liter.

I tillegg er computeren noe snill i forhold til reelt målt mengde.

For mitt vedkommende er da ikke erfaringen at åtteren er billigere i drift, og med disse erfaringene synes jeg det selvsagt er vanskelig å tro at man får dette til.

Ang. deler: Beklager, jeg var litt kjapp, jeg hadde e39 540/m5 mot resterende e39 i hodet. Men det er ikke til å komme utenom at en åtter har både flere og andre deler enn en sekser, og med årene så er det normalt at litt av hvert må skiftes ut der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.

Jeg brukte både 728 og 740 veldig lik. Og jeg hadde akkuratt det samme forbruket på begge bilene. Om jeg kjørte bilene til og fra jobb og ikke brukte de til noe annet. Så måtte jeg fylle bensin for ca 1000 hvær uke (søndag)

728. Tung bil med liten motor. Må bruke mye krefter for å få fart.

740. Tung bil med stor motor. Må ikke bruke mye krefter for å få fart. Kan også legge til at jeg hadde tü maskin med vanos og mer NM enn M62B44.

Her er også et bilde av computeren i 740'n etter en felles kjøretur på BMWCCN treff.

Her var det noe motorvei. Noe småveier med masse veiarbeid. Så det var mye varierende fart. Mye 50 sone.

3858hiamzlf28xlcd8tf.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...