Otis Skrevet September 25, 2014 Share Skrevet September 25, 2014 Overraskende høy snittfart mtp "Noe småveier med masse veiarbeid. Så det var mye varierende fart. Mye 50 sone." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet September 25, 2014 Share Skrevet September 25, 2014 ooookei.. så selvom en 740 og 728 deler ALT av deler foruten fremdempere og frembremser, så er det dyrere å eie en 740? den vil jeg ha en forklaring på.. har selv en 728, den er ikke snill på forbruket, selv ved langkjøring. må omtrent piskes for å holde trafikken. ingen motorfeil på den. 740 eg hentet er ubersnill på langkjøring, den ligger i snitt 1 dl lavere pr mil ved samme fart.. da må det nesten være noe feil med 728'n din. har absolutt ikke behov for å piske den for å holde trafikken med min, sikker på at girkassa di er helt med? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet September 25, 2014 Share Skrevet September 25, 2014 Overraskende høy snittfart mtp "Noe småveier med masse veiarbeid. Så det var mye varierende fart. Mye 50 sone." Ja. Somsakt så var det litt motorvei med 100 sone. Så det drar nok opp snitt farta litt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet September 25, 2014 Share Skrevet September 25, 2014 kassen er nyflushet og girer som en drøm er som dem sier, stor bil med liten motor, må trakke litt hardere på enn med større motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet September 25, 2014 Share Skrevet September 25, 2014 kassen er nyflushet og girer som en drøm er som dem sier, stor bil med liten motor, må trakke litt hardere på enn med større motor. ja, men jeg har samme bil/motor og kjenner meg ikke igjen i det du sier ang holde trafikken. skal tanke i helga så da kan jeg si forbruket med 700kg på slep en vei, og 2 tonn på slep tilbake. (henta bil 360km unna en vei) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GSS Skrevet September 25, 2014 Share Skrevet September 25, 2014 ja, men jeg har samme bil/motor og kjenner meg ikke igjen i det du sier ang holde trafikken. skal tanke i helga så da kan jeg si forbruket med 700kg på slep en vei, og 2 tonn på slep tilbake. (henta bil 360km unna en vei) Kjenner meg heller ikke igjen, enda dette er det "tregeste" av de 4 bilene jeg har(hadde). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet September 26, 2014 Share Skrevet September 26, 2014 nå synes jeg å forsåvidt 728 er gode biler og kjøre , og funker som bruks bil, men og sette den opp mot en 740 blir jo latterlig på mange måter, de jeg har hatt og kjørt har hatt så og si samme forbruket, ment en 728 er rimelig dau å kjøre, å finnes ikke sammenlignbar med 740 i mine øyne. ta kickdown med en 728 etter 100kmt eller foreksempel i oppoverbakke så er de rimelig slappe, men at de går "greit" ja det gjør de, men ikke noe mer en det heller å jeg og synes at 728 må "piskes" mye mer for å få den til og flytte på seg, det sier seg jo selv da med en bil på omtrent to tonn og knappe 190 hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå