Gå til innhold

Oppgradere til Brembo?

Anderspr0
 Share

Anbefalte innlegg

Hva mener du med oppgradere? Standardskiver med Brembomerke på? Det kan vel knapt kalles oppgradering. Har ingenting å si for hverken bremsekraft eller videresalg. Men de er nok i bedre kvalitet enn f.eks. Biltema sine, som lett får kast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nesten alle skivene som blir solgt av mekonomen er jo brembo , kommer i "tøff" rød brembo eske, å man kan ikke akuratt kalle det en oppgradering hvis man skal gå for disse da de er helt standard org skiver bare produsert av brembo .

men hvis du tenker på slissa og borra skiver osv så tror jeg kansje jeg hadde driti i det på en orginal bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har INGENTING for seg med mindre du kjører ofte på bane der originale kan overopphetet og miste bremsekraft. Her igjen må du ha litt motor for at det skal bli et tema.

Jeg ville ikke betalt en krone mer for en bil som hadde brembobremser hvis jeg skal ha bilen på vei. Du får ivertfall ikke igjen noe som er i nærheten av det du må punge ut.

Som sagt over er ikke standard bremboskiver noen oppgradering. Har vært borti å få bremboskiver når min far har kjøpt på biltema. (en del år siden da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Bruk pengene på noe annet kult til bilen :) 

Ingen vits å oppgradere med bremser med mindre du har noe gromt under panseret eller om du tar bilen på bane :)

Btw så koster ordentlige bremser ganske mye.  Kun bytte av bremseskiver eller klosser vill ikke gi merkbart forskjell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på å bytte alikevell, så tanken var å bestille fra statene (ett kitt med alle skiver og klosser til 1500), istedenfor å dra til nærmeste sjappe å kjøpe 4 klosser til samme pris. Bestiller dog ikke standard skiver og klosser fra statene, da mye av det er slike biltema-kvaliteter.

Men takk alikevell, dropper hele greia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...