OddM/// Skrevet September 26, 2014 Share Skrevet September 26, 2014 Hallais! Har i det siste hatt problemer med at bilen er tungstartet når den er varm. Helst etter litt lengre kjørning, og ofte etter at den har stått litt og motoren fremdeles er varm. Bilen fungerer helt normalt når jeg har fått start på den. Har prøvd å bytte kam-sensor så det er det ikke! Får opp denne feilen i carsoft: Vet at dette kan bety tett dieselfilter, men dette er byttet for 10000km og skulle tro det skulle gå ut over vanlig kjøring. Er det mer som kan gi denne "erroren"? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xnett Skrevet September 27, 2014 Share Skrevet September 27, 2014 hei.. skal kanskje ikke svare på slikt med mindre man er helt sikker. Men på noen biler, ikke bmw, så er det en tempsensor på dieseln. kan jo være din også har det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet September 27, 2014 Share Skrevet September 27, 2014 Edit: Sletter dette innlegget, litt feil info. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 27, 2014 Share Skrevet September 27, 2014 Problemer med å få start på varm motor kan også være høy indre lekkasje på dyser, mener heg står i diesel tråden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OddM/// Skrevet September 27, 2014 Forfatter Share Skrevet September 27, 2014 Ja virker som at startvansker på varm motor kan være som mangt! Når du sier det så mener jeg at jeg kan høre en rar lyd i område der dysene er, høres på en måte ut som den "fiser" litt, akkurat samme lyden som kommer ved f.eks lekkasje i eksosanlegg. Kan være jeg er helt i ørska men. Er det foresten noen måte å sjekke dysene? har inpa diagnose som jeg kan sjekke med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 27, 2014 Share Skrevet September 27, 2014 Du kan/bør lese den tråden. Du bare kobler av retur på dysene og setter slangene i noe form for målebeger. Den/de som skiller seg ut er synderen(e). Søk på forumet eller internett for å se eksempler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OddM/// Skrevet September 27, 2014 Forfatter Share Skrevet September 27, 2014 Aah, takk for svar! Sjekket netopp "rail pressure" på min kontra min fars E60 525d, trykket på min ved tomgang var 300bar og på hans ca 350bar. Så det neste blir nok å bytte fødepumpen i tanken da den ikke var så veldig dyr. Har lest litt i den diesel tråden men ikke hele, for ta å gjøre det:-) Har søkt opp en del rundt emnet, men er fort gjort å bli forvirret, virker som det kan være så mange ting! Begynner å bli litt desperat også! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet September 27, 2014 Share Skrevet September 27, 2014 Hva er matetrykket da? (pre supply pressure) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OddM/// Skrevet September 28, 2014 Forfatter Share Skrevet September 28, 2014 Hmm, det vet jeg ikke! Skal det gå an å sjekke det også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet September 28, 2014 Share Skrevet September 28, 2014 Med inpa hvertfall.. Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerPåInner Skrevet Oktober 1, 2014 Share Skrevet Oktober 1, 2014 Har samme probleme med min 530d e39, henger meg på her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OddM/// Skrevet Oktober 3, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 3, 2014 Går visst ikke an å sjekke "pre supply pressure" på e60 med inpa, kun på e39 og ev. andre biler! Uansett så har jeg prøvd å bytte dieselfilter nå, det gjorde ikke noe utslag, fremdeles samme feilkode.. Sto i inpa at filteret skulle være tett, kan det kanskje være det andre filteret som er i tanken som er tett? Lurer også på om jeg skal ta å kjøpe sånn sett på biltema for å sjekke dysene for indre lekkasje. BimmerPålnner: Så bra!( holdt jeg på å si) Gjelder det kun ved varmstart på din også? Har du prøvd noe for å fikse problemet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 3, 2014 Share Skrevet Oktober 3, 2014 Ser for meg at problemet med indre lekkasje på dysene, burde komme gradvis og ikke plutselig. Mens pre-supply pressure, kan komme plutselig. Hvordan oppstod ditt problem? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OddM/// Skrevet Oktober 4, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 4, 2014 Problemet har kommet gradvis ja, begynnte med at den var tungstartet inn i mellom, men ikke noe voldsomt, og så en kveld etter å ha stått litt med varm motor, så ville den ikke starte før motoren hadde fått kjølt seg. Så en på forumet som koblet ut temp sensoren slik at den tror at motoren er kald og pøser på med ekstra dieseltrykk og gløding, dette er jo grei nødløsning om den ikke skulle starte! Men virker som sensoren er vanskelig å komme til(?) Ser uansett ut som det blir innkjøp av diesel tester på biltema imorgen, så får jeg legge ut bilde når jeg har fått testet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 4, 2014 Share Skrevet Oktober 4, 2014 Min teori er ikke bekreftet såvidt jeg vet. Bare til info. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå