x-files Skrevet Oktober 1, 2014 Share Skrevet Oktober 1, 2014 Jeg er ei jente som i dag har en bmw 320i og nå er i innspurten av kjøp av bmw328i. Jeg er veldig bevisst på hva jeg vil ha - både av motor og av utstyr (jeg vil ha masse gadget) og har funnet 2 biler som jeg liker, men jeg sliter med å velge da begge mangler noe den andre har. Bil1 har M-sport pakke, har riktig lakkfarge (mineralgrå - mørkegrå) med blå list innvendig. Den mangler dog 'lane change warning' og 'lane devatiation warning' samt parkeringsassisten og backup kamera. Og den har ikke mørke side- og bakvinduer. 2012 mod som har gått ca 9.000 km. Denne må jeg gi 540.000 kroner for. Bil 2 har alt av utstyr inkl det Bil 1den over mangler. Den har dog ikke hele M-sport pakka - men den har det viktigste som sportsseter, osv), men den har ikke m-sport ratt. Og det vil jeg ha! Men det kan jeg vel kanskje bytte? Men den er sølvgrå (issølv metallic) og har nøttetre innvendig - og det er farger jeg ikke liker! Den har i tillegg med en serviceavtale på 10 år/150000km inkl bytte av bremseklosser og -skiver - verdi på kr 37.000. Dette er også 2012 mod men har gått ca 37000 km. Denne får jeg til 495.000. Hva ville du gjort? Kan jeg få noen synspunkter? Hva synes du om issølv metallic og nøttetre - er ikke det veldig kjedelig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Oktober 1, 2014 Share Skrevet Oktober 1, 2014 Utstyret du mener bil 1 mangler hadde jeg ikke brydd meg om. De varslingssystemene har jeg ikke prøvd, men synes at ryggekamera egentlig ofte bare er forstyrrende hvis man har sensorer. Faktisk lettere å bedømme avstand med dem. Parkere gjør jeg selv uten problemer, og ser større verdi i at andre har det, så ofte som noen dulter borti fangerne. Mørke sidevinder fra B-stolpe og bakover synes jeg ser veldig oppstykket og rart ut, så det synes jeg selv er positivt om den mangler. Fargemessig liker jeg hverken grå eller sølv, så det hadde ikke vært så nøye, men tror jeg totalt sett hadde satset på Bil 1 og brukt bil 2 til å prute ned prisen på denne. Er det en forhandler kan du kanskje prute med en serviceavtale? Ratt er forresten ganske dyrt både å kjøpe og bytte. Mine foreldre har lyst til det samme i sin F30. Har forresten prøvekjørt en 428xi, og likte den drivlinjen svært godt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Oktober 1, 2014 Share Skrevet Oktober 1, 2014 Ville gått for Bil1, av de årsaken han over her sier. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
x-files Skrevet Oktober 2, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 2, 2014 Takk for synspunktene. Den jeg har i dag er svart og det er det jeg liker best. Men har lyst på litt forandring. Jeg er også enig i at park assistent ikke er nødvendig og egentlig er en falitterklæring - jeg setter min ære i å lukeparkere på ett forsøk Men i forhold til den bra serviceavtalen jeg kan få på bil 2 så inneholder den også skifte av bremseskiver og -klosser - hvor ofte er det normalt å måtte skifte det? Og hva må jeg gi for et F30 m-sport ratt m/airbag? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Oktober 2, 2014 Share Skrevet Oktober 2, 2014 Mine foreldre har akkurat skiftet skiver og klosser på alle fire hjul, og deres F30 har gått ca. 60 000 km. Nå er nok ikke de blant dem som bruker bremsene mest forsiktig, så er helt sikkert mulig å få dem til å vare lengre. På den andre siden har de manuell, som nok sparer dem noe. Tror de fikk en pris på ca. 12 000,- for jobben hos Jæger Sentrum. Ratt kommer sikkert fort på 15-20 000,- etter hva jeg mener å ha sett i andre tråder her. Ellers er det bare å prute til du blir blå på biler! Ihvertfall min E92 har så god svingradius, og er så oversiktlig, at jeg selv jevnlig blir overrasket over hvor små luker det er mulig å lirke den inn i, og F30 er ikke dårlig på dette heller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 2, 2014 Share Skrevet Oktober 2, 2014 Du kan kjøpe på service avtale (BSI) på en brukt bil. Ellers er det jo du som skal ha bilen, så du må nesten se på hva du synes selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet Oktober 3, 2014 Share Skrevet Oktober 3, 2014 ville helt kart gått for 328I har selv bygd om til m sport på denne sammen med M sport ratt, har 2 ratt liggende igjen til denne bilen, du vil merke stor forskjell på 320i og 328i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
x-files Skrevet Oktober 4, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 4, 2014 Ja - skal absolutt ha 328i Men nå er bil1 solgt...så nå står jeg igjen med bil2 - altså den som har lakkfarge 'issølv metallic' og nøttetre innvendig. Men som ellers har absolutt alt jeg kan ønske meg - bortsett fra m-sport rattet. Har du et til salgs? Er det dyrt å skifte? Kan jeg 'foliere om' om nøttetre-verket? Jeg tror jeg gjør et veldig bra kjøp med denne bilen, det er som sagt bare fargene jeg ikke er happy med... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Oktober 4, 2014 Share Skrevet Oktober 4, 2014 Nr 1, hvor god/dårlig tid har du? Og hvor leter du? F30 328i er en fantastisk bil med rett motor! Så her har du et glimrende utgangspunkt. Ifht specs og utstyr/farge, så er det nesten bare deg som kan vurdere dette, da mye er en smaksak. Generelt vil jeg si at prioriter ting som man ikke kan gjøre noe med senere, evt som blir for dyrt å endre på. Soting av vinduer i etterkant koster deg 5-6k, så ikke allverden i mine øyne. Verre er det å få M pakke og M ratt, hvertfall sistnevnte en nødvendighet, da dette er et fantastisk ratt. Noe som bringer meg over til mitt siste poeng. Vurder utstyr etter hvor mye du bruker dem, M ratt tafser man på hele tiden, desto mer enn man bruker på å parkere enn bil. Mange av disse sensorstyrte (i utgangspunkte) festlige gadgetene kan bli trettende og irriterende over tid. Så vær nøye med utseendet og de viktigste tingene, når man velger en bil til 500k, bør man være fornøyd med tingene. Lykke til og fortell oss gjerne ståa, evt link til bilene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå