Gå til innhold

E36 325 TD / Mekanisk pumpe + HolsetHX35 ++


e30_joakim
 Share

Anbefalte innlegg

godt det er noen som gjør noe :P

 

Holder på , men jeg er glemsk når det gjelder bilder ...

 

 

Det som gjøres i disse dager, eller skal gjøre i dag. er å justere pumpa litt, da den er litt tungstartet og har en litt " hard " gange 

 

høres ut som at den " slår " når jeg ruser den, men pumpa måtte stå sånn for å få på innsuget.

 

innsuget er freset litt ned på under siden , og lokket på pumpa er også freset ned så jeg får stilt på pumpen sideveis :) 

 

legge om til vinterhjul , så er den klar for etter kontroll :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alu Radiator er bestilt , så håper den kommer i morgen , så jeg får montert i helgen og dratt på etter kontroll med bilen til uka en gang :)

 

Denne er også litt høyere , 20 cm høyere , fra M3 , så skal vel ikke slite med kjøling nå. 

 

 

lurer på om jeg skal bytte tilbake til elektronisk dieselpumpe før etter kontrollen , den ryker bra svart nå , og jeg har ikke lagt opp til gassvaier enda ... 

heller ikke sjekket på pedalen..

 

 

 

attachicon.gifIMG_0279.jpg

hvordan er passform på denne radiatoren? ser NAI har bare en radiator til e36 og jeg trenger ny på min 325tds :)

kult prosjekt du har, kommer til å følge denne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan er passform på denne radiatoren? ser NAI har bare en radiator til e36 og jeg trenger ny på min 325tds :)

kult prosjekt du har, kommer til å følge denne :)

 

Den passer 100% rett i , jeg bestilte den som er til bensin , litt større enn 325 tds radiatoren , i høyden , men det gjør ikke noe . plass selvom oljekjøleren er der :) bare bestille ! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hvordan er eksostempen med dette oppsettet? Ser du skriver at den ryker svart på tomgang, kommer det seg når du får opp turtallet eller ryker den veldig svart hele veien? Isåfall må du passe på eksostempen før du griller noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hvordan er eksostempen med dette oppsettet? Ser du skriver at den ryker svart på tomgang, kommer det seg når du får opp turtallet eller ryker den veldig svart hele veien? Isåfall må du passe på eksostempen før du griller noe. 

 

 

Den vet jeg ikke hva ligger på, men jeg sliter ikke med varmen 

 

har fått justert bedre på pumpa nå, så den ryker ikke såå mye nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei bare et råd så du ikke ødelegger noe. Du bør få deg en eksostempmåler.  Vanntemperatur og eksostemperatur blir 2 forskjellige ting.

 

En dieselbil fungerer motsatt av en bensinbil, en bensinbil blir varm av mager blanding mens en dieselbil blir varm av feit blanding.  Ryker det svart så kan det være en fordel å følge med på dette. Blir det for varmt så kan du grille et stempel eller en ventil eller turboen.  Det tar ikke veldig mange sekunder med flat pedal før du er oppe i 1000 grader og du ser det ikke på vanntemperaturen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei bare et råd så du ikke ødelegger noe. Du bør få deg en eksostempmåler.  Vanntemperatur og eksostemperatur blir 2 forskjellige ting.

 

En dieselbil fungerer motsatt av en bensinbil, en bensinbil blir varm av mager blanding mens en dieselbil blir varm av feit blanding.  Ryker det svart så kan det være en fordel å følge med på dette. Blir det for varmt så kan du grille et stempel eller en ventil eller turboen.  Det tar ikke veldig mange sekunder med flat pedal før du er oppe i 1000 grader og du ser det ikke på vanntemperaturen. 

 

Det er jeg klar over , men det skal ikke være noe problem slik den er nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TDS motor som åpenbart er satt opp "tvilsomt" (i beste fall), og som ryker kraftig svart, da ville jeg tatt rådet du fikk over her, og skaffe deg en føler med god respons og presisjon. Det er en av de mest effektive varslingstiltakene du kan bruke, og det er relativt rimelig.

Endret av TRF-Racing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TDS motor som åpenbart er satt opp "tvilsomt" (i beste fall), og som ryker kraftig svart, da ville jeg tatt rådet du fikk over her, og skaffe deg en føler med god respons og presisjon. Det er en av de mest effektive varslingstiltakene du kan bruke, og det er relativt rimelig.

alternativt time pumpe ordentlig og ha kontroll på hva ein driver med .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TDS motor som åpenbart er satt opp "tvilsomt" (i beste fall), og som ryker kraftig svart, da ville jeg tatt rådet du fikk over her, og skaffe deg en føler med god respons og presisjon. Det er en av de mest effektive varslingstiltakene du kan bruke, og det er relativt rimelig.

Håper at dette ikke er alt for Off topic og kanskje kan hjelpe trådeier, er det noen spesielle målere du anbefaler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har et kit vi selger, beste produktet jeg har brukt av flere (i den dyrere enden) som var inne til testing. Men la oss ikke fylle tråden med det, send meg heller en PM. På lager.

Det som er viktig ved valg av sensor er hvor "kjapp" den er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...