Gå til innhold

Ivrig's E60 M5 SOLGT- Ny E36 M3... GODKJENT! :D Bilder :)


Ivrig86
 Share

Anbefalte innlegg

Da ville jeg beholdt originalfelgene helt til du tar deg rå til å kjøpe noen skikkelige kvalitetsfelger :) (Kjenner ikke til de GS-felgene, men M-felgene er jo laget av bra materialer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg beholdt originalfelgene helt til du tar deg rå til å kjøpe noen skikkelige kvalitetsfelger :) (Kjenner ikke til de GS-felgene, men M-felgene er jo laget av bra materialer)

Har hatt mange GS hjul på e46 m3 å fungert supert det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tviler jeg ikke på, men M-felgene er som sagt laget av bra materialer. Sannsynligvis er M-felgene ganske mye lettere enn GS-felgene, og tåler mer. Du kan jo sjekke det ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilige de nye GS felgene som er kommet inn. Tror de kunne passet bilen bra. Jeg er forsåvidt enig i at uorginale felger ikke er tipp topp. Men det gjør vel ingenting.. Selv kjører jeg på kina felger ;-)

Ja, man hører mye oftere om skader/defekter på 3 delte felger osv enn Kina felger. Hatt mye GS hjul å aldri hatt noe problemer. Jeg har testet 8,5 ET12 pluss 10mm spacer forran. Det syns jeg ble litt på Kanten... Hvordan blir 9,5 ET20 kontra det? 1" er 2,54 cm så da vil felgen bygge 1,27cm lenger ut? Å når man trekker fra da 18mm på

Innpresset så blir da 9,5 ET 20 ca 6mm lenger inn enn 8,5 med ET2? Da vil jo dekket strekke mere også... Å bli ganske perfekt tror jeg

Endret av Ivrig86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har 8,5" ET2 foran og bytter til 9,5" ET20, vil disse bygge 5,3mm mindre ut enn førstnevnte dimmensjon.

Men innover da? Er kanskje ikke noe problem innover men

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man tar utgangspunkt i en original dimmensjon på 8,5" ET12, så vil 9,5" ET20 bygge 4,7mm lenger ut, men også 20,7mm lenger inn.

Okay takker! Du er jo E60 guru... Peiling på om det blir noe problem innover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dessverre ingen praktisk erfaring med hjuloppsett på E60 M5, men om vi antar at det er nogen lunde likt mot fjærbeinet som det er på en vanlig E60/E61 vil de aktuelle felgene som er 9,5" ET20 bygge 19,05mm lenger ut og 19,05mm lenger inn enn standarddimmensjonen på 8" ET20. Jeg kjører med 9" ET24 på min, og dette bygger da 8,7mm lenger ut og 16,7mm lenger inn enn originalt. Felgene du forespør vil i forhold til disse bygge 2,35mm lenger inn enn det mine gjør. Jeg har ikke veldig stor klaring, men jeg tror at du vil gå klar av fjærbeinet.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...